havidoff

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

followme

havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 22:03

ik heb sinds kort een havidoff uit een ulft merrie
iemand ervaring met havidoff's? Die van mij is 1.76 groot en daarom pas nog geen jaar onder het zadel. Hij is ongelooflijk fris en blijft ook fris, aan een kant een voordeel, maar nu nog ff een nadeel, hij is af en toe echt te sterk. Als ie lekker loopt, is hij nu op ongeveer L2 niveau.
Verder ben ik heel blij met hem, hij heeft een super betrouwbaarkarakter en ook langs de weg en in het bos supermak.

Afbeelding

Afbeelding

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:43

Ik vind de meeste havidoffs op elkaar lijken. Donkerbruin, rond de 1.70, vaak lang, weinig bespiering op de meestal horizontale aangezette hals, beetje grof in het geheel en meestal zijn de gangen kort.

LDRD

Re: havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 07:45

Bijgaand een foto van mijn Havidoff merrie.
Is niet zo'n grote (1.60) helaas, maar een plezieriger paard kan bijna niet .
Ze is nu 7 jaar en eigenlijk alleen maar ingezet voor de fok en tussendoor af en toe wat gereden. Dat pakt ze echter super op door haar zéér werkwillige karakter, ze doet echt alles wat je van haar vraagt.
Ze had voor meer uit de schouder mogen komen, maar ze heeft daarentegen een bijzonder goed achterbeengebruik en geeft dat ook consequent door aan haar nakomelingen.
Het is in de omgang een heel rustig dier, nergens bang voor en zeer lief voor haar veulens.
Enige nadeel? Verhef je stem niet, want alleen al het idee dat je vindt dat ze iets niet goed zou doen daar raakt ze van over haar theewater .

Volgens mij is het op de foto wel te zien dat jouw en mijn paard dezelfde vader hebben .
Hoop dat je er net zo veel plezier van gaat hebben in de toekomst als ik.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:21

prakkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:37

he LDRD, jouw havidoff heeft echt hetzelfde hoofd als de mijne zeg...
zelfs haar kolletje is hetzelfde...
Wat voor bloed zit er verder achter?

Ik heb dus ook een havidoff. Het is een Havidoff X Nabuur X Jason.
Het is een erg fijn paard om te rijden, altijd werkwillig, altijd heet, maar wel nuchter in het hoofd. Ze is ook niet zo groot, 1.60m. Ze is wel donkerbruin.

Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 10:41

Mijn merrie is een Havidoff x Tolad x Favoriet.

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:54

Ik ken een Havidoff x Clavecimbel....
Ha ha deze is tegenwoordig braaf, maar voorheen als ie aanzette, dan ging je ERAF!!!!!!!!!
Loopt ZZ-zwaar. echt een topper, alleen je krijgt dus niks voor niks bij haar.
Ze is nu dragend en verwachten het veulen in mei...

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:14

Die van ons is een Havidoff x Recruut, schimmel, 1.74m, 5,5 jaar en absoluut geen schatje. Hij heeft echt enorm goede beweging, ik durf gerust te zeggen de beste beweging van al onze paarden, ook van die al hoger lopen. Alleen is hij gewoon echt niet makkelijk en dat is toch niet altijd handig. Hij is echt continue aan het bedenken hoe hij je het leven zuur kan maken haha. Hij start Z1 niveau, nou ja, vliegt eerder op Z1 niveau, vooral in Wanroij met veel vlaggen en borden hahaha
In training wordt hij gewoon al "rustig" verder getraind. En rustig slaat dan op de zwaarte van de training, niet op zijn gedrag tijdens de training haha, dus kortom, niet erg geschikt voor beginners, maar dat zijn wel meer Havidoffs.

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:19

gigelo schreef:
Ha ha deze is tegenwoordig braaf, maar voorheen als ie aanzette, dan ging je ERAF!!!!!!!!!

Havidoff x Clavecimbel????
Erg hoog inteelt zeg! Havidoff is een zoon van Clavecimbel!

Wipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:47

Ik rij een bijna 5jarige Havidoff x Ramiro Z
Donkerbruin, kol en 3 witte voetjes. Ze is maar 1.60 hoog.
@ Sammie: ze is juist super bespierd, krijg dr veel complimentjes over.

Ze is idd niet echt geschikt voor beginners, kan wel eens heet worden maar heeft wel goede manieren. Ze heeft soms last van een identiteitscrisis (denkt dat ze 'n hengst is)
Mak in het bos en verkeer.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:03

gigelo schreef:

Is ze EINDELIJK dragend ja?!?!?! Dat is namelijk nou eens een mooie merrie om mee te fokken. DAT is nou een topper! Ze loopt niet goed maar fabelachtig. Alleen klopt niet alles wat je zegt. Ze is een havidoff, maar haar moeder is geen clavecimbel, dat is namelijk Havidoff zelf..... Ik meende dat er iets van Kristall in zat. Van welk veulen is ze drachtig?

Het eerste paard dat ik ooit zadelmak heb gemaakt en licht ingereden (verder kwam ik niet want hij werd verkocht) was een Havidoff x Bismark. Een ontzettend lief dier was dat.

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:50

wij hebben ook een Havidoff... Marea, keur preferente schimmel (jaja, de allereerste schimmel van Havidoff ) uit een stermerrie van Rivaal. Ze is preferent geworden op haar eerste 3 nakomelingen (de 1e was 2e bezichtegingshengst, nu Z2 dressuur. de 2e was een sterruin, heeft nog in de finale van de Pavo cup in 2004 gelopen. De 2e is een stermerrie, die hebben we zelf nog... ) Ze is 1.71m en heeft ook geen makkelijk karakter, maar dat hebben de meesten niet zie ik

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:34

Oh ja sorry ... Foutje ik bedoelde Kristall...
is het me vergeven????

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:14

Als je antwoord geeft: wie is de hengst waarvan ze drachtig is?

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:13

Prestige volgens mij...