Toch weer gaan rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 12:19

hier idd een rustig buitenritje kan echt geen kwaad hoor
ze word alleen moe als ik veel draaf ik moet veel werken in draf maar dan kan een stap buitenritje toch wel!?!?!!?
en sorry hoor assie maar zo ben iok niet dat ik dan ga denken nah dan doe ik wel een langer drafje ow nou dan kan er ook nog wel een galop bij.. ja dat heb ik als ik in de bak rijd en ik andere zie draven en galoepren maar dat doe ik dus ook niet meer. Frusty
en ze is al vrachtwagenproef, oranjezeil proef, paraplu-proef en al die dingen...

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:22

jemig nath wat doe je opstandig!
Wat is er nou zo erg om een paar weekjes niet te rijden?
Je gaat vogende week weer ene paar dagen weg met school dan zou ze weer stil staan...
Je kan haar gewoon niet op gaan pakken nu en dan volgende week weer stil zetten.
Het maakt best veel uit of ze aan de ahnd kan stappen of dat je er op zit.
Ze zal heus niet door dr benen zakken maar het scheelt toch een hele hoop of ze nou lekker zo loopt dan dat ze een zadel op heeft een hoofdstel en jij erop.

En inderdaad de verleiding is dan toch weer zo groot om ff een drafje te maken...
Dat hebe je zondag zelf nog gezegd tegen me....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 12:25

ja in de bak! sdat zeg ik toch! als ik iedereen zie rijden krijg ik meer zin maar ik ga dus niet in de bak rijden.
en sorry hoor maar wat is er erg aan om je pony 3 dagen stil te zetten jij hebt obsess toch ook 2 dagen stil gehad afgelopen week maar 1 dag meer is zeker heel erg.. Lips are sealed
jezus zeg wat een gezeik mijn pony is niet van porselein
en tja als jij het niet erg vind om 1,5 maand niet te rijden kan ik niks aan doen dat ik dat wel erg vind Lips are sealed

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:27

beetje obstinaat Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 12:36

jezus zeg sluit dit topic maar ofzo
als jullie denken dat ik te hard tegen mn pony ben ofzo kennen jullie mij nog niet vraag maar aan mensen die mij echt vaak met mn ponys bezig hebben gezien in t echt (biebel, ellen..) ik ben eerder te zacht en te lief maargoed. camilla vind t super om te rijden en vooral een buitenrit vind ze heel lekker en dan nog vooral weggetjes waar ze nog niet geweest is.. en dat is echt nog niet te zwaar voor der hoor, niemand kent haar zo goed als ik haar ken maargoed ik stop wel met rijden en zet haar wel 1,5 maand stil...

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:54

Ik weet ook wel dat je goed bent voor camilla. ze kan zich geen beter baasje wensen dan jou!
Slaat nergens op dat je alleen ellen en biebel er neerzet maar goed....

Verder heeft obsess rust gehad omdat hij op dit moment een zwaar trainingsschema heeft.Doordat t concours niet doorging kwam dat mooi uit omdat ie sowieso een keer weer een weekendje nodig had. Maar ik zal dat niet meer doen oke? Ik deed dat omdat ik met jou mee was de hele dag hoor. Ik had best kkunnen gaan rijden.Maar omdat ik interesse had in camilla ben ik met jou meegegeaan....

Camilla is al stilgezet en dan wil je haar weer opppakken omhaar vervolgens weer 3 dagen stil te zetten.
En niemand zegt dat je niet goed bent voor haar doe niet zo opgefokt zeg..
En verder moet je het toch echt zelf weten wat je doet, je plaatsts een topic dat je advies vraagt en dan ga je zo reageren omdat mensen zeggen dat je beter niet kan rijden.
kweenie waar je last van hebt maar dit is niet mijn zusje die zo reageerd.....

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:56

Sorry hoor Nathalie, maar reageer je ontzettend oneerlijk tegen iedereen!!! Boos!
Ze geven allemaal goedbedoeld advies, en hebben groot gelijk!!
Je pony is jong, en krijgt straks een zware taak op zich, maak het haar nou niet moeilijker!!
Ik ga met barb mee, het komt erg egoistisch over. Waarom moet je per sé rijden op je hoogzwangere jonge pony?
Zou je haar die rust niet even gunnen?

