betere foto's volgen nog, maar die staan thuis op mijn computer.
De merrie is zoals je kunt zien erg barok, heel mooi type vind ik. In een hengst zoek ik een paard dat eventueel iets meer lengte in de hals fokt en die rijtypische beweging doorgeeft. het belangrijkste is echter dat de hengst een heel koel, nuchter en braaf karakter doorgeeft. De merrie is namelijk een ontzettend heet paard. Ze is een Sjaard x Pike.
In eerste instantie neig ik sterk naar Maiko, haar hengstje Wessel is van hem en dat vind ik een prachtig paard die heel goed kan bewegen en een heel fijn karakter heeft.
viewtopic.php?f=53&t=553900&hilit=
Aan de andere kant zou ze net een tikje luxer mogen... Ik hou absoluut niet van het hele luxe type fries, hoog op de benen en smalle romp, ben een barokliefhebber...wel lekker rond blijvend maar een klein beetje luxer, dat is het idee. Maar het karakter blijft het belangrijkste. Ik heb geen aspiraties om te gaan fokken, wil gewoon een leuk veulen fokken om mee buiten te rijden en wat dressuurmatig te rijden. Veel behang doorfokken is ook erg leuk, maar niet het allerbelangrijkste

Dus kom maar op met jullie ideeen, graag met links naar waar de betreffende hengst te bewonderen is of foto's... en motivatie erbij waarom je denkt die hengst...
Dan wil ik nu alleen nog heel even AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH!!!!!! Mijn eerste paard gaat gemaakt worden!!! Dank je, dank je, dank je Fem!!! roepen

Oja, welke letter is volgend jaar bij het friese stamboek aan de beurt?
Alvast bedankt!!