volgend jaar O'Malley als dekhengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jamejozie

Berichten: 535
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: ter apel

volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 23:16

zo we zijn er praktisch uit het duurd nog wel even maar we hebben de volgende dekhengst uitgekozen, te minste bijna voor 100 %, het wordt denken wij O'malley, alleen hoe zijn de nakomelingen van O'malley in hun karakter, makkelijk,moeilijk schrikkerig etc, daar ben ik nog wel benieuwd naar, dus heb je een nakomeling van O'malley wat zijn de goede en kwade eigenschappen???

groetjes Jacqueline

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:03

Ik heb een O'Malley!! Hij heet Hummer.

Hij heeft geen nare trekjes.... :D Ja hij zou iets meer van zich af mogen bijten :j Het is een echte Joris Goedzak! Groot, bijna 1.70m erg leergierig en heel makkelijk in de omgang. Heb hem vanaf dat hij 9 maanden is, is nu 4 jaar en nog nooit heeft ie een pas verkeerd gezet. Ook niet met het zadelmak maken. En op buitenrit loopt hij vanaf de allereerste keer graag op kop!
ieder paard schrikt wel eens, maar Hummer herstelt zich dan direct en vertrouwd blind op mij.

Wat ik heel grappig vind is dat je direct ziet wat een O'Malley nakomeling is.... En die ogen........ Om in te verdrinken!!!

In mijn ogen dus een zeer goede keuze TS!!!

Als je Hummer eens in het echie wilt bewonderen, ben je van harte welkom!

laurentius
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-03-08

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:44

Wij hebben een jaarlingmerrie van O'Malley staan en ik sluit me helemaal bij hummertime aan!

TinkerTom

Berichten: 4032
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:12

Ik heb een jaarling hengst van O Malley, en das echt een sullige goedzak....

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:28

Hier ook meerdere O`Malley nakomelingen gefokt, en er zelf 1 lopen van 5 jaar. Super onder het zadel, lekker grote maat en idd direct te herkennen als een O`Malley :D

Ik vind het zelf erg slimme dieren, die graag voor je werken.

silas

Berichten: 5661
Geregistreerd: 12-12-03

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:08

ik heb een goedgekeurde zoon van O'Malley.
Heb onwijs veel plezier met hem, hij kan alles, dressuur; western; springen; cross; voor de wagen...
Hij heeft een heerlijk eerlijk karakter

kijk maar op mijn site voor foto's en filmpjes

jamejozie

Berichten: 535
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: ter apel

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:21

tot zo ver dus goede berichten, vooral omdat zieso, best soms goed kan schrikken en dan wel gaat rennen, ( mede ook door een foute manier van beleren, laten we het daar maar op houden en om een merrie van bijna 14 te gaan corrigeren, thjah...) maarjah nog steeds moeten we dan eerst Oliver verkopen, voordat zieso opnieuw gedekt mag worden

shar_ianne

Berichten: 1208
Geregistreerd: 28-09-07
Woonplaats: Walchum, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:17

Kanyana is ook een dochter van O'Malley. Ze is nu 4 jaar en ze is schimmelbont.

Ze heeft ontzettend veel beweging (nederlands kamp. Grai 2008) en ze is heel werkwillig. Ze is zeker geen 'sul' en ik zou er nooit een klein kind opzetten. Ze leert ontzettend snel (sinds een paard maanden onder het zadel en ze loopt al netjes in evenwicht, kan wijken, schouderbinnenwaarts, appuyement en aangaloperen vanuit stap) ze pakt het werk echt heel goed op.

Kanyana is precies het tegenovergestelde van de O'Malley nakomelingen. ze is niet zo heel groot (1.49), ze is blauwbont, ze heeft niet zo heel veel sokken en ze heeft heel veel energie.

Links Melby (moeder van Kanyana) rechts Kanyana
Afbeelding

Je bent bij ons ook hartstikke welkom om eens te komen kijken. (je woont toch heel dichtbij ;) )

jamejozie

Berichten: 535
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: ter apel

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 21:19

thja de aanboden om een keer te komen kijken die nemen we graag aan, ingepland dan in de overvolle agenda....

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:53

Je geeft maar een gil wanneer je agenda ruimte heeft, wij wonen wel erg dicht bij elkaar :D

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:55

stalgenootje van me heeft een merrie van o'malley.
geweldig dier,altijd vrolijk en supercool karakter :D

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:26

HummerTime schreef:
Je geeft maar een gil wanneer je agenda ruimte heeft, wij wonen wel erg dicht bij elkaar :D

Heb je recente foto`s van hummer? Ken hem alleen nog maar als dat pukkie dat ook in je profiel staat.

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:29

Mariska_28 schreef:
HummerTime schreef:
Je geeft maar een gil wanneer je agenda ruimte heeft, wij wonen wel erg dicht bij elkaar :D

Heb je recente foto`s van hummer? Ken hem alleen nog maar als dat pukkie dat ook in je profiel staat.

Hahahaha!!! Ik zal eens even wat foto's plaatsen deze week. Hij is zo groot geworden!!!

Je kunt ook nog op mijn hyves kijken http://bitchywitchy.hyves.nl/

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:38

Hahaha zie net dat op mijn hyve niet veel Hummer te zien is :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn bijna een jaar oud. Zit nu op mijn werk dus nog recentere foto's moet ik thuis ff uploaden :D

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:27

*Heb geen O'Malley nakomeling maar moet even reageren op de foto's van Hummer: *

Ik zie... ik zie.... DIPSY!!!
Wat lijken Hummer en Dipsy op elkaar zeg m.n. die blik :+:

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:21

Haha
Nee je meent het?!

Afbeelding

:D

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:34

*smelt*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:54

Gwenn is ook van O'Malley (fok van Mariska hierboven :) )
Ze is nu 2 jaar en 4 mnd. en 1.62 hoog en ze wordt steeds leuker. Nieuwsgierig als een aap, vrolijk en wijs. Als ze iets ziet wat d'r onbekend is, zet ze de O'Malley blik op _O- en denkt ze ff heel hard na.

Ik heb d'r afgelopen 4 maanden op summercamp gehad en ingeschaard bij 2 friese merries met veulens. Na 3 maanden was ze daar de leidster, wat wel wat over d'r kwaliteiten zegt denk ik.

Afbeelding

ff nadenken <- klik

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:42

*breekt even in* :o

Wat een onwijs leuke foto, Pell!
Gwenn ziet er ook echt mooi uit nu.....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:52

dank je leon, ik vind d'r ook steeds meer in model komen. ze heeft het lichaam van d'r vader nu; een dikke, korte hengstennek en een pittig klein kontje :D

fraske

Berichten: 430
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:16

Samba is mijn 2e nakomeling van O'Malley had hiervoor Baxter (ook van O'Malley)
was ook een heerlijk paard was heel voorwaarts deed het super in de dressuur, was cool maar zeker geen sul en wist ook heeel goed wat hij zelf wilde en daar bracht je hem dan ook zeker niet zomaar vanaf je moest hem dan echt slimmer af zijn want hij wist heel goed dat hij sterker was(niet gemeen)en dat leverde ook wel de nodige (komische) situaties op. :D

Samba is hetzelfde hij weet wat hij wil en ook heel goed wat hij niet wil en dan heb je hem niet zomaar overtuigd ik bedoel niet dat hij bang is maar, wil hij het touwtje vast houden dan houd hij die vast wil hij de kruiwagen omgooien dan gaat die ook om en meer van die soort fratsen maar als je dan boos word als hij er weer met je drolleboy vandoor gaat(hij wil zo graag helpen)dan zetten ze die welbekende puppyachtige onschuldige O'Malley blik op en smelt je weer helemaal en dan ken ik hem wel weer opvreten :9
hij is heel speels en wil graag de aandacht en er gezellig bij zijn
met rijden weet ik het nog niet hij is nog maar 2jaar.
zo kan ik nog wel uren door gaan over wat we allemaal voor gekke dingen met Baxter hebben meegemaakt, en hoe komisch Samba is kortom, HEERLIJKE paardjes echte lieve }> :+ 8-) en om :Y)
baxter
Afbeelding

Afbeelding
Samba

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:50

Oh.... Pellie en Fraske.......... die ogen hè.......... Je kunt nooit mis gaan bij een O'Malley, geen twijfel mogelijk. Je pikt ze er zo uit!!!! Ze hebben allemaal die mooie blik!

jamejozie

Berichten: 535
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: ter apel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 10:14

okee okee ik begin steeds meer overtuigder te worden.... dus nu nog meer me best doen om Oliver te verkopen |( |( |( het is echt een superscheet, maarjah de ruimte om een hengst te houden hebben we nu nog niet, (paardjes staan bij mijn schoonpapa op de boerderij en zijn liefde zijn echt koeien, dus die hebben de meeste ruimte) daarbij staan de paarden achter een draadje van ongeveer 1 meter hoog, om daar een hengst achter te houden lijkt me niet zo goed idee 8-) dus nog steeds OLIVER TE KOOP ;)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:35

wou je je merrie dit jaar nog dekken, of volgend jaar?

leuk verhaal fraske, je baxter heeft idd ook zo'n lekker koppie. :)

hier nog een foto om te verlekkeren... :)

jamejozie

Berichten: 535
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: ter apel

Re: volgend jaar O'Malley als dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:24

volgend jaar hoor, nu wil dat niet meer ja het dekseizoen is inmiddels al gesloten dacht ik zo.... maar het is wel alvast een goed idee om dan de volgende dekhengst te bedenken, zieso is momenteel bewust leeg.