Voel je gewoon niet zo aangevallen, als je zelf even nadenkt en tot 10 telt, weet je dat je je Camilla haar rust moet gunnen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 13:04

nou sorry hoor ik reageer al niet meer
ik doe toch altijd alles fout met mn pony.. ik riojd te veel, ik heb op de verkeerde momenten de deken af.. ik doe niks goed dus sluit dit topic maar
en sorry dat ik zo stom reageer maar ik kane r ook nks aan doen dat ik me poedersuiker dan ga ik poedersuiker reageren
maar plaats maar een slotje iemand voordat niemand me dalijk nog mag
sorry dat ik zo stom deed en ik wilde helemaal niet egoistisch overkomen en natuurlijk gun ik kameel haar rust ik wil haar niet kapot rijden ofzo maar een rustig buitenritje is toch niet zo erg dacht ik maarja blijkbaar wel nniet iedereen is zo slim...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 13:11

Anneke schreef:
Sorry hoor Nathalie, maar reageer je ontzettend oneerlijk tegen iedereen!!! Boos!
Ze geven allemaal goedbedoeld advies, en hebben groot gelijk!!
Je pony is jong, en krijgt straks een zware taak op zich, maak het haar nou niet moeilijker!!
Ik ga met barb mee, het komt erg egoistisch over. Waarom moet je per sé rijden op je hoogzwangere jonge pony?
Zou je haar die rust niet even gunnen?

Voel je gewoon niet zo aangevallen, als je zelf even nadenkt en tot 10 telt, weet je dat je je Camilla haar rust moet gunnen.

ik weet ook wel dat ze goed advies geven en ze hebben ook gelijk bij het meeste. maar waarschijnlijk komt t anders over wat ik typ dan hoe ik t bedoel want ik heb eht ent na gelezen en ik vind het allemaal mee vallen maar waarschijnlijk komt t bij jullie anders over. ik stelde gewoon de vraag of ik nu een rustig buitenritje kon gaan maken en wat het uitmaakt of ik erop zit of niet (normale vragen toch!?!?!) maarja dat was niet volgens jullie..

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:23

Jeetje Nath, wat heb jij lange tenen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 13:26

zucht wat heb ik aan die reactie?
ik zeg hierboven toch al dat t zo te zien anders op jullie over komt dan dat ik t bedoel!! Lips are sealed

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:37

je kunt ook je veearts vragen wat hij ervan vind. dat heb ik ook gedaan. die van mij zei dus dat ik het zo goed deed (verslag iets verder boven). Maar ik ben destijds maar twee dagen gestopt en mijn merrie vond hele dag in de wei niet leuk.
Ik zou als ik jouw was gewoon ff aan je VA vragen wat hij ervan vind. hij kent jouw merrie ook wel een beetje verwacht ik.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:46

zelf rijd ik ook niet meer
( ok geef toe deze week er nog een stukje opgezeten)
maar dat doe ik nu niet meer
ze kon me makkelijk dragen ( ik kon haar nauwelijks houden Haha! )
maar toch ik bedoel ze hebben het zwaar gonoeg
laat ze ook even lekker vakantie hebben,
een veulen opvoeden valt ook niet mee.

en nee natuurlijk niet in de stal laten staan
zover was jij vast ook nog wel! ik geloof niet dat jij zelf nix anders kan bedenken dan rijden met kameel

ik bedoel je kan
wandelen
lekker in de bak laten spelen met een maatje
lekker aan de hand laten grazen
miss haar wassen
lekker tuttelen
vrijheidsdresuur
(leren volgen op commando en voetjes geven)
buiging zou ik maar niet doen met die buik
tja het is net wat je er zelf van wil maken, maar er is genoeg
en ach als je echt wilt rijden dan zoek je toch tijdelijk een bereid paardje
en je staat toch op een pension/manege nou daar zijn paarden zat
vraag even rond en wie weet

en tja niet zo op je teentjes getrapt he!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:05

een bereid paardje? hahaha
nou jullie nemen t allemaal anders op dan ik bedoel... Verward dus...
groetjes nathalie onder ellens naam!!!!!!!!!!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:51

¡!Ellen!¡ schreef:
een bereid paardje? hahaha
nou jullie nemen t allemaal anders op dan ik bedoel... Verward dus...
groetjes nathalie onder ellens naam!!!!!!!!!!!

tja ik probeer voor jou dingen te vinden
maar als je me uit gaat lachen ga ik jou ook geen advies meer geven
ga ik niet nadenken over jou problemen
dit vind ik errug kinderachtig
vraag dan GEEN advies..
sorry hor

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:01

Communicatiefoutje, Nathalie lacht om de spelfout denk ik, want jij bedoelde een bijrijdpaardje ipv bereidpaardje...

