Drachtige merrie vs. medicijnen ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Drachtige merrie vs. medicijnen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 18:41

Wie heeft ervaring met het geven van medicijnen aan drachtige merries? Mijn drachtige merrie heeft op advies van een homeopaat spul gekregen om haar gewrichten beter te maken (ze heeft een aangetaste knie, waardoor ze niet meer voor de sport geschikt is). Met het oog op het zwaarder worden van het veulen, en dus meer belasting van de benen zou het goed zijn om de gewrichten optimaal te laten functioneren. Maaaarrr ik ben een beetje huiverig met het toedienen van medicijnen (ook al zijn ze homeopatisch) en het effect op het nog ongeboren veulen. Wie heeft ervaring met dit soort dingen?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 19:02

'Normale' medicijnen zou ik echt niet doen tijdens de dracht. Homeopathie kan weinig kwaad. Ik heb een goede homeopatische dierenarts als kennis, dus daar heb ik al meerdere malen met haar over gediscussierd. Volgens haar kan het geen kwaad dus.

Maar het is natuurlijk nooit overbodig om jou homeopatische DA er nog eens extra naar te vragen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 19:18

Uhm..sja ik heb er al een paar keer nadrukkelijk naar gevraagd, en het kon echt geen kwaad volgens haar.. maar ja.. ik ben nu eenmaal een twijfelkont als het het veulen aangaat. Ik heb wel nog op internet zitten zoeken naar de ingredienten van het spullie, en daar kwamen woorden als Dopamine tevoorschijn, werd ik niet vrolijk van. Maar ik zal me ongetwijfeld aanstellen als aanstaande pleegmamma Knipoog

Kendra

Berichten: 8733
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 19:48

Meestal staat het wel ergens, of kan de DA je adviseren. Je moet inderdaad wel voorzichtig zijn, maar je veulen heeft er natuurlijk ook alle belang bij dat mama straks sterk en gezond is.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:32

Ik gebruik ook altijd homeopatische middelen als er wat aan de hand is. Maar in het begin van de dracht ben ik toch extra voorzichtig met bepaalde middelen i.v.m. de ontwikkeling van de vrucht.