Hoe zijn Neron (NRPS) kinderen over het algemeen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Hoe zijn Neron (NRPS) kinderen over het algemeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 15:57

Hallo,

Wie weet wat over Neron kinderen te vertellen??? Hoe zijn ze in omgang en van karakter?

Fokt Neron groot door?

Thanx,
Twinkelbell
Laatst bijgewerkt door Twinkelbell op 04-05-02 01:18, in het totaal 1 keer bewerkt


Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 23:46

hoi, wij hadden een Neron-dochter en dat was best een pittig beestje. wel heel lief met rijden en verzorgen, maar in het land soms een bitch. vooral dan tegen andere paarden, maar als ze een (altijd prachtig) veulentje had ook tegen mensen. er hebben wel aardig wat blauwe plekken op haar naam gestaan.
maar verder op stal, ze heeft zelfs tijdens de watersnoden in een koeienstand gestaan (aan een ketting met 10 paarden naast elkaar kont aan kont), was ze een engeltje. onder het zadel ook heel makkelijk te rijden, helemaal niet bang en heerlijk soepel in dr hals.
maar ja, soms een beetje sjaggie.
al met al, toch een aanradertje!

Bon Jovi rules!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 00:27

Toen ik nog aan het zoeken was naar de "perfecte hengst" voor Jeddah, heb ik deze vraag ook aan verschillende mensen/forums gesteld.

Ik heb alleen maar positieve reacties gekregen, braaf, maar wel met karakter en arabisch.

Wat ik van Neron zelf heb gezien is super! En ik heb twee veulen irl gezien, die waren allebei heel lief, braaf, maar wel pittig en met uitstraling!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 06:51

Ik heb ook een Neron dochter ,haar moeder is een new forest .
Het is een schat van een pony ,maar er zit ook zeker weten pit in .Het is een zeer attente pony met veel looplust .
Ze vertrouwd mij volledig en doet ook alles voor me .
Ze kan ook lekker eigenwijs zijn .

Joppie
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 13:03

Wij hebben drie veulens van Neron gefokt. Twee bonte en een voskleur. Alle drie een superkarakter en dus superlief. Ze hebben inderdaad veel pit en zijn vrij nerveus met rijden. Ze zijn alle drie iets hoger dan 1,50 m.
Een van de twee bonte pony's hebben we verkocht en loopt nu in vierspan marathon. Alle vier zijn het bonte nakomlingen van Neron. Echt mooi om te zien dus. Kwijl

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 15:04

Je bent me voor, die vraag wou ik ook net hier neerplanten, heb vandaag een kalenderding van de Nieuwe heuvel thuis gekregen en ga die aan Anja en Jan geven voor Neron of Ed King Hill..

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:49

In mijn hengstenboek staat het verslag n.a.v. het verrichtingsonderzoek in 1994. Het is alleen een enorme lap tekst die ik dus liever niet overtyp, zal kijken of ik 'm deze week voor je kan inscannen. Maar het is dus wel een impressie van 8 jaar geleden, ondertussen kan er alweer veel veranderd zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:35

lonneke hier op Bokt heeft ook een Neron, stuur haar anders ff een PB

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 15:03

Alle neron's die ik ken hebben een fijn karakter...in Duitsland loopt een zoon van hem(drie-kleurig bont) en die is echt heel mooi(en ik heb een hekel aan bont Haha! )! Ben alleen zijn naam even kwijt...Verward Die hengst heeft iig ook een goed karakter Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 15:11


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 15:18

Ik wist dat het iets met No.. was Haha!
Ik vind hem echt heel gaaf Party!!

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 23:24

Ja, Nowie ken ik, staat ook op mn lijstje, maar het is ook een kind van Neron...Neron is dichterbij huis!!! Vind zelf Nowie mooier!

Maar ik heb een Neron dochter gekend, dat was een draak!!! Misschien heeft dat ook wel met de opvoeding te maken en natuurlijk hoe je zelf bent tegenover het beesie...Rijden, deed ze alleen maar met bijzet en slofteugel, word daar niet vrolijker van! Verder ken ik nog iemand, die heeft 4 Neron dochters, lopen ook marathon, deze zijn geweldig!

Naar die verrichtingsonderzoek ben ik daarom ook nog wel benieuwd, ook al zijn ze oud, volgens mij verandert een paard niet zomaar.Thanx!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 00:06

Twinkelbell schreef:
Verder ken ik nog iemand, die heeft 4 Neron dochters, lopen ook marathon, deze zijn geweldig!


Is dat toevallig die man uit Kruisland? Kan me een tweespan grote bonte pony's herinneren die ik vorig jaar bij de marathon in Deurne heb gezien (en ik weet dat-ie er meer heeft). Volgens mij waren ze er vorige week in Oldenzaal niet bij, bonten onthoud ik meestal wel! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 00:28

Hoi,
Ik weet niet of dat Kruisland is waar hij woont, maar degene die ik ken woont wel vlakbij Driemond...
Groet,
Twink

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 01:12

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's bedoel je Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 08:37

Wauw, wat een kanjer is dat toch he? Haha!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

ponystal
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-02-02
Woonplaats: Amsterdam

2 neron's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:27

Bij ons op stal staan 2 Neron’s.

Een 2 jarige bonte merrie, supermooi getekend, een echt showpaardje en vreselijk lief.Ik denk dat die ongeveer 1.45 hoog is.

Er is vorige week een bont hengstje geboren met de dezelfde moeder als de 2 jarige merrie. Hij lijkt heel erg op zijn zus, is alleen veel brutaler.

Jammer genoeg wordt de merrie dit jaar niet door Neron gedekt, dus hebben we volgend jaar niet zo’n mooie bonte. Dit heeft er niets mee te maken dat deze veulens niet goed zijn hoor, de eigenaar van de merrie wil eens wat anders en Neron kan altijd nog een keer.

Nicky123
Berichten: 68
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: wilde westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:04

Een kennis van mij had twee grote zonen van Neron later kwam ik erachter dat ik de oudste van de twee vroeger op de keuring had voorgebracht hierdoor weet ik dat de moeder een rijpaard van 1.65m hoog was dus als jouw merrie ook flink wat maat heeft heb je veel kans dat jou merrie een groot veulen met Neron fokt. Maar voor meer info over Neron kun je ook kijken op www.denieuweheuvel.com SUCCES

Op de rug van een paard is je leven GOUD waard!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, love_mandy, Marijkeeee, Molfre en 121 bezoekers