Kan dit kwaad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 21:37

Ik kom net bij de paddocks en zie daar de mams van Kelvin staan met links en rechts twee bruine kontjes naast haar....Jahoor, Balthazar stond weer es bij d`r te lurken. Kelvin aan de rechterkant en Blathazar aan de linkerkant. De merrie stond gewoon lekker te dutten in het zonnetje en leek er absoluut geen problemen me te hebben. Ze is ook zo`n lieve sul!(Kun je nagaan, 1,5 jaar geleden kocht haar van de baan als een compleet hysterische merrie!) Toen Balthazar klaar was met drinken bij Clev, ging ie nog even bij z`n eigen mama een slokkie halen. Ik had gelukkig nog een wegwerp fototoestel in de stal liggen dus snel wat foto`s gemaakt, het was ook zo`n komisch gezicht! Net alsof Clev een tweeling heeft! Want zowel Balthazar, als Kelvin en de merrie hebben alledrie dezelfde kleur en aftekening. Maar wat ik me nu afvraag: kan dit eigenlijk kwaad? Ik wil nl. niet dat Balthazar de merrie helemaal leegdrinkt en er niks meer voor Kelvin overblijft! Want Kelvin mag dus absoluut niet bij de moeder van Balthazar drinken! Die merrie duwt hem meteen weg (en anders zorgt Balthazar daar wel voor Haha! )

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:08

Ik denk wel dat je problemen krijgt. Stel dat die kleine rakker straks denkt zo jongeman deze is ook van mij en jij ziet maar verder. Dan heb je dus 1 veulen met 2 zoogmoeders en eentje valt er buiten. Dan heb je wel een probleem. Kun je ze niet apart zetten? Dat spelen met elkaar is nu wel leuk maar dat kunnen ze later ook nog doen.En bovendien wat het gastveulen nu drinkt is eigenlijk voor de andere bestemd. Tuurlijk die merrie wordt nu opgemolken en zal ook meer melk gaan produceren maar de merrie moet het ook wel vol kunnen houden.Bovendien die andere merrie blijft nu gedeeltelijk op de melk staan. Mijn menig is dat je ze van elkaar moet doen.
Laatst bijgewerkt door greetje op 05-04-02 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:12

Ik zou ze idd ook apart zetten, maar houd wel in de gaten dat Balthazer's mam genoeg melk heeft, zodat hij daar niets tekort komt.

Een zogend veulen is een behoorlijke belasting voor een merrie en aan de meesten ga je het na een paar maanden toch wel zien (afvallen etc).