Wie kent de bonte hengst East Wind en zijn prestaties?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ursie

Wie kent de bonte hengst East Wind en zijn prestaties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:56

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar wat informatie/fotomateriaal van de vader van mijn veulen. Het is de bonte hengst East Wind. East Wind heeft als vader Ed King Hill. Graag zou ik wat meer info over sportprestaties willen hebben. Als iemand weet waar hij op dit moment gestald staat, dan ben ik daar ook erg blij mee...

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:00

Hij heeft altijd bij Manege Vrieswijk in Damwoude gestald gestaan. Hij had een erg lelijk hoofd vond ik (rare bult onder zijn ogen)...
Volgens mij was hij B dressuur (redelijk lang zonder veel succes volgens mij, maar pin me er niet op vast), maar hij scheen wel goed te kunnen springen. Hij is volgens mij ook verkocht naar iemand die ermee wilde gaan springen. Hij had een heel goed karakter en liep gewoon tussen de merries op wedstrijden. Hij was wel aardig hoog, tegen de 1.70 aan dacht ik. Hij is niet goedgekeurd, maar had wel NRPS papier. Volgens mij heeft hij wel aardig veel merries gedekt hiet in de buurt, ook pony's.

pandabeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:07

1 Jannie Wijma East Wind Ed King Hill Dongerruters

deze kwam ik tegen op google 1e in de L1 in 2003

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:42

East wind is vorig jaar op de bonte paarden veiling aangeboden maar niet verkocht. Slordige springer, tikte zo ongeveer iedere balk aan. Hoewel erg mooi gefokt, zeer ouderwets type, grof in het hoofd en een plat kruis. Hij is gecastreerd omdat hij als hengst onhoudbaar was geworden mede door de behandeling die hij heeft gehad ( hij dekte echt alles dus ieder paard wil ie op ).

ursie

Re: Wie kent de bonte hengst East Wind en zijn prestaties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 11:51

Kijk, dat zijn dingen waar ik dus wel wat mee kan. Die kleine van mij is ontzettend braaf. Qua lijnen zit hij ook wel goed, maar ja, hij is nog maar 10 maanden he?! Lopen kan ie in ieder geval wel! Hij heeft wel een voor mij enigszins lange hals, die ik op één foto die ik van zijn vader heb, ook terug komt. Het is alleen wel grappig dat de ene persoon East wind als een brave hengst kent en de andere persoon weet dat hij als hengst niet echt prettig was. Maar goed, dat zal de toekomst wel vertellen. Ik ben van mening als je een hengst op de juiste manier opvoed, hij zich prima kan gedragen. Ik heb er verder geen dekplannen mee, maar onnodig castreren als hij braaf is, is geen optie. Vanuit zijn opa, Ed King Hill, weet ik in ieder geval wel, dat hij voor zowel dressuur en springen talent moet hebben. Ik hoop dat die genen zich in hem hebben voortgezet, haha! Jammer dat ik de kant van de moeder niet kan achterhalen....zal de fokker eens bellen.

ursie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 11:56

janderegelaa schreef:
East wind is vorig jaar op de bonte paarden veiling aangeboden maar niet verkocht. Slordige springer, tikte zo ongeveer iedere balk aan. Hoewel erg mooi gefokt, zeer ouderwets type, grof in het hoofd en een plat kruis. Hij is gecastreerd omdat hij als hengst onhoudbaar was geworden mede door de behandeling die hij heeft gehad ( hij dekte echt alles dus ieder paard wil ie op ).

Bedankt voor je info! Kan namelijk erg weinig van hem vinden op het net.....

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:38

Er begint mij inderdaad iets te dagen dat hij L1 was inderdaad; het is alweer een tijdje terug. Ik heb Janny toen der tijd erg vaak zien rijden; ik kwam wel eens bij ze, vandaar en ik geloof toch echt niet dat de hengst onhandelbaar was... Ik heb ook regelmatig met een merrie bij haar in gereden op wedstrijden en ook wel bij haar thuis in de binnenbak. Janny was met een jonge hengst begonnen in de sport (en daar had ze meer succes mee) en ze had eigenlijk niet meer genoeg tijd om twee paarden te trainen te trainen. Eastwind had al heel veel merries hier in de buurt gedekt en ik geloof dat ze het tijd vonden voor wat nieuw bloed. Ik heb hem persoonlijk nooit zien springen, maar volgens Janny kon hij dat wel goed. Ik heb het zelf nooit gezien.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:15

janderegelaa schreef:

niet waar, daarom is hij niet gecastreerd, de mensen die hem hadden gekocgt, wouden gewoon geen hengst, maar eastwind stond hun verder wal aan,
gel*l dus

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:34

ursie schreef:
janderegelaa schreef:

Bedankt voor je info! Kan namelijk erg weinig van hem vinden op het net.....

