wat deden jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

wat deden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 19:56

Wat deden jullie toen je niet meer op je pony kon rijden omdat ze drachtig is/was?

Ik kan nog wel op Stacy rijden (ze moet nog 2 maanden) maar mijn zadel past nu veel minder goed en ze heeft ook singelvrees dus heb ik nu minder zin om te gaan rijden.
Naast het longeren welke dingen kun je nog meer doen als je pony hoogdrachtig is? wat voor soort oefeningen kun je bijvoorbeeld doen om toch al haar spieren soepel te houden en dat ze in een goede conditie blijft?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 20:19

als het kan lekker zonder zadel gaan buiten wandelen.
Of gewoon aan de hand meenemen en ze laten grazen her en der (das wat ik heb gedaan)
Niet intensief maar gewoon lekker een ommetje maken vinden ze nog leuk ook.
Verder tja, echt soepel zul je de spieren niet kunnen houden, je kunt tenslotte niet intensief gaan dressuren, maar in stap kun je ook oefeningen doen als wijken, keertwending..niet gaan liggen galoperen dan ofzo, gewoon stapje en wat wendingen en van die dingen.
Heb ik ook zo nu en dan gedaan, verder lekker maseren met een rubberen borstel, vinden ze heerlijk en is heel ontspannend voor zo een dikke dame (vond die van mij dan)

Verder is er niet veel meer, das het nadeel dat "niet meer kunnen rijden"
(je kunt nog wel rijden maar het is vanzelfsprekend dat je dat niet meer kunt zoals voor de dracht, er zit tenslotte heel wat veulen in dat gezond moet groeien en ter wereld komen)
verwen ze lekker met lichte buitenritjes en doe wat lichte dressuuroefeningen.
succes ermee

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:48

zonder zadel rijden en losgooien.