Houston is keur!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:44

Desire schreef:
@ misshis: die van mij was anders als veulen wel utv reserve kampioen en er zijn meerdere veulens van hem kampioen geworden, folder staat in mijn profiel afgebeeld.


?? Zie je mij ergens zeggen dat ik vind dat hij slecht fokt of slechte veulens geeft? Nee.. Ik zei alleen dat ik ze doorgaans niet erg royaal ontwikkeld vind en dat lijkt me geen woord teveel.

Sammie: een keurhengst moet zich positief onderscheiden van zijn leeftijdsgenoten en dat kan dmv de prestaties van zijn kinderen. Het fokdoel van het KWPN is om paarden te fokken voor het hoogste niveau.

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:51

Je hoeft je niet gelijk zo aangevallen te voelen hoor, nergens voor nodig! Het was gewoon een mededeling en geen persoonlijke aanval op jou of zo hoor...

Dees

Berichten: 18931
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:51

Het kwpn is kortzichtig bezig als zij menen dat royaal ontwikkeld het synoniem is van kwaliteit.

Is de lijst van preferent en afgewezen hengsten al bekend?

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:06

MissHIS schreef:
Desire schreef:
@.

Sammie: een keurhengst moet zich positief onderscheiden van zijn leeftijdsgenoten en dat kan dmv de prestaties van zijn kinderen. Het fokdoel van het KWPN is om paarden te fokken voor het hoogste niveau.




Het fokdoel kan wel zijn het fokken voor het hoogste niveau , maar hoeveel ruiters kunnen dat doel ooit bereiken.... dat zijn er maar heeeel weinig..

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:19

Desire schreef:
Het fokdoel kan wel zijn het fokken voor het hoogste niveau , maar hoeveel ruiters kunnen dat doel ooit bereiken.... dat zijn er maar heeeel weinig..


Daar gaat het niet om...

En ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen hoor, maar je trok gewoon de verkeerde conclusie uit mijn woorden en dat gebeurt hier nogal vaak.

Dees: ah gezellig, ook van de partij. De overgrote deel van de ruiters (op hoger niveau) verkiest écht wel een royaal ontwikkelde (genoeg maat en lengte) boven een beknopte pony hoor. Het KWPN selecteert daar niet voor niets op, het gaat om de functionaliteit. Royaal ontwikkeld is overigens wat anders dan slagschepen, waar ik ook absoluut geen voorstander van ben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:29

Dat Houston niet uit zichzelf grote langgelijnde kinderen zou krijgen kan iedereen die zijn afstamming bekijkt zelf wel bedenken.
Het zijn dus de fokkers die zijn andere kwaliteiten met name kracht en ruimte in de beweging, die ook vastliggen in die pedigree, op de juiste manier benut hebben.
Dat is fokken, de juiste combinaties proberen te maken.

Het KWPN heeft daar bij zijn afstammingskeuring nogmaals de aandacht op gevestigd, daar zijn die afstammelingen keuringen ook voor.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 01:29

MissHIS schreef:
Maar hoeveel Houston's lopen er op hoog niveau?


Omar - Seth Boschman LT
Body Invest Mira - Roelof Brink ZZ-Z
Niona H - Bart Bax ZZ-L
Ocean Gold - Jolanda Visser LT
Mira - Ellen van Gastel LT
Mendelssohn - Annemieke Vincourt ZZ-Z
Maestro - Petra Tol LT

Uit me hoofd, zal er vast nog een wel een paar missen.

Keuringskampioenen kan CG vast wel vertellen

monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:19

Zou ook Indoctro Preferent worden?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:04

Wouter24 schreef:
Keuringskampioenen kan CG vast wel vertellen

Keuringskampioenen genoeg.
Zeker wel een stuk of 5 nationale kampioenen en verscheidene provinciale kampioenen.
Bij de N-jaargang alleen al was zowel een merrieveulen als een hengstveulen nationaal kampioen..... (en bij mijn weten zélfs ook nog bij zowel de oudere als jongere hengstveulens)

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:42

CGJ12 schreef:
Wouter24 schreef:
Keuringskampioenen kan CG vast wel vertellen

Keuringskampioenen genoeg.
Zeker wel een stuk of 5 nationale kampioenen en verscheidene provinciale kampioenen.
Bij de N-jaargang alleen al was zowel een merrieveulen als een hengstveulen nationaal kampioen..... (en bij mijn weten zélfs ook nog bij zowel de oudere als jongere hengstveulens)


En bij de N jaargang behoort ook de volle broer van mijn paard. Nelson, deze hengst heeft ook deelgenomen aan het verrichtingsonderzoek.

