Jelrite nog steeds geen veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Jelrite nog steeds geen veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-02 09:29

Het duurt best lang! Ze was 6 maart uitgerekend, maar blijkbaar vindt ze het weer nog niet lekker genoeg.
Ze heeft nu zo'n sensor om d'r rug, als ze gaat liggen gaan het alarm af. (gelukkig ligt ze niet zo heel vaak). Ben wel heel benieuwd wat eruit komt en wanneer. Ze kegelt nog niet, d'r uiers zijn wel al gevuld maar dat is al een maand zo. Ben benieuwd.
Laten nog meer veulens zo lang op zich wachten?

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 11:14

Verleden jaar heeft de merrie van mijn instructrice haar baasje ook bijna twee weken in spanning laten zitten, voordat ze uiteindelijk een kerngezond hegstje op de wereld heeft gezet!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 09:01

ja mijn merrie heeft ook niet echt haast!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:40

Vorig jaar heeft Glory ook iets van 3 dagen gewacht... Haha! Haha!

En dat vind ik al lang, kun je nagaan hoe gek ik word als ze 2 weken zou wachten. Nu even een offtopic vraagje: Kijken jullie naar de bavalling uit, of meer naar het veulen zelf?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:44

Ik kijk meer uit naar het veulen dan naar de bevalling. Als we die konden overslaan vond ik het allang best....De merrie loopt het meeste risico tijdens en vlak na de bevalling.
Ik zal erg blij zijn als het veulen van mijn merrie ernaast staat en gezond is....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 08:50

't is er nog niet, 't is nu 9 dagen overtijd. Jelrite had wel al gevulde uiers, maar daar staat ze al 2 weken mee. D'r banden zijn ook al aardig los, maar haar buik zat nog op z-n plaats. Ben heel benieuwd wanneer ze het op de wereld gooit. Waarschijnlijk dit weekend, ben ik bij mijn vriend Boos! Huilen Nou ja. Enne Ludo, ik kijk meer uit naar het veulen maar de bevalling zou ik ook weleens willen zien (van een paard never seen IRL)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:19

Oh... wat spannend zeg Lachen ! Ehhh.. Sjimmy, is het in dit geval niet handiger als je vriend het weekend naar jou komt Verward Lachen , in jouw geval zou ik het niet willen missen hoor!! Succes!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 14:43

Tja, Harmen is ook nog pianist en organist, hij moet ook wat dingen doen. Ik zit sowieso liever bij ons thuis, maar ja verplichtingen he Lips are sealed Ik wil niet Harmen 2 weken niet zien.
En Jelrite heeft genoeg begeleiding hoor, mocht het nodig zijn. ze staat bij de eigenaren op het erf. Haha! meestal bevalt ze toch als er niemand bij is. De enige die sowieso getuige is is Omar, die staat naast 'r. Misschien kan hij het mij navertellen haha *LOL* Of ze wacht gewoon tot maandag natuurlijk Lovers

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 00:19

Sjimmy schreef:
't is er nog niet, 't is nu 9 dagen overtijd. Jelrite had wel al gevulde uiers, maar daar staat ze al 2 weken mee. D'r banden zijn ook al aardig los, maar haar buik zat nog op z-n plaats. Ben heel benieuwd wanneer ze het op de wereld gooit. Waarschijnlijk dit weekend, ben ik bij mijn vriend Boos! Huilen Nou ja. Enne Ludo, ik kijk meer uit naar het veulen maar de bevalling zou ik ook weleens willen zien (van een paard never seen IRL)


Ik heb het vorig jaar gezien. Niet de hele bevalling, maar het laatste stukje. De rest staat allemaal op video, heb ik nog veel vaker gezien. Zoveel geboortes zal ik nooit meemaken... Haha!