Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
weule schreef:wij hebben een merrie die dit jaar 22 is/wordt en nu drachtig is van haar euhm.... 17de/18de veulen....., en als alles goed gaat, laten we haar dit jaar gewoon weer dekken..

Schimmelig schreef:Right .... We vinden het o zo zielig als er hondjes worden gefokt bij de zogenoemde ''broodfokkers'', maar een paard dat zowat 20 jaar van haar 24-jarige leventje drachtig is geweest vinden we op de één of andere manier niet zo zielig
Give me a break ....

Niet met een mens en ook niet met een paard in het wild. Ongetwijfeld een stuk minder, maar daar is het gewoon zoveel mogelijk van op de wereld zetten, de roofdieren vreten er genoeg op. Gemiddelde leeftijd van een merrie in het wild zal waarschijnlijk onder de 15 zijn.
) beter kunt voorstellen.
Wellicht omdat er geen vergelijking is(!) broodfok valt NIET te vergelijken, of zie jij al die merries met veulens weken, zoniet maanden in hun dichte stal staan, broodmager, onverzorgd veel te vroeg bij hun moeder weggehaald. Nee, die komen buiten, lekker in het zonnetje met speelkameraadjes, meestal worden ze niet eens bereden en het enige wat per jaar moeten doen is voor een veulen zorgen. En de natuur besluit in zo'n situatie zelf wel om een jaar over te slaan als de eigenaar daar al niet voor kiest. En nog iets, als jij niet normaal kan discussieren kap ik het hier gelijk af. Ik ben niet gediend van die steken onder water en flauwe opmerkingen. Je reactie is penny achtig, je komt met oh.. wat zielig terwijl er weldegelijk gegronde redenen zijn te vinden om een merrie niet jarenlang achter elkaar te laten dekken, maar die heb je nog niet op tafel gegooid, je komt alleen maar met vergelijkingen die kant nog wal slaanCitaat:Zelf heb je geen vergelijking aangedragen, dus commentaar op mijn vergelijking is behoorlijk misplaatst.
Schimmelig schreef:Right .... We vinden het o zo zielig als er hondjes worden gefokt bij de zogenoemde ''broodfokkers'', maar een paard dat zowat 20 jaar van haar 24-jarige leventje drachtig is geweest vinden we op de één of andere manier niet zo zielig
Give me a break ....
appelbolfan schreef:Schimmelig schreef:Right .... We vinden het o zo zielig als er hondjes worden gefokt bij de zogenoemde ''broodfokkers'', maar een paard dat zowat 20 jaar van haar 24-jarige leventje drachtig is geweest vinden we op de één of andere manier niet zo zielig
Give me a break ....
Dat kan je niet met elkaar vergelijken, die honden hebben het wel even iets slechter als een paard dat lekker vertroeteld wordt en naar buiten kan.
Je zit iedereens mening wel af te katten enzo, maar denk ook eens na over wat je zelf zegt. Want dat slaat namelijk ook nergens op..
*voelt zich aangesproken*