Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 01:05

Ik heb een infernomerrie van 9 jaar oud, evenbeeld van haar vader. Wat me opvalt is dat de meeste Inferno's wel zeer werklustig zijn, ze werken zich graag in de bak in het zweet, als ze maar hard mogen werken dan is het goed. Er zit een eerlijk karakter in maar het zijn zeker niet de makkelijksten. Is dit ook jullie ervaring ?.

monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:32

We hebben een Inferno gefokt uit een Farrington moeder die nu Internationaal gestart is met Malin Baryard. Dus aardig succesvol ook, en hij is nu ook 9 jaar oud.

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 14:12

Dank je voor je reactie . Wat een foksucces voor jullie !.

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:51

Wij hebben een 10 jarige elite sport merrie van Inferno.
Z2 dressuur en L springen
Ook echt zéér werklustig.
Ze is nu drachtig van CARTANO.
Heeft nu een 6 jarige Lemmod(STER)hoogst geplaatst op de keuring(178!)Echt super springen.
Paard voor het hogere werk.
Een 4 jarige Paddox(172)word een bloedmooi dressuurpaard.
Een 2,5jarige Weltino(171)Kan echt heel apart bewegen en ook nog eens zéér mooi!
De merrie fokt echt fantastisch!
En de Inferno merrie wil alleen maar werken.
Ze heeft afgelopen herfst een blessure opgelopen dus ze staat nu op rust en is hoogdrachtig van Cartano,maar de merrie werd stapel idioot als we dan een ander paard opzadelden of op de trailer zette..ze wou echt perse mee.Ze vind dat maar niks het vakantie gedoe nu.
Hopelijk is de merrie volgend jaar weer in orde en kan ze het Z2 weer in.De merrie kent ook de oefeningen zoals piaffe,passage enz.Echt zéér werkwellig!

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 21:34

Hoi Typhoon !. Grappig de overeenkomsten te lezen met jouw Infernomerrie. Inferno's blijken inderdaad zowel in springen als dressuur goed te vererven. Ik laat mijn merrie volgend jaar dekken richting dressuur. Ben nog naar hengsten aan het kijken.
Ik hoop maar dat jouw merrie weer snel klaar is voor de sport, succes !!! Heb je verder nog een idee over geschikte hengsten dan houd ik me aanbevolen.

monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:37

De inferno waar ik het over had was in Nederland heel succesvol in de M2 Dressuur maar werd tijdens de Levade gespot door Paul Hendrix tijdens het springen. Inferno zelf schijnt ook zeer werklustig te zijn en een hele lieve gemakkelijke lobbes.

koffie
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:13


koffie
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:17


kelly0188
Berichten: 223
Geregistreerd: 07-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:30

Ik heb ook een tijd een inferno gereden, het is een merrie van nu 9 jaar, ze was erg braaf en lief en met rijden ook superbraaf,maar soms ook wel lui..Ik heb ook wedstrijden met haar gereden,,ze is nu helaas verkocht..

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 14:42

Kelly: meer het karakter van de moeder overgenomen dan misschien.

Koffie: die smalle bles van Inferno is wel dominant erfelijk, je ziet hem erg veel bij zijn nakomelingen. Verder komt het type van Prix D'or overeen met mijn merrie.

Orabella
Berichten: 455
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:09

Ik ben nu bezig met een merrie van Inferno, ze is 8 jaar en we zijn bezig om haar opnieuw te beleren.

Ze is echt heel enthiosiast met werken, in de stal kan ze met zadel wel heel erg miepig over komen. Maar met werken gaat ze eigenlijk altijd door . Ik wil binnenkort haar vrij laten springen, ben er benieuw hoe ze dat doet.

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:49

Onze Inferno merrie heeft een merrieveulen van cartano

Renatetjuh
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:59

mijn inferno is een ruin van nu 9 jaar. Hij kan super springen maar we rijden er ook z dressuur mee. hij is echt super lief der zit geen scheintje kwaad in en hij is erg werklustig als hij jou op een ander paard door de bak heen ziet rijden is tie jaloers wel als je een oefening heb gedaan denk tie van 'renate renate ik weet wel hoe het moet ik weet wel hoe het moet' en dan gaat tie uit zich eigen allerlei trucjes doen. En als hij los is in de bak kan hij zich in zun eentje super vermaken met allerlei rare sprongen en hij ziet zichzelf graag in de spiegel Als hij maar even in de gaten krijg dat hij mee mag dan staat hij geen seconde meer stil. het is dus echt een super paard ik zou egt nooit meer zondre hem kunnen.

groetjes en -xxx- Renate

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:07

Nistria is ook een 10jarige merrie van Inferno
Ze loopt nu Prix St George en mag volg wk op het NK Young Riders starten.
Karakter kan niet beter, echt een schat is ze!
in 2004 was ze de beste junioren merrie op het EK Dressuur Junioren.

we hebben 2 veulens van haar, een Krack C en een Gribaldi.
Niet al te groot maar wel geweldig mooi en super lopen beide.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:14

karakter: super werkwillig en snel gestressd op stal. als ik haar ga vlechten kan ze niet meer de stal in want dan ben ik veel te bang dat ze zich blesseerd door het springen.
totaal geen knuffelpaard! dat moet ze niet hebben!

Vroeger dacht ik altijd dat ze autistisch was, op stal kon ze zo 'door je heen kijken' zonder contact te krijgen.
Nu is ze wel wat aanhankelijker.