Ik ken eastwind en zijn fokker/vorige eigenaar die hem ook ingezet hebben in de fokkerij (Vrieswijk te Damwoude). Hij was de 1e hengst die wij voor onze site gingen bekijken voor promotie. East Wind vond ik zelf qua exterieur niet je-van-het. Hij is lang en plat in de kruis, beetje tuigerachtig. Hij dekte wel veel maar dat deed niet ten onder aan zijn karakter...scheelt als je de mensen en het paard kent, mocht je erover willen oordelen

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:43

Laat ik nou met de eigenaar van East Wind hebben staan praten op de Bonte paardenveiling afgelopen jaar. Op mijn vraag waarom hij géén hengst meer was heeft hij mij heel expliciet geantwoord dat hij onhandelbaar was geworden als hengst omdat ze continu merrie's voor z'n box hielden om te kijken of ze hengstig waren. Met als gevolg dat ie gek wordt van iedere merrie.

Geen gel*l dus maar gewoon uit de eerste hand.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:11

janderegelaa schreef:
Laat ik nou met de eigenaar van East Wind hebben staan praten op de Bonte paardenveiling afgelopen jaar. Op mijn vraag waarom hij géén hengst meer was heeft hij mij heel expliciet geantwoord dat hij onhandelbaar was geworden als hengst omdat ze continu merrie's voor z'n box hielden om te kijken of ze hengstig waren. Met als gevolg dat ie gek wordt van iedere merrie.

Geen gel*l dus maar gewoon uit de eerste hand.

ze zijn onze beste vrienden, al 15 jaar , en ik ken eastwind en de toen eigenaren heeeeel goed, al lang voor dat de hengst bestond.
tadaaaa

misschien dat de nieuwe eigenaren , hem niet aankonden, maar vrieswijk zekertjes wel

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:35

Die nieuwe eigenaren hebben hem ook te koop aangeboden vorig jaar. En van hem heb ik het.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:52

maar toen was hij al ruin

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:59

Toen was hij ál geruind ja, door hem.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:03

zie je wel , pennyeigenaren, hihi, geintje

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:59

Ik vind het ook gezwam in de ruimte, want Eastwind was altijd de rust zelve in de box. Hij was zeker niet op een dusdanige wijze behandeld dat hij daar onhandelbaar van werd hoor! Janny en Douwe konden met hem lezen en schrijven en hij dekte gewoon natuurlijk aan een halstertje, dus... Heb je toch even met de verkeerde kant staan praten op die veiling Jan de regedinges !!
Het is misschien ook wel moeilijk te verteren dat hij bij Vrieswijk zo mak als een lammetje was en dat zij hem dan niet aankunnen, tjah... Maar l*llig dat er dan weer van die rare praatjes van komen.

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:29

Eastwind ken ik ook wel goed. Ik heb een poos bij hun stagegelopen, en kom er nu ook nog regelmatig. Eastwind was niet een gemene hengst, wel eentje die je correct moest houden. Dit was vooral omdat hij snel afgeleid was, en ontzettend slim! Het is niet het mooiste paard om te zien, maar hij kon wel fantastisch springen! Die bult op z'n kop heeft ie gekregen, omdat ie op stal een keer heeft staan ruziën met de buurhengst. Klap tegen het hek gehad ofzo, en neusbeen gebroken oid. In elk geval been gevormd wat niet meer wegging. Eastwind zou naar de hengstenkeuring, maar hij had achter een reebeen waar hij zeker om zou worden afgekeurd dus is het niet doorgegaan. (Voor de rest vond ik het persoonlijk ook geen hengst voor de keuring, maar dat is dan mijn mening) Eastwind z'n stokmaat is 1.66cm. Zijn moeder is Guldlady mv: Flamingo, en mm: Ureina. (Lang leve schoolverslagen ) Dat was het wel even zo'n beetje wat ik nog in mn bestand heb zitten

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:31

Owja, hij liep idd L1

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:41

Heej ik heb ook een merrie van east wind en ik heb eigenlijk geen idee hoe hij er uit ziet. Heeft 1 van jullie misschien een foto voor mij van hem??

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:21

Nee, maar mail even naar Vrieswijk, ik neem aan dat ze nog wel foto's hebben, ze hadden altijd wel foto's op de site staan van hem vroegah Knipoog . (Even googlen op Manege Vrieswijk Damwoude)

Jouw Ziranda is veel mooier dan Eastwind vind ik, echt een leuk en chique paardje om te zien. Eastwind was bont (donkerbruin platenbond om precies te zijn), maar dat wist je denk ik wel toch?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:03

ja ik wist wel dat ie bont was ik heb hem alleen nog nooit gezien.. Ik zal even kijken op hun site.. Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:33

Slotje wegens heel oud topic.