Zeoliet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

radijs

Zeoliet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 14:35

Mijn vraagje, wat vinden jullie van de KWPNhengst Zeoliet.
Ik vind het een zeer mooie hengst... maar hij schijnt in omgang niet fijn te zijn

Pollewoppy

Re: Zeoliet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 14:57

Je hoort idd vaak dat nakomelingen van Zeoliet niet de fijnste en leukste paarden zijn.

Ik hoor ook mensen regelmaitg zoeits zeggen van: "een Zeoliet, heb je nog niet voor je verdriet"

Of zeoliet doet verdriet.

Wij hebben ook een zeoliet op stal gehad, wel een goed paard kwa bewegeingen enzo, maar zn karakter zat niet mee.
Heel gecompliceerd paard. Zo heb ik er wel meerdere mee gemaakt.
Het zijn mijn paarden niet zeg maar...

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:00

Helaas leeft hij niet meer, en zoals ze vaak zeggen: een Zeoliet brengt verdriet!
Nou met deze uitspraak ben ik het niet eens.
Mijn paard is geen rechtstreekse Zeoliet, maar een Eusebio (zoon van).
Als er een lief paard bestaat, dan is het die van mij wel.
Kijk voor foto's in mijn profiel.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:05

Ik heb een Zeoliet nakomeling,
het zijn inderdaad( of ja zijn, de mijne) is dan niet echt een gemakkelijk exemplaar, maar hij kan de sterren van de hemel lopen. Hij is erg dominant, stijgerd graag enzovoorts.
Maar het is voor mij en tegen mij een schat van een paard!
Ik zou er oz weer een kopen, maar ik mag het niet van mijn mama

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:22

Een klasgenoot van mij heeft een zeoliet...
En dat schijnt juist weer een schat van een paard te zijn...
Dus je kan nooit een lijn trekken, moeders karakter heeft natuurlijk ook invloed...

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:25

ik heb een zeoliet,

een schat op stal,
maar inderdaad een dominant paard om te rijden,
schrikkerig, kijkerig en steigert als het hem uitkomt

toch blijft hij in de omgang een schat
ik heb hem nu 5 jaar en ik heb hem 1 keer een maand in training gedaan
helaas kwam hij daar slechter vandaan dan hij al was
heb je een zeoliet, wen er dan maar aan, dan heb je soms verdriet

MAAR NIET ALTIJD

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:32

Afbeelding

even geprobeerd (voor de eerste keer) een foto er op te zetten
dit is hem dan

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:37

Afbeelding

zo dit is beter

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 23:43

Hoi, ik heb ook een Zeoliet

Grappig om het hier allemaal te lezen want ook mijn Zeoliet is dominant en schrikachtig. Maar verder zou ik haar ook niet willen inruilen en mijn Zeoliet geeft zeker geen verdriet !
Ook even een foto, niet zo'n duidelijke maar tgaat om het idee!
Hebben jullie ook foto's ik ben erg benieuwd hoe die van jullie eruit zien. Ik heb wel eens gehoord dat Zeolieten vaak een scheve bles hebben. Dat heeft die van mij toevallig ook.

Afbeelding

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 08:35

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:37

ik heb ook een zeoliet x zuidhorn, ben er helemaal weg van, is inderdaad lastig paard, maar als je er eenmaal mee om kunt gaan kun je je geen grotere vriend voorstellen.

inderdaad ze proberen je uit, zijn watjes, maar als ze je vertrouwen kun je er alles mee

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:45

inderdaad
het zijn echt watjes
maar vinden zichzelf ook weer heel stoer

en als je rekening houdt met zijn fratsen heb je een wereldpaard
leergierig, snapt alles heel snel en is lief

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:47

Ik heb jaren geleden een Zeoliet gereden, sterk groot paard, maar superfijn en betrouwbaar dier, kwam ook uit een rustige brave Rinaldo merrie. Tevens heb ik een Zeoliet gereden uit een Emilion moeder, super mooi klein (1.63) paardje maar behoorlijk karakter beestje. Wilde op den duur niet meer bij huis weg voor een bosrit, steigerde draaide zich om en scheurde zo naar huis, pittige tante, ze is verkocht en de laatste berichten zijn dat de het goed doet in de springsport, op concours gaan was trouwens helemaal geen probleem.

