Discussie over gribaldi!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 19:46

Steef schreef:
Over 'brandhout'

Welke hengsten vinden jullie dan onterecht ggk, en waarom?

En Jeannette, tipje, smaken verschillen en probeer je mening niet zo bij andere op te dringen, iedereen denkt anders en heeft een andere mening! Knipoog (niet banketstaaf bedoelt hoor)

HALLO IK PROBEER HELEMAAL NIET MIJN MENING OP TE DRINGEN!! ECHT NIET ALS DAT ZO OVER KOMT DAN IS DAT DUS TOTAAL NIET MIJN BEDOELING IK HEB ALLEEN EEN STANDPUNT EN DAT WIL IK HIER WEERGEVEN EN ZO ONTSTAAT ER DUS GEEN ECHTE DISCUSSIE ALS IEDEREEN DENKT DAT IK EEN MENING OP WIL DRINGEN WAT IEDEREEN VINDT MOET IE ZELF WETEN MAAR IK VIND DAT VEEL HENGSTEN BV ALS GRIBALDI ONTERECHT WORDEN AFGEKRAAKT TERWIJL ZE AL EEN BELANGRIJK DEEL AAN DE FOKKERIJ HEBBEN GELEVERD!!

by the way een hengst die brandhout is!! dat is niet zo moeilijk dat is LARNO die hengst vererft OCD dat is bewezen!!! deze hengst heeft dan ook geen enkele waarden van de fokkerij en haalt de naam van het kwpn omlaag!!!!
Zelfs de voorzitter van de kwpn fokraad is het op dit punt met mij eens!!!
Hengsten die ocd, hanentred etc vererven kunnen we in de fokkerij niet gebruiken. Dan is een minder goed achterbeen niets bij!
alle hengsten waarvan bewezen is dat ze ggebreken zoals ocd etc vererven moeten ze er meteen uitgooien zonder pardon!!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 19:48

Oja, een vals karakter vind ik ook absoluut een gebrek!! En als er bewezen is geacht dat een hengst voornamelijk paarden met een slecht karakter vererft mag ook deze van mij uit de fokkerij verdwijnen!!
Kwpn paarden staan bekend om hun goede karakter, werkwilligheid, beweging en exterieur en dit moet deze ook hoog zien te houden!!
Dus ook deze hengsten mogen zonder pardon verdwijnen!

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 22:46

ik snap het echt niet meer,
zo een heisa over een hengst.
ieder zn smaak enzo toch Party!!
in het begin is het leuk maar op een gegeven moment maken sommige mensen zich zoooo druk.
ik wil niemand nu aanvallen hoor maar ik snap er niets van Verward

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 07:44

Hoihoi
we hebben het hier niet over een hengst!! gribaldi was hypothetisch genoemd!! het gaat er nu over wat jij een slechte hengst vind en waarom!
ik voel me ook niet aangevallen alleen verkeerd begrepen!

mylittlepony
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:38

[quote="GribaldiFAN]
by the way een hengst die brandhout is!! dat is niet zo moeilijk dat is LARNO die hengst vererft OCD dat is bewezen!!! deze hengst heeft dan ook geen enkele waarden van de fokkerij en haalt de naam van het kwpn omlaag!!!!
Zelfs de voorzitter van de kwpn fokraad is het op dit punt met mij eens!!!
Hengsten die ocd, hanentred etc vererven kunnen we in de fokkerij niet gebruiken. Dan is een minder goed achterbeen niets bij!
alle hengsten waarvan bewezen is dat ze ggebreken zoals ocd etc vererven moeten ze er meteen uitgooien zonder pardon!!![/quote]


Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen
Beetje flauw om een goegekeurde dekhengst nu ineens aan te vallen, in dit geval Larno. Daar hadden we het nu niet over en over OCD, als dat bewezen was (en ik denk dat je de oorzaken van OCD eens goed moet bekijken) dan zou die hengst niet meer dekken.
Bij het KWPN worden zelfs hengsten met OCD goedgekeurd als ze er aan geopereerd zijn hoor, dus ik denk dat het niet altijd erfelijk is.
En OCD kun je niet met een Hanetred vergelijk. En het blijkt wel weer dat je Gribaldi 'verdedigt' door dit soort mankementen te vergelijken met een traag achterbeen wat in je tekst weer ineens naar voren komt tussen het afkraken van Larno.

mylittlepony
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:42

GribaldiFAN schreef:
Hoihoi
we hebben het hier niet over een hengst!! gribaldi was hypothetisch genoemd!! het gaat er nu over wat jij een slechte hengst vind en waarom!
ik voel me ook niet aangevallen alleen verkeerd begrepen!


