Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ze is ook groot; 1.75 xafir schreef:ja leuk om te horen, ik heb een naturel x saluut x vesins xx
heel groot 178 zwart en inderdaad lang hoofd vrij grof en grote voeten ijzers maat 5 haha:)
maar ja hij doet alles voor me een half jaar geleden werd hij beetje recreatief gereden kon nog geen wissels en nu springt hij de wissels om de 4 en 3 al heb hem 9 x gestart in het Z2 en heb 26 wp was 2e op de zeeuwse kampioen schappen en mocht naar de hippiade echt ongelofelijk allemaal binnenkortga ik zzlicht met hem starten hij is pas 11 dus ben benieuwd wat hij allemaal nog gaat leren!
Desiree schreef:Naturel was best mooi gefokt. Een zogenaamd F1 produkt en dat waren goede sportpaarden. Zijn vader was de beroemde volbloedhengst Lucky boy en zijn moeder een basismerrie van de hengst Sportman (v. Sineada). Ik kende hem IRL want hij stond vlakbij in de buurt en veel mensen dekten met deze hengst. En hij deed dat daar naturel, dus natuurlijk, geen KI. Ik heb hem dus wel eens "aan het werk" gezien.
Ik heb een Naturelmerrie. Ik heb veel naturelafstammelingen gekend, want ik kom van de noord Eindhoven. En naturel stond daar ter dekking (bij Piet Kuipers in Nederwetten). Daar moest ik hem nog een keer borstelen en onder handen nemen voor de hengstenshow. Een verschrikkelijk lief en betrouwbaar paard. En zo zijn de nakomelingen die op hem lijken ook. Lekker nuchter in de kop, willen werken, fijn kunnen bewegen. Allrounders die kunnen springen en dressuren. Naturel vererfde echter vaak ook het grove en beknopte in het exterieur en een lang hoofd met weinig kaaklijn. Je haalt ze er uit. Maar mijn merrie lijkt niet op haar vader. Helemaal niet zelfs. Deed ze dat maar wel.....
Ik heb ooit een jonge naturel moeten inrijden, een fantastisch paard waar ik een hele goede band mee had. Ik reed hem voor een handelaar. Hij is verkocht enik heb nooit meer iets van hem vernomen. Maar hij was mooi, zwart met een druipkol en vier witte benen. Hij zal nou een jaar of 12 zijn, als hij nog leeft.
Odie schreef:[
Wauw Desiree, nooit geweten dat jij Naturel persoonlijk hebt meegemaakt! Mooi verhaal en wat je zegt over het karakter kan ik me precies in vinden.
Ik rijd een donkerbruine [color=#BF0040]Naturel x Overste x Doruto, genaamd Alerio, een ruin van 23(!!!) jaar oud, hij is 1.72 heeft ook een grof, lang(maar aansprekend) hoofd, weinig kaaklijn en enorme voeten[/color]. Gefokt uit Valeria door H. van Aarle uit St Oedenrode. Hij heeft ook nog een volle zus (Baleria) die fungeert als fokmerrie en is Z springen.
Familie: http://www.paardenfokken.nl/family.php?horseid=29317
Allround is Alerio ook: Hij was op zijn 10e Z-springen onder iemand anders en werd nog Z2 dressuur op zijn 22ste onder mij, hij doet het super, is soms iets TE heet, maar ik mag dat wel. Kan erg goed bewegen, is KEIhard op de benen, kurkdroog en zéér zuiver als je hem aan de hand uitdraaft op het harde.
Foto's in mijn Profiel.
Desiree schreef:Dat paard waarvan ik spreek heette Luca, was ook vlakbij Nuenen gefokt (ook st. oedenrode?) en was ook een NAturel x Overste. Zou eht familie zijn? Ik weet helaas niet of de moeder ook uit een Dorutomoeder kwam.....
Ik wil nog steeds weten hoe het met Luca gaat maar ik kan hem niet meer vinden. Niemand lijkt hem te kennen. En met dat paard had ik de gouden klik, ik overwoog zelfs om Iones te verkopen en hem te kopen.
Odie schreef:Ik heb Louisville zelf gereden.
Zijn nakomelingen waren toen nog niet oud genoeg. Hij heeft nu één 6-jarige dochter die Z2 dressuur loopt en de rest is niet ouder dan 2,5.
En die foto's kan je beter in een Belizak topic plaatsen.