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:12

Wij hebben een hele leuke Zeoliet op stal, het is een ongelooflijke knuffel. En ook een mooi opwaarts gebouwd paard, echt wel chique. Maar hij moet wel wat te doen hebben...

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:23

gijs schreef:
inderdaad
het zijn echt watjes
maar vinden zichzelf ook weer heel stoer

en als je rekening houdt met zijn fratsen heb je een wereldpaard
leergierig, snapt alles heel snel en is lief

Helemaal met je eens, soms kom je met 130 punten de ring uit en soms met 178 punten.
Juist dit maakt een Zeoliet zo leuk.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:06

de moeder van mijn vorige paard was ook van zeoliet. zij was een dominante, gemene merrie op stal, moeilijk met rijden, maar prachtige gangen. mijn paard was ook een moeilijk exemplaar, vandaar dat ik hem verkocht heb. mooie gangen dat wel, maar zeer moeilijk in de omgang. ik heb pas nog op een zeoliet gereden die was ook heel lief in de omgang, kon geweldig lopen maar hing veel op je handen en staakt regelmatig. wel spijtig, zeoliet heeft altijd van die mooie nakomelingen.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:12

een vriendin van mij heeft ook een zeoliet!
dat is echt een draak van een paard.
een het winterseizoen kun je net zo goed niet op wedstrijd gaan, want dan komt hij de ring in en begint dan met spoken.
en in de zomer is het maar afwachten hoe hij het doet, afhankelijk van zijn humeur.
ze staat nu al een paar jaar bij dezelfde stal gestald en nog steeds loopt hij niet fatsoenlijk langs de bakrand af, want dan ziet hij over kabouters. op stal is hij verder wel lief.
maar als ik de verhalen zo lees; voor mij NOOIT geen zeoliet!

lavite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:22

hallo, ik ken ook een zeoliet dat was absoluut geen mannepaard. Het was een dier met gebruiksaanwijzing. Ik ben er niet echt van gecharmeerd. De hengst zelf is wel mooi. Je kan vaak meteen aan het hoofd zien of het een zeoliet is. Ik ben geen zeoliet fan. Maar er zijn altijd uitzonderingen van paarden bij die wel lief en makkelijk zijn, het hangt ook van de moeder af. Maar een paard dat om de haverklap spoken ziet is niet mijn favoriet.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:20

Mijn zus en ik hebben ook een zeoliet!
Een merrie, echt een heel mooi fijn gebouwd damenspaardje.
Super gangen maar ook heel erg kijkerig.Daar hebben wij in het begin veel moeite mee gehad. Ook de binnenwedstrijden lopen niet altijd goed want dan ziet ze vaak spoken. Maar gemeen zal ze nooit doen, het is echt een schat.Super makkelijk in omgang echt heerlijk.Je kan er bij wijze koffie onder gaan zitten drinken! Het kijkerige is eigelijk niet meer als bezig houden zodat ze niet kunnen kijken.
Ook ik ben van mening dat de moeders kant ook veel meegeeft!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:02

ik heb ook een zeoliet.
Echt een draakje af en toe. }> Moelijk te rijden .Er zijn maar een paar mensen die hem goed aan het werk kunnen zetten.Dat vindt ik het leukste Als je hem eemaal aan het werk heb dan loopt die super.En ben je eerlijk tegenover hem dan wil die echt voor je aan het werk .Verder is die wel super braaf beetje uitproberen en aanstellen maarja beter zo dan dat je een super braaf paardje heb die nooit een stap verkeerd zet is ook een beetje saai En idd op wedstrijd laten ze je weleens soms een beetje zitten. maar daarna gaan we gewoon weer vrolijk verder.Ik heb er geen problemen mee.Oke soms is het niet altijd leuk.Zit al een tijdje in de L2 vooral omdat die hoog op gooit .Tja dat heb je met een paard die ruim bewegen he Maar dat er altijd wordt gezecht dat zeolieten verdriet geven ben ik het niet mee eens!! Ze zullen er zeker wel tussen zitten .Maar niet allemaal zijn ze zo

Gooien jullie zeolieten ook hoog op

Veel foto´s in me profiel van mij zeolietje

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 07:11

En dit is dan de mijne
Afbeelding
Afbeelding
een rijfoto zal ik nog wel een keertje online zetten.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 07:13

sharonaollie schreef:
ik heb ook een zeoliet.
Echt een draakje af en toe. }> Moelijk te rijden .Er zijn maar een paar mensen die hem goed aan het werk kunnen zetten.Dat vindt ik het leukste Als je hem eemaal aan het werk heb dan loopt die super.En ben je eerlijk tegenover hem dan wil die echt voor je aan het werk .Verder is die wel super braaf beetje uitproberen en aanstellen maarja beter zo dan dat je een super braaf paardje heb die nooit een stap verkeerd zet is ook een beetje saai En idd op wedstrijd laten ze je weleens soms een beetje zitten. maar daarna gaan we gewoon weer vrolijk verder.Ik heb er geen problemen mee.Oke soms is het niet altijd leuk.Zit al een tijdje in de L2 vooral omdat die hoog op gooit .Tja dat heb je met een paard die ruim bewegen he Maar dat er altijd wordt gezecht dat zeolieten verdriet geven ben ik het niet mee eens!! Ze zullen er zeker wel tussen zitten .Maar niet allemaal zijn ze zo

Gooien jullie zeolieten ook hoog op

Veel foto´s in me profiel van mij zeolietje

Oow ja de mijne gooit ook wel redlijk hoog op, en beweegt ook heeel ruim

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:38

Mijn zeoliet is qua karakter een echte vrijdoos, knuffelt de hele dag, als ik al met het zadel aan kom dan komt ze echt aangegallopeerd vanuit de wei, ga ik een ander paard rijden dan is ze boos en beledigd.

heb er menig malen met trillende benen naast gestaan dan durfde ik er niet meer op,
Ze heeft een echte gebruiksaanwijzing, word nooit boos of ga slaan want dan flipt ze en raakt in paniek, ik moet alles oplossen met geduld, belonen en communiceren.

als ze een oefening te moeilijk vind dan staakt ze, bokt, steigert ze en raakt in paniek. als ik dan maar keer op keer opnieuw probeer en elk stapje overdeven beloon dan is madam helemaal blij en kan de dag niet meer stuk.

Ik hoor mensen wel eens zeggen als ze me soms met haar zien stuntelen.... geef die knol toch eens op der flikker... nou nee sorry liever niet, want ze draait door, is levensgevaarlijk, snapt er dan niks meer van en vergeet niks , als ik de volgende keer weer de oefening moet doen waarvan ze denkt..oh daar kreeg ik de volgende keer zo`n ruzie met mijn vrouwtje dan doet ze het nooit meer.

Bosritten zijn erg gezellig met meerdere paarden, echt genieten, als ik alleen ga is het altijd maar weer de vraag of het gezellig word, want als mevrouw ergens niet langs durft dan kan je hemel en aarde bewegen maar dan kom je er ook echt niet langs, maar soms heeft ze haar dag en durft ze overal langs en kun je heerlijk rijden. zelfde geld dus op de wedstrijden, altijd weer een verrassing.

Wil haar voor geen goud missen, ze is nooit saai, kan lezen en schrijven met haar, ik word met rijden altijd weer met de neus op de feiten gedrukt want ze wil graag correct gereden en behandeld worden. we leren dus een hoop van elkaar.
Elke keer denk ik aan het nummer BLOED, ZWEET en TRANEN, is erg toepasselijk voor een zeoliet.

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:45

hallo,

ik heb een houston maal zeoliet!
houston is ook al niet de makkelijkste met een pittig karakter en zeoliet brengt idd verdriet zeggen ze!
de mijne heeft een lief karakter wil graag werken is wel looplustig maar dat hoort bij het paard vind ik!
je moet wel haard werken bij dit soort paarden aan het begin gaat het helemaal niet goed je moet een combinatie vormen als je eenmaal bij houston en zeoliet een echt team bent dan werken ze erg hard voor je en stroom je door de klasse heen!
alleen je moet lef hebben ze proberen je echt goed uit!
kortom het zijn schitterden paarden als je een combinatie bent,,de meeste paarden van houston of zeoliet hebben veel potentie voor de Z of zelfs nog hoger omdat ze verschrikkelijke zuivere mooie gangen hebben!

groetjes

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:58

Leuk om al die verschillende verhalen te horen.Ze lijken allemaal wel een beetje op elkaar hahaha