Orabella
Berichten: 455
Geregistreerd: 26-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:19

Nistria schreef:
karakter: super werkwillig en snel gestressd op stal. als ik haar ga vlechten kan ze niet meer de stal in want dan ben ik veel te bang dat ze zich blesseerd door het springen.
totaal geen knuffelpaard! dat moet ze niet hebben!

Vroeger dacht ik altijd dat ze autistisch was, op stal kon ze zo 'door je heen kijken' zonder contact te krijgen.
Nu is ze wel wat aanhankelijker.


Dat lijkt erg op de merrie waar ik mee bezig ben, 8 jaar en ook van Inferno. Ze is werkelijk niet moe te krijgen , maar geen troetelpaard al gaat het wel iets beter. Ze vind het fijn om geborsteld worden maar het moet niet te lang duren want dan gaat ze draaien, dribbelen en met der hoofd schudden

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:21

ja is die van ons dus precies hetzelfde,ze heeft nu een zeer mooi mrrieveulen van Cartano.
Haar eerste merrie !!!:D:D:D

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:29

Ik heb ook een Inferno! Spiek maar even in mn profiel voor een paar foto's!

Hij is nu 11, heb hem als 6 jarige gekocht en had toen alleen maar recreatief gelopen. Ik heb nu de punten met m voor Z1 dressuur!
Springen vindt ie geweldig! Ik alleen iets minder dus daar zijn we nooit in gestart. Hij heeft wel een heel goede manier van springen.
En een enorme werklust! Hij wil er altijd voor gaan. Probeert altijd zijn best te doen voor me!

In de omgang is het een heel fijn paard.
Heeft alleen de neiging om de hele stal af te breken als ie alleen staat (maar dat kan natuurlijk ook zijn dat ie t nooit gewend is).

Orabella
Berichten: 455
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:37

carlijn83 schreef:
Ik heb ook een Inferno! Spiek maar even in mn profiel voor een paar foto's!

Hij is nu 11, heb hem als 6 jarige gekocht en had toen alleen maar recreatief gelopen. Ik heb nu de punten met m voor Z1 dressuur!
Springen vindt ie geweldig! Ik alleen iets minder dus daar zijn we nooit in gestart. Hij heeft wel een heel goede manier van springen.
En een enorme werklust! Hij wil er altijd voor gaan. Probeert altijd zijn best te doen voor me!

In de omgang is het een heel fijn paard.
Heeft alleen de neiging om de hele stal af te breken als ie alleen staat (maar dat kan natuurlijk ook zijn dat ie t nooit gewend is).



*valt hierbij van haar stoel *

Rozetta (de mijne dus ) is werkelijk zowat gestoord als ze alleen is. Ze breekt idd alles af, hinikt alles bij elkaar en je kan werkelijk niks doen. Ze wil gewoon mee als de rest gaan, en ook weer terug. We proberen het nu een beetje te leren dat ze ook alleen kan zijn maar vreesde al dat het erin zit. En nu ik jou verhaal hoor weet ik het wel zeker

(ps, ligt niet dat het vriendjes zijn want ze is best dominant en de paarden wisselen ook best wel is)

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 20:45

Wat herken ik veel in Nistra's karakterschets !!!.

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 20:50

Carlijn83: leuk paard !. Heb dus net even gekeken in je profiel.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:12

typisch dat die dieren zoveel op elkaar lijken!
Is er geen te koop ??
doe mij er nog maar zo een!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:08

@ contessa: Tnx!

@ veertjev: pfew, hij is dus niet de enigste die ik t niet aan zn verstand kan krijgen dat de wereld niet vergaat als ie alleen staat.....
De groep waar ie in loopt is vrij constant dus bij hem gaat t misschien wel om 'vriendjes' Op de trailer misdraagt ie zich ook enorm als er een paard af gaat en hij mag nog niet.....
Meestal regel ik t dus ook wel zo dat ie niet alleen hoeft te staan.
Mn stalhouder vind t de grootste onzin " dan leert ie dat maar" en "hij is verwend "
Kan wel wezen maar ik heb geen zin dat ie zich zelf de kreukels in jaagt met dat idiote gedoe.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:30

carlijn83 schreef:
En een enorme werklust!


Ik kom even terug op deze zin
Vanmiddag was ie verre van werkwillig!
Er stond ongeveer windkracht 10 op de bak en daardoor zaten er overal bakkabouters

Orabella
Berichten: 455
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Wie heeft er een Inferno en hoe is zijn/haar karakter ?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:27

Citaat:

@ veertjev: pfew, hij is dus niet de enigste die ik t niet aan zn verstand kan krijgen dat de wereld niet vergaat als ie alleen staat.....
De groep waar ie in loopt is vrij constant dus bij hem gaat t misschien wel om 'vriendjes' Op de trailer misdraagt ie zich ook enorm als er een paard af gaat en hij mag nog niet.....
Meestal regel ik t dus ook wel zo dat ie niet alleen hoeft te staan.
Mn stalhouder vind t de grootste onzin " dan leert ie dat maar" en "hij is verwend "
Kan wel wezen maar ik heb geen zin dat ie zich zelf de kreukels in jaagt met dat idiote gedoe.


Jah wij proberen er niet aan toe te geven maar het is erg moeilijk. Laatst waren de andere in de wei maar er kwam iets tussen dus waardoor Rozetta even moest wachten. Jah en dat lijkt het net 'n baby die denkt dat ze vermoord word . Op de trailer hebben we nog niet geprobeerd, maar dat wil ik binnenkort is gaan proberen. Maar als die van jou daar ook problemen mee heeft zal ik er op bedacht zijn. Wel een voordeel, Rozetta is een veelvraat, dus als ze eten heeft maakt het heel veel goed .