Relax dus ff allebei Lachen

Wat heb je nu gedaan Nathalie? gereden? Of geknuffeld? Of allebei? Of iets anders?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:03

Beetje kinderachtig, maar Nathalie heeft waarschijnlijk haar dag niet.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:07

Ik zou er ook niet meer op stappen. De pony is nog jong en hoogdrachtig, daar moet je gewoon rekening mee houden.
Je zegt dat het moeite kost om haar aan het werk te krijgen en in een ander topic vraag je advies omdat ze wat mager is. Dan lijkt het mij duidelijk dat de merrie het al zwaar genoeg heeft op dit moment.

Ik zou haar zelfs de eerste tijd na het veulenen alleen op de wei zetten. Het is niet alleen het veulen wat ze nu draagt, ook het zogen kost haar straks heel erg veel energie, zeker op deze leeftijd.
Oudere merrie's kunnen dat best hebben, ik denk dat je gewoon ook rekening moet houden met haar leeftijd. Het is niet niets voor een 3 jarige...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:47

assie schreef:
Communicatiefoutje, Nathalie lacht om de spelfout denk ik, want jij bedoelde een bijrijdpaardje ipv bereidpaardje...

Relax dus ff allebei Lachen

Wat heb je nu gedaan Nathalie? gereden? Of geknuffeld? Of allebei? Of iets anders?

ok Lachen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:25

een beetje longeren kan geen kwaad. ik zou haar zeker in beweging houden.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:14

ik ben nog niet geweest ik ga vanavond. ik ga niet rijden en ook niet longeren waarschijnlijk alleen ff poetsen en knuffelen..
en idd ik lachte om de spelfout. en idd ik had vanochtend mn dag niet echt haha maarja jullie namen t ook veel anders op dan ik bedoelde dus gingen 'boos' reageren en daar werd ik dus ook boos om vandaar.. want zo bedoelde k t niet.
ik ben al aan t zoeken naar een bijrijdpony ofzo maar is toch best moeilijk.. heb er wel 1 maar die word ingereden dus daar ga ik 1 x in de week ofzo op!of nog wel minder...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 18:21

Nathalie schreef:
en idd ik had vanochtend mn dag niet echt haha maarja jullie namen t ook veel anders op dan ik bedoelde dus gingen 'boos' reageren en daar werd ik dus ook boos om vandaar.. want zo bedoelde k t niet.

Ik denk dat het komt dat iedereen zo fel reageert omdat je om advies vraagt en vervolgens verkondigt dat je het allemaal zelf het beste weet.
Dat wekt irritatie op. Ik zou ook gewoon lekker m'n pony rust geven, dat rijden komt wel weer joh! Knipoog

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 18:36

phoenix4ever schreef:
een beetje longeren kan geen kwaad. ik zou haar zeker in beweging houden.


ze was al op rust gezet omdat ze dacht dat camilla was uitgeteld.
Ze gaat haar nu heus niet weer oppakken.

Enne nath misschien vond je onze reacties niet leuk,maar je vroeg om advies en je kreeg antwoorden waar je vervolgens inderdaad een beetje op reageerd van ik weet alles het beste...

Nou igg doe lekker rustig aan met je miepje en donderdag t/m zondag kan je op obsess rijden want dan ben ik er lekker!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 22:10

Zoals ik al zei zo bedoelde ik t helemaal niet.. maar jullie hebben t anders opgevat.. Maargoed.. Ik heb haar vandaag lekker lang gepoetst, toen ben ik best wel lang gaan wandelen en daarna hebben we samen met water gespeeld, was echt grappig.. Schijnheilig *LOL* Lovers