veulenveiling midden nederland

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toedeledoki

veulenveiling midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 22:01

Hoi, wie is er bij veulenveiling midden nederland geweest?Hoe vonden jullie de kwaliteit?

kuss

Re: veulenveiling midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:28

Vond vooral de Sandreo en Gribaldi veulens erg mooi. Kwaliteit was erg wisselend over de hele veiling. Veel veulens gingen weg rond de 2000-3000 euro, er was een kleine middenmoot die ook voor een nette prijs weggingen en een paar echte uitblinkers van 8000-10.000 euro. maar het viel me niet tegen! kuss

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:13

Wanneer vinden die veulenveilingen eigenlijk altijd plaats? En dat is dan zeker ook alleen maar voor de vroeg geboren veulens, gezien het feit dat ze toch wel 4 maanden bij de moeder moeten blijven.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:29

Zie www.kwpn.nl.
Van half augustus tot eind september. En nee, niet alleen voor de vroeg geboren veulens. Late veulens worden gewoon later geleverd aan de nieuwe eigenaar.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:41

Vond de kwaliteit niet echt geweldig, de moederlijnen van de veulens waren ook niet echt predikaatrijk! We gaan nu morgen naar Dronten want we willen voor de winter nog een leuk veulentje erbij hebben!

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:42

dat was bij mij in nijkerk.. volgess mij of niet .. ik ben er alleen niet geweest want ik zat op school ..

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:21

@ vossie: Als je er voor de winter nog een leuk veulentje bij wil hebben, moet je ook niet naar Dronten gaan! Vind ik ook qua kwaliteit altijd veel minder. Dinsdag 20 september is in Ermelo de Prinsjesdag veulenveiling. Dat is echte de beste veiling van NL voor veulens. Daar komen de veulens uit de predikaatrijke stammen. Veulens met een moeder die je er eigelijk ook wel bij wil kopen!

ThunderkingV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 23:02

Waar is die veulen veiling dan???
van hoelaat tot hoelaat??

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 23:32

Is vandaag geweest, dus je bent te laat....

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:24

Michelle85 schreef:
@ vossie: Als je er voor de winter nog een leuk veulentje bij wil hebben, moet je ook niet naar Dronten gaan! Vind ik ook qua kwaliteit altijd veel minder. Dinsdag 20 september is in Ermelo de Prinsjesdag veulenveiling. Dat is echte de beste veiling van NL voor veulens. Daar komen de veulens uit de predikaatrijke stammen. Veulens met een moeder die je er eigelijk ook wel bij wil kopen!

Ja je hebt gelijk maar we gaan gewoon een beetje alles in de buurt af tot we naar onze zin een leuk veulentje gevonden hebben. De catalogus van dronten lijkt best wel veel belovend, daarna drachten en idd prinsjesdag en ook nog maren kessel...... op een van die veilingen zal toch wel iets naar onze smaak rondlopen hoop ik zo! We moeten trouwens wel een beetje opschieten want het veulen wat thuis loopt moet zo onderhand van de merrie af en het is wel fijn als er dan een vriendje klaar staat. En prinsjesdag en maren kessel duren nog zo lang...

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:16

Ja dat is idd een beetje een probleem als je er eentje bij zoekt. Maar goed nog een dag of 10 en dan kun je dat vriendje in Ermelo uitzoeken Wij hebben er vorig jaar een Scandic hengst gekocht en die doet het echt super! En dit jaar gaan we voor een merrie uit een goede lijn.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:24

Op de veiling in Dronten komen 2 interessante veulens een Casco merrieveulen uit een Nimmerdor merrie en een Chin Chin hengstenveulen uit een Nimmerdor merrie. Beide Nimmerdors zijn volle zussen en gefokt door J. Kroodsma uit Dokkum.

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 23:30

Herzie m'n mening..... ben vandaag ook in Dronten wezen kijken en daar was de kwaliteit een stuk hoger! de prijzen lagen naar mijn idee wel wat lager dan in nijkerk. kuss