vraagje klaarmaken geboorte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

vraagje klaarmaken geboorte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 14:23

Hallo,

ik ben hier nieuw en verwacht ook een veulentje (nou ja,mijn pony beter gezegd)..Nou heb ik echter een vraagje..

Verschijnselen van naderende geboorte zijn dikke uier, kegelen, en het bekkenstelel dat ontspand..
Die eerste 2 opgenoemde weet ik te vinden maar heb echter geen idee hoe ik kan zien dat de spieren van der bekken los komen Verward
Je zou diepe groeven kunnen zien of een put in haar achterhand kunnen duwen..nou heeft mijn dikke dame echter wel een grote kont en heb ik geen id hoe ik kan zien dat die bekken zich klaar maken om een veulen door te stuwen...Kan iemand mij hier een duidelijke uitleg over geven of misschien wat foto's??
Ik hoop dat mijn vraag een beetje goed geformuleerd is maar heb dus geen idee over welke spieren het gaat en waar die nou precies liggen..Ik heb al mijn boeken al doorgepluisd en ben er nieuwe gaan halen die specifiek over dracht en geboorte gaan,maar geen enkel waar er iets over in staat uitgelegd..

Alvast bedankt,

groetjes Laura

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 20:18

De peesplaten aan weerszijden van het kruis zakken iets in. Het lijkt dan net of de staart hoger komt te liggen. Misschien bedoelen ze dat.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:18

Nog meer:
Veel plassen. zweten schrapen en schuren.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 21:01

ok bedankt