Kelloriejj
Berichten: 1643
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Doetinchem, Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:42

gefeliciteerd hoor!

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:43

MissHIS schreef:
Desire schreef:
Het fokdoel kan wel zijn het fokken voor het hoogste niveau , maar hoeveel ruiters kunnen dat doel ooit bereiken.... dat zijn er maar heeeel weinig..


Daar gaat het niet om...

En ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen hoor, maar je trok gewoon de verkeerde conclusie uit mijn woorden en dat gebeurt hier nogal vaak.

Dees: ah gezellig, ook van de partij. De overgrote deel van de ruiters (op hoger niveau) verkiest écht wel een royaal ontwikkelde (genoeg maat en lengte) boven een beknopte pony hoor. Het KWPN selecteert daar niet voor niets op, het gaat om de functionaliteit. Royaal ontwikkeld is overigens wat anders dan slagschepen, waar ik ook absoluut geen voorstander van ben.


Die quote met mijn naam erboven heb ik niet geschreven hoor Dat was Kajanus

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:18

Desire schreef:
Het fokdoel kan wel zijn het fokken voor het hoogste niveau , maar hoeveel ruiters kunnen dat doel ooit bereiken.... dat zijn er maar heeeel weinig..

Daar gaat het niet om...

En ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen hoor, maar je trok gewoon de verkeerde conclusie uit mijn woorden en dat gebeurt hier nogal vaak.
Die quote met mijn naam erboven heb ik niet geschreven hoor Dat was Kajanus




Ja dat was ik

Dees

Berichten: 18931
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:36

MissHIS schreef:
[naam verwijderd]: ah gezellig, ook van de partij. De overgrote deel van de ruiters (op hoger niveau) verkiest écht wel een royaal ontwikkelde (genoeg maat en lengte) boven een beknopte pony hoor. Het KWPN selecteert daar niet voor niets op, het gaat om de functionaliteit. Royaal ontwikkeld is overigens wat anders dan slagschepen, waar ik ook absoluut geen voorstander van ben.


Groot is niet garantie voor functionaliteit.
Het KWPN dient te selecteren op wat goed is, niet "eerst wat groot is en daarna kijken of het ook goed is".
Er is immers al een maat wat de paarden van de ponies scheidt, te weten 1.57m., en KWPN wil ze 1.60m. hebben voor ster, aldus de stamboekrichtlijnen.

Ik vind je toon denigrerend overigens, MissHIS.
Je past precies bij de club
Ik ben niet lid.

Suzanne F.

Berichten: 49306
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:49

Houston is gewoon een goede fokhengst in combinatie met een passende merrie maar dat is toch met elke hengst? Je weet met Houston dat je een merrie met maat en lengte nodig hebt.

En MissHIS: Staat er geen foutje in de eerste regel van je onderschrift? Fokken met een goede merrie is geen f(g)okken??

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:56

Dees schreef:
[
Groot is niet garantie voor functionaliteit.
Het KWPN dient te selecteren op wat goed is, niet "eerst wat groot is en daarna kijken of het ook goed is"
[/quote]


Waar haal je de wetenschap vandaan dat die selektie op die manier gemaakt wordt
In verband met het onderhavige onderwerp is het EEN van de omschrijvingen in een afstammingsrapport.

Klein is niet altijd een probleem, maar wel iets om rekening mee te houden, klein en beknopt dat is pas echt een probleem.

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:10

houston =keur
indoctro =preferent
contango =preferent
libero H =preferent

afgekeurd zijn: E-Pilot, Hemmingway, Haarlem, Iglesias, Harcos en Prince Paradiso R.

en weer toegelaten tot de dekdienst: Gran Corrado

zo dat is een heel lijstje nieuwe preferente hengsten...

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:10

@ sarabande:

Dees zegt niet dat de KWPN op die manier te werk gaat, maar het was een reactie terug op mishis, die naar haar mening misschien de indruk wekte dat er wel op die manier gekeken moest worden

Suzanne F.

Berichten: 49306
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:16

Iglesias afgekeurd??? Oepsie...
Haarlem heeft niet echt veel toe kunnen voegen dus vind ik niet zo gek.

Contango preferent ja terecht maar Jazz geen preferent?

monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:23

Voor alle overige predicaten en afgekeurde hengsten heb ik een nieuw topic geopend

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:34


Orame

Berichten: 289
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Fryslan Boppe!!!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:34

wihahhhhhh Indoccieeee PREFERENT!!!! Kon nie missen natuurlijk!

monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:41


Dees

Berichten: 18931
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:43

OOk goed: Gran Corrado krijgt opnieuw de kans.
Vind ik fijn. Ik zal verder in het nieuwe topic 'beren'.

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: Houston is keur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:42