graag zou ik wat meer info willen hebben over de hengst Rubinstein.
of:
hebben jullie zelf ervaringen met nakomelingen van Rubinstein?
alvast bedankt

groetjes omaxje
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
weule schreef:zijn achterbeen schijnt ook niet het snelste/krachtigste punt te zijn.....
weule schreef:ik moet niks hebben, maar als ik een paard zou kopen/fokken, wou ik het liefste een goed achterbeen dat snel en krachtig ondertreed, zodat het paard in de voorhand kan rijzen (als ik dat zo goed spel), tijdens de bewegingen.
Citaat:voorhand kan rijzen
FrankavdT schreef:Nou ik ben van mening dat Rubinstein nu juist een heel goed achterbeen heeft. Veel Rubinsteins (ok, niet allemaal natuurlijk!) kunnen erg goed gaan zitten. Ik heb graag een Rubinstein, ook voor het karakter en de werklust en uiteraard het achterbeen. Maarja, das mijn mening.
daantjuhhh schreef:FrankavdT schreef:Nou ik ben van mening dat Rubinstein nu juist een heel goed achterbeen heeft. Veel Rubinsteins (ok, niet allemaal natuurlijk!) kunnen erg goed gaan zitten. Ik heb graag een Rubinstein, ook voor het karakter en de werklust en uiteraard het achterbeen. Maarja, das mijn mening.
Werklust???
Ik vind ze vaak TE onverstoorbaar.
Karakter is absoluut goed (van wat ik zie)
Maar je moet ze niet op een luie merrie zetten is mijn mening..
(P.S. dit is mijn ervaring)
Javayo schreef:Daantjuhh;
dat slome herken ik totaal niet!! Mijn paard is ontzettend nuchter en ontspant zich heel makkelijk in de meest vreemde situaties. Maar als ik met hem ga werken is het een vrij explosief dier! Hij kan schakelen als de beste, vanuit een explosief moment weer compleet ontspannen zijn, om 2 tellen later er weer vandoor te schieten... sloom is wel het laatste woord dat ik voor hem zou bedenken... eerder dynamisch of explosief.
Al komt dat wellicht door de merriekant? ik ken de moeder niet, maar volgens de fokker is het juist een ontzettend lief en relaxed paard. Het is een Sultan x Realist x Diadeem [XX/OX percentage : 45.71%]
Dees schreef:Heel bijzonder.. nagenoeg de beste dressuurfokhengst van de afgelopen 20 jaar wordt op Bokt omschreven als te traag en niet dragend....
.