Ik vind Lux een hele goede hengst zowel voor de dr. als spr. sport en keuringen. Mooi exterieur, goed karakter, goede gangen en sprongvermogen, over het algemeen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:51

Lux is een hele speciale goed fokkende hengst ja. Zou een optie voor mij kunnen zijn als fokhengst maar...... zijn kwakjes zijn niet cheap.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:09

Ja Lux is een prachthengst, Desiree ik zou er toch eens goed over nadenken *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:24

Chantal, ik ben als de dood dat ik merrie en veulen verlies... Vooral als het van een dure hengst is. ik ben namelijk niet zo'n geluksvogel snappie? Ik wil enerzijds dolgraag fokken maar anderszijds ben ik als de dood dat alles verkeerd gaat.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:31

Ja, dat snap ik, zit er dan een kans in dat dat zou gebeuren? Of ben je er alleen bang voor? Op zich is zo iets natuurlijk ook leuk voor een merrie.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:35

wat ik echt mooie hengsten vind zijn: uniform, abgar, onze fons,donnerhal en voltaire zo kan ik nog wel door gaan.
over een tijdje wil ik ook graag een veulentje fokken en dan zou ik (als het met de merrie een beetje past) toch voor uniform ofzo kiezen daar heb ik al wat paarden van gezien en gereden en ik vind het een fantastich karakter wel wat moeilijk af en toe maar echt helemaal Kwijl
Ik hou toch best nog wel van het ouderwetse type dat trekt me toch nog heel erg en vaak komen er toch mooie paarden van.
ik hou niet van die super slanke hengsten maar IEDER ZIJN EIGEN MENING.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:39

en over ocd gesproken ken ik twee gribaldi,s die het hebben.
dus gan nou niet doen alsof alles aan de hengst ligt want een merrie speelt net zo goed mee.
en kijk naar partout een top lopende hengst heeft ook van alles en nog wat aan zn pezen en gewrichten gehad maar heeft toch ook een goed gekeurde zoon en moet je zien hoe hij weer een comeback heeft gemaakt *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:44

veel hengsten die ik mooi vind. MAar ik probeer een hengst te zoeken die bij mijn merrie past. ze is 1.63m en de markt houdt van grote paarden. Dus een hengst met een vergrotende factor. Hij moet goede beweging hebben en langgelijnd zijn (bijvoorbeeld zo'n hals als Junior heeft, of Osmium). Maar de hengst moet ook kunnen springen, niet specifiek dressuur dus. Waarom ik zo bang ben dat het verkeerd gaat? Ik weet het niet, heb zo het gevoel.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 14:55

ozo heej wat een geweld met super hengsten!!
Lux daar zou ik ook nog wel een veulen van willen en bijv een uniform wat een beest he!!
En dat van ocd die hengst dekt ook niet meer in nederland!! vandaar.
Tja zo zie je maar dat er veel goede hengsten zijn!! nu nog een goede merrie erbij zoeken!! Haha!:D:D:D:D:D

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:17

maar nog wat over die ocd, het komt echt niet alleen door de hengst.
veel mensen die hun jonge dieren (1.2tot enmet3) thuis willen houden laten ze dan ook vaak op stal staan en mogen ze twee uurtjes naar buiten. Dat is dus met de twee die ik dan ken. Daardoor krijgen ze weinig beweging en staan ze dus niet op een hengsten wei ofzo zodat die gewrichten optimaal kunnen volgroeien.
dus het ligt natuurlijk niet altijd aan de hengst maar ook aan de eigenaar. Haha!

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:19

Ja echte super hengsten. maar ik ken ook zat mensen die walgen van uniform. ik vind het echt een super hengst.
IK heb zelf een uniform gehad maar helaas in laten slapen hij was heel groot. Hij meete 1.83m maar niet lomp ofzo. echt heel mooi bespierd en heeeel veeeeel front

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 08:59

Walgen van uniform??
ik ken wel mensen, VEEL mensen die geen schimmel willen. Tja iets wat ik een beetje onzin vindt maarja smaken verschillen eh!! mij maakt het op zich niet zoveel uit wat voor kleur een paard heeft als ie maar lief is mooi kan bewegen en mooi is gebouwd!! elk goed paard heeft uitstraling kleur heeft daar maar een kleine invloed bij!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:00

Mensen die walgen van Uniform walgen denk ik van zijn karakter. Ze staan bekend als niet gemakkelijk.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:21

sluit ik me helemaal bij aan.
en ze zijn inderdaad niet makkelijk, maar geduld is een schone zaak he.
veel mensen hebben die van mij geprobeerd te rijden en dan werden ze boos en dat was heel erg verkeerd, dan werd het echt een Extreme duivel