Rousseau en Rubiquil

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Andjena

Rousseau en Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:58

Wie kent er afstammelingen van Rousseau en Rubiquil, ik ben benieuwd naar de karakters en exterieur, dus of ze ook veredelen.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Rousseau en Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:03

Ik ken 1 nakomeling van Rubiquil vrij goed.
Is een onwijs groot veulen, en qua uiterlijk een kopie van zijn moeder.
Heeft een superkarakter (wel de gewone hengstenstreekjes, maar niet vuil ofzo), erg leuk paard alleen een beetje uit de kluiten gewassen.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:07

Hmmm... Rousseau op mijn Rubiquil.. leuk

Mijn Rubiquil is nu praktisch 3 jaar oud, hier zijn wat fotos van haar:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MCGEBRBR
Ik moet nodig weer eens nieuwe fotos maken...

Karakter: intelligent en daardoor niet makkelijk.
Ze is heel lief, maar pas bij de derde keer dat ze iets nieuws heeft meegemaakt. Ziet ze iets voor het eerst, of maakt ze iets voor het eerst mee, dan is ze gewoon domweg gevaarlijk. De tweede keer moet je zeker nog steeds oppassen voor haar veel te snelle reactievermogen. Maar de derde keer is het kat-in-bakkie en kan je er weer verder mee.

Ik heb gezond respect voor haar snelheid in reageren - ik ga er zelf dus zeker niet als eerste opzitten.
Ze is overigens heel koel en zelfbewust, ze kent haar eigen grens en verdedigt dat ook als iets haar niet zint, zoals bij die nieuwe dingen.
Interessant paard, de slimste die ik ooit gehad heb.

Mocht in ontwikkeling iets forser zijn, daar had ik ook op gehoopt toen ik Rubiquil gebruikte. Maar tja, moederszijde heeft zich niet verloochend in mijn merrie. Beweging wekelijk 100% van achter uit. Ze vertrekt van achter uit, ze remt af door te gaan zitten. Mocht iets meer buiging in de benen hebben maar dat komt bij moeders weg (m: balzflug x zeoliet). Supermooi koppie, begint nu eindelijk ook wat 'kaak' in te komen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:08

vorig jaar is bij ons onze derde Rubiquil geboren. De oudste wordt dit jaar 5 en is in eigendom van Stal Hexagon en Thamar Zweistra. Radetzky is een grote knuffelkont (dit in tegenstelling tot zijn moeder), heeft wel de looks van mama gekregen en heeft ook haar blik. Zijn volle broer Rachmaninoff is vorig jaar geboren en heeft toch voor een verrassing gezorgd voor ons. Rachmaninoff heeft voor een ander jasje gekozen dan zijn grote broer. Rachmaninoff is naar onze ondervinding nog een grotere knuffelkont dan Radetzky, gaat naar onze mening iets robuuster worden dan grote broer Radetzky. Rachmaninoff kijkt liever eerst de kat uit de boom waar zijn grote broer brutaal doorgaat. Dan heb ik nog een merrie Ramona uit een halfzus van de 2 rubiquil hengsten maar ook met Rubiquil als vader. Die heeft qua karakter toch veel mee van haar grootmoeder. In haar box is het haar terrein en al wie haar stoort tijdens het eten krijgt een heel boze blik en zelfs dreigende blik. Buiten haar box is het een lieve en brave merrie maar kan wel eens doordrammerig zijn maar tot nu toe luistert ze wel.

hier enkele foto's.

Radetzky:
Afbeelding
Afbeelding

Rachmaninoff (helaas geen hele recente. foto's zijn van vorige zomer)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ramona (ook foto van vorig zomer. Toen was ze net 2 jaar)

Afbeelding

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:57

Wij hebben een Rousseau op stal. Hij moet in februari naar de hengstenkeuring in den bosch. qua uiterlijk is het precies zn moeder dus daar heb je niet heel veel aan. qua karakter is hij veel nuchterder dan zn moeder. hij vind alles best en is heel braaf (zeker voor een hengst). de eerste keer erop ging ook prima. Als je dus een wat rustiger paard wil uit je merrie denk ik dat Rousseau een goede keuze is.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 11:13

Bedankt voor de reactie's. Mijn merrie is een echte Caritas qua karakter. Ze is goudeerlijk maar denkt gewoon dat ze een afstand van 10 km. per dag moet lopen, ook op stal. En borstelen ofzo, vind ze ook niet zo nodig. Doordat ze zo groot is heeft ze soms niet in de gaten dat jij er ook nog bent. Ik wil haar graag bij 1 van deze hengsten doen. Van Rubi zie of hoor je nog wel wat maar van Rousseau niet, komt natuurlijk omdat hij in Duitsland staat.

In ieder geval bedankt.

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:36

Zou meer voor Rubiquil gaan dan Rousseau. Kan me herinneren dat er de eerste paar jaren ontzettend met Rousseau is gedekt en dat er verhoudingsgewijs niet zoveel door mogen naar de hengstenkeuring. Als zo'n hengst er 300 of meer dekt, mogen er toch wel wat meer van komen op de HK? Rubiquil heeft zichzelf toch wel bewezen qua sport, en het is een Rubinstein, dan ben je meestal wel verzekerd van een fijn karakter. Succes!

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:21

We hebben ook een Rousseau afstammeling voor de HK in den bosch in februari as. wel een leuk beestje maar niet hét beestje.... maar natuurlijk wel erg leuk dat ie al door mag!!!

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 13:16

Wat toevallig (heb in je pofile gespiekt) De merrie waar het om gaat heet Pleasure en haar grootmoeder Gertrude

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 14:17

Is er verder niemand die ervaring heeft met Rousseau of Rubiquil?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:25

Op onze stal staat n Rousseau te koop, n 3 jarige merrie: leuk beestje! Zie www.taamstables.nl.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:33

Die van Rubquil spreken me allemaal erg aan! Die gaan wij dit jaar op een Jazz merrie gebruiken!

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:03

het paard van een vriendin van mij is van Rubiquil.... word dit jaar 5, en is net anderhalve maand onder het zadel en heel braaf (dacht ik hoor! )
Er is een topic van haar bij HAW... ze heet Ulyana en is van kylieulyana hier op bokt...

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:39

Ik heb er 2 gefokt.De een is een nu bijna 4 jarige merrie.Haar heb ik verkocht aan een klant op stal.Ze is er op gaan zitten en er mee weggereden.De ander is een bijna 3 jarige hengst.Ontzettend lief dier.Natuurlijk nog niet veel mee gedaan maar zo in de hand heel braaf.