Raar gedrag bij drachtige merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Raar gedrag bij drachtige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 22:25

Hey,

Mijn pony is sinds gisteren echt heel erg verandert, eerst was ze heel aanhankelijk en nu is ze heel sago. Als ik haar aanraak, is het al iiieeeh echt zo'n merrie gil, en echt de hele dag door, bij andere paarden doet ze dat ook, en als een ander paard haar aanraakt gaat ze met haar staart omhoog en benen uitelkaar en gaat ze staan plassen! Verward

Ze lijkt wel hengstig, ze is echt de hele tijd aan het gillen en plassen, maar ze is super dik, en is volgens de va eind mei uitgerekent, dus een beetje vreemd.

Was ook weer een super timing, gisteren was het dus precies tijd voor de wormenspuit Lips are sealed. Je raadt het al merrie dacht echt No Way. Dus ik dacht misschien met wat gras, maar nee hoor voor mevrouw was het te min.
Toen at ze het eindelijk op, maar ik had er maar een beetje wormenspuit ingedaan om het te proberen. Dus ik nog een keer een beetje, maar nee hoor, ze had het weer eens door Frusty. Ik heb al met al, 2 uur zitten klote en maar de helft van de hoeveelheid die ze moest krijgen binnen gekregen.

Vandaag was ze weer net zo sago, heeft ze dan gewoon pijn aan haar buik ofzo, enneh vandaag heeft ze de rest met melange wel naar binnen gekregen, gelukkig Haha! , de Clown Clown

Weet niemand wat het gedrag betekend?
Of moet ik er de veearts bij halen?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:23

dat de merries gedrag veranderd is normaal. mijn merrie wordt altijd erg knuffelig. dat is ze nu ook.
dat ze gaat plassen is wel gek, maar tja elke merrie is anders. ik zou haar gewoon in de gaten houden. misschien even tempen.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 15:28

Hey phoenix4ever,

bedankt voor je reactie, ik weet wel dat als je merrie gaat bevallen, dat ze antistoffen uitstoot, maar of ze het zo doen, ik heb geen idee. Ik wacht het wel even af, maar het is idd raar. Als ze dinsdag nog zo is haal ik er wel een va bij. Maar het gebeurd toch ook heel soms dat een drachtige merrie even goed, hengstigheid kan aantonen? Vrijdag heb ik allemaal boeken al gehaald over drachtige merries en veulens, maar ik heb nog niks kunnen vinden Scheve mond

Als iemand nog iets weet, graag reacties dan

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:39

Twee mogelijkheden lijkt mij of ze is hengstig en dus niet drachtig of ze is wel drachtig maar pisnijdig.Anders stuur je Zannekin even een pbtje. Die geeft je vast een goed antwoord.
Laatst bijgewerkt door greetje op 05-05-02 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 16:50

Ik weet het ook niet, volgens mij is ze wel zeker weten 100% drachtig.
Ze heeft bijna alle symptonen behalve een uier etc.
Ze zou pisnijdig kunnen zijn? Ik weet het niet het is heel raar allemaal. Voorderest zit ze wel lekker in haar vel, ze glanst, eet, en loopt heel normaal. Misschien dat het veulen haar heel zeer doet, ik bel de oude eigenaar wel even. Daar heeft ze vorig jaar ook een veulen gekregen.

Maar ik hoop maar dat alles goed gaat..
Rare pony..konden ze maar praten he

iig bedankt!! voor jullie reacties!!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:53

merries kunnen zeker hengstig worden terwijl ze drachtig zijn. de mijne heeft ook staan pissen toen ze een dekking voor haar neus zag.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 19:23

Hey iedereen nog bedankt voor alle antwoorden!
Maar sinds deze week gaat het weer helemaal goed, en is ze weer heel erg aanhankelijk Haha! Gelukkig maar. Ik denk dat ze gewoon last van haar buik had, of idd hengstig was.
Maar ik heb wel veel aan jullie tips gehad hoor,

Thnxxx Knipoog