wat zijn de goede springhengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

wat zijn de goede springhengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 23:49

de titel is de hele vraag al.

Ik krijg/koop over een half jaar misschien een paard. Ik ben mij nu lichtelijk aan het orienteren wat ik dan wil, zodat ik dan niet ineens voor allerlei vragen kom te staan.

Ik weet al wel dat ik een goede springer wil. Ik ben nou eenmaal een springruiter, dus een springer lijkt me dan wel zo'n goed idee voor mij he!!

een beetje vroeg, ik weet het (en mijn ouders kennende ga ik er maar van uit dat het toch voor de zoveelste keer om een banketstaaf reden weer niet door gaat Lachen Huilen ) maar de voorpret is toch leuk he!!! Party!!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 11:50

burggraaf of nimmerdor, dacht ik, maar dat kun je ook opzoeken in hengsteboeken.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 12:53

Ja maar zo'n oudje wil je neem ik aan niet, is wel heel goed bloed voor in de moederlijn. Indoctro is de huidige topper. Maar papier zegt toch nog niks hoor! Er zit ook nog altijd een merrie achter he? Laat je met name overtuigen door wat je ziet: betrouwbare springer met nette techniek!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 15:35

Gail schreef:
Ja maar zo'n oudje wil je neem ik aan niet

Er lopen ook jonge burgraaf en nimmerdor paarden rond.
Of snap ik nu ff niet wat je bedoelde Haha!

Kijk eerst of je het paard wel leuk vind en fijn vind rijden en naar zijn springtechniek.
Je kunt b.v wel een leuke Concorde of zo hebben maar vliegen de balken rond je oren schiet je er natuurlijk weinig mee op.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 15:36

als die paarden toch goede springers fokken is het toch goed??

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 23:04

Wat dacht je van de duitse hengsten Dobel's Cento, Grandilot, Alexis Z ( dit is echt een topper, kijk maar naar Amaretto I, Apricot D, Amaretto II), Apricot IID, Mermus R, Renville, Grandeur, Capitol I, Capitol II, Calypso I, Voltaire, Kroongraaf, etc?

Groetjes
Denise

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 23:31

Tuurlijk, ik weet wel dat ik ook, belangrijker zelf naar het paard opzich moet kijken Haha!

Maar, als je weet dat een bepaalde hengst nakomelingen geeft die over het algemeen goed springen, heb je toch een punt om bij te beginnen bij het zoeken.

Over Indoctro heb ik inderdaad al veel gehoord.
Maar wat vinden jullie bijvoorbeeld van Faram en Elcaro. daar heeft mijn opa vaak paarden van, maar die heb ik nooit zien springen.
Zijn dat ook goede hengsten met goede nakomelingen?

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 23:58

Concorde geeft goeie springpaarden, maar idd, er zijn er zooooooveel, ga gewoon veel paarden met een springende vader (en moeders vader) kijken en dan vind je zeker wel iets...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 00:30

Jaaah Kroongraaf, Guidam, Opan, Niagara.... Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 00:45

Elcaro is volgens mij (vooral) spring gefokt, maar loopt zelf dressuur, meer een allrounder. Faram zijn vader is de vader van de Sjiem maar er zijn ook genoeg zonen van hem die in de dressuur op een hoog niveau presteren. Aram, de vader van Faram heeft het goed gedaan in het springen en in de dressuur.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 08:53

Als je naar een afstamming kijkt moet je zeker naar moedersvader kijken.

Het probleem bij de Concorde's is dat ze erg moeilijk zijn. Als je je hand opsteekt dan schrikken ze meteen en gooien ze het hoofd omhoog. Ook zijn ze met buitenrijden niet al te gemakkelijk. En de meeste Concorde's zijn vrij sterk. Je ziet men hen ook vaak rijden met een veel scherper bit. Ik ken een aantal Concorde's. Wij hebben er zelf een en George Remmen ( hier uit de omgeving) heeft er meerdere. Hij rijdt met Isabella ( V. Concorde) internationaal. Dit paard is weer van de vader van een vriendin van mij. Verder zei mijn trainer ook dat ze vrij moeilijk zijn en dat hoor je verder ook van meerdere mensen. Concorde zelf werd ook op een scherper bit gereden.

Groetjes
Denise

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:07

Faram zou ik niet nemen geven nog wel eens lastige karakters (tja ik heb er een ). En volgens mij is hij uit de dekdienst ik moet nog eens bellen.

Aram is helaas dood en volgens mij hadden ze niet veel diepvriesprut meer van hem Huilen . Ook aram geeft moeilijke karakters.

Nimmerdor is echt een TOP hengst maakt toch verder niet uit hoe oud hij is ??

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:44

Pleasure schreef:
Als je naar een afstamming kijkt moet je zeker naar moedersvader kijken.

Het probleem bij de Concorde's is dat ze erg moeilijk zijn. Als je je hand opsteekt dan schrikken ze meteen en gooien ze het hoofd omhoog. Ook zijn ze met buitenrijden niet al te gemakkelijk. En de meeste Concorde's zijn vrij sterk. Je ziet men hen ook vaak rijden met een veel scherper bit. Ik ken een aantal Concorde's. Wij hebben er zelf een en George Remmen ( hier uit de omgeving) heeft er meerdere. Hij rijdt met Isabella ( V. Concorde) internationaal. Dit paard is weer van de vader van een vriendin van mij. Verder zei mijn trainer ook dat ze vrij moeilijk zijn en dat hoor je verder ook van meerdere mensen. Concorde zelf werd ook op een scherper bit gereden.

Groetjes
Denise


klopt, zo is die van ons ook, maar toch vind ik hem wel leuk, als je hem rustig benadert en niet bang maakt of onverwachte dingen vraagt springt hij alles..

maar als je op zoek bent naar een braaf en goed springpaard zou ik Concorde niet aanraden over het algemeen, natuurlijk zijn er uitzonderingen die wel heel makkelijk zijn..

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 15:03

Tuurlijk! Maar van hengsten als Nimmerdor is misschien ergens nog een kwakkie beschikbaar maar daar worden niet of nauwelijks veulens meer van geboren hoor!!! Vandaar moederlijnverhaal.

Aram = lastig bloed, Elcaro ook, Conconde dus ook….veel is ook afhankelijk van wat je er mee wilt. Wil je een topper met topafstamming met veel talent én veel karakter of wil je vooral en gewoon een leuk paard…?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 18:07

Indoctro, Corland, Nimmerdor, Good Times, Glenridge, Jus de Pomme natuurlijk, Indorado, etc...
Kijk eens op www.vdlstud.com

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 19:47

Pris, Faram is afgekeurd.

Ik heb wel een paar leuke indoctro's gezien, waren leuke goede paarden die nog leuk konden springen ook. Heb geen idee waar indoctro's om bekend staan.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 11:54

Jullie vergeten Ahorn, wij hebben een 6 jarige Ahorn merrie op stal staan en die kan super springen.

Gr. Adriana

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 13:24

Waarom wordt Voltaire hier niet genoemd...?toch De springhengst bij uitstek.
Bij stal Roelofs hebben ze veel uitstekende springhengsten die teruggaan op Joost (x Abgar vaak). Ook sublieme springpaarden. Joost was Holsteiner. Hengst Germus R is een directe zoon van Joost, echt vaderdier, hele imponerende hengst.
KWPN: Jasper werd geroemd om zijn springkwaliteiten.
KWPN en Frans: Guidam en Quidam de REvell, echte springpaarden-verervers.

En een nakomling van Nimmerdor...die zijn eigenlijk altijd hun gewicht in goud waard!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 21:37

Landaris geeft (voor zover ik heb gehoord) hele goede springers en de paarden van Landaris die ik ken hebben ook een heel erg fijn karakter om mee te werken! En Quidam de Revel is ook een hele goede springer vind ik!!! Succes met je keuze! *LOL*

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:02

ramiro (afstamming dan he!)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 23:06

wellington? hij is wel dood, maar er is volgens mij nog wel sperma te krijgen

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 12:43

Zuidhorn!!!
die kon ook goed springen en is ook nog sperma t everