Wat kost opfok?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Wat kost opfok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 12:14

Tja, wat zou het kosten om je veulen naar een opfokstation te brengen om het daar een jaar of 3 te laten worden?
Er is op bokt vast wel iemand die daar ervaring mee heeft Verward

ik ben erg nieuwsgierig, hoe hebben jullie dat aangepakt, en wat was het prijskaartje?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 16:36


Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:44

Ik heb Ustinov op paardenopfokbedrijf de Burd in Friesland staan.
Dit kost 250 euro per 4 maanden.
Van mei tot oktober staan ze in het land en van oktober tot mei staan ze in grote loopstallen.
De prijs is incl. inenten, ontwormen en bekappen.
s´winters krijgen ze brok met extra vitamine/mineralen mengsel en kuilgras gevoerd.
De eigenaren houden ze goed in de gaten en als er wat is wordt de DA er gelijk bijgehaald (wel voor je eigen rekening).
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=51948
Hier kun je de loopstal een beetje zien.
Zomers lopen ze op een eiland.
Het adres is :paardenopfokbedrijf de Burd
De Flearbosk 8, 9215 VP, de Veenhoop (vlakbij Akkrum) 0512 461464.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:15

Ik heb vorig jaar een paar opfokbedrijven bezocht en de prijs lag toen, omgerekend in euro's tussen de 50 en 75 euro per maand in de zomer en tussen de 100 en 125 euro per maand in de winter. De ene biedt meer extra's (ontwormen en kappen e.d.) dan de ander. Verder weet ik dat er goede opfokbedrijven zijn in Frankrijk, waar je gemiddeld 100 euro per maand betaald all-in. Persoonlijk vond ik de Meiboom in Lattrop een fijne opfokstal.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 07:21

Ik kom net terug uit Frankrijk bij een opfokbedrijf wezen kijken.

Kosten 1000 Euro per jaar en daar komt hoefsmid + veearts nog bij.
Om eerlijk vind ik het een geweldig adres, het is wat duurder maar dan heb je ook wat. Je veulen groeit er in de natuur op en staat zomers en swinters dag en nacht buiten. Iedere dag zijn ze in handen en dat vind ik ook belangrijk. Gea de eigenaresse weet precies wie wie is en of ze iets mankeren. De groepen hebben 25HA tot hun beschikking en dit varieerd van heuveltjes, beekje en rechte stukken land. Veel natuurlijke beschutting.

Ik zou liever wat meer betalen en mijn veulen daar naartoe laten gaan als in Nederland in een stalletje en op een weilandje. En je hebt er nog een leuke vakantie aan om af en toe te gaan kijken !

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 07:35

Citaat:
Kosten 1000 Euro per jaar en daar komt hoefsmid + veearts nog bij.
Om eerlijk vind ik het een geweldig adres, het is wat duurder maar dan heb je ook wat. Je veulen groeit er in de natuur op en staat zomers en swinters dag en nacht buiten. Iedere dag zijn ze in handen en dat vind ik ook belangrijk. Gea de eigenaresse weet precies wie wie is en of ze iets mankeren. De groepen hebben 25HA tot hun beschikking en dit varieerd van heuveltjes, beekje en rechte stukken land. Veel natuurlijke beschutting.


Wat is nu 25 Ha in Frankrijk.
Dit lijkt me hetzelfde als paarden opfokken in een achtertuin van een eengezindswoning.
En dat ook nog eens voor die prijs.
Stuur ze dan naar Polen Duitsland of naar de klei in Nederland.

Dit dit doet me echt overkomen op 25 Ha in "Frankrijk"
van wat snob en betalen. Sorry voor mijn uitdrukking.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:05

bij forelok,s arabians 200 gulden per maand het eerste jaar. in een loop stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:26

Weet niet wat het kost, maar in de ardennen, geloof dat het domaine Rurhof heet, is het erg goed, ik zou daar een jong paard heen brengen, volgens mij hebben ze een internet site, maar ze staan sowieso veel in "in de strengen"met advertentie's.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:31

Troef schreef:
Wat is nu 25 Ha
in
Frankrijk.


Even veel als 25 HA in Nederland.
Haha!
25 ha is aardig wat hoor. 250000 vierkante meter wel te verstaan. (1 hectare is 100 bij 100.
Maar of ze nu in frankrijk of nederland lopen, dat zou mij ook geen *piep* uitmaken, hoogstens dat ze in nederland wat dichterbij staan.

:evaw:

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:48

Sjimmy"]
[quote="Troef schreef:
Wat is nu 25 Ha in Frankrijk.


Even veel als 25 HA in Nederland.
Haha!
25 ha is aardig wat hoor. 250000 vierkante meter wel te verstaan. (1 hectare is 100 bij 100.
Maar of ze nu in frankrijk of nederland lopen, dat zou mij ook geen *piep* uitmaken, hoogstens dat ze in nederland wat dichterbij staan.
[/quote]

en dat het in nederland vaak rot weer is 's winters (nat en guur) dus daarom wil ik ze ook graag naar frankrijk of de ardennen doen... maar helaas dat word een te kostbare inverstering dus word het friesland.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:58

da's natuurlijk wel waar. Maar nederland en de ardennen maakt niet veel uit kwa weer.

:evaw:

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 12:04

Mijne staat met 2 ruintjes op de manege in de opfok, kost me 250 gulden per maand.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 14:48

Voor mij staat voorop dat het veulen in goede handen is en dat is bij Gea erg opvallend. Alle jonge dieren zijn lief, lopen makkelijk met je mee, geven netjes een voetje en zijn nergens bang voor.

Zou willen dat ik een achtertuin van 25HA had !
Het bedrijf bestaat overigens uit 110HA.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 23:02

De prijzen die Tiffy noemde zijn heel correct,
ik heb ook verschillende adresse hier liggen, maar die zijn allemaal in het midden en westen van het land.
De meeste bedsrijven zitten meestal toch in friesland en dat lijkt me voor jou ook wat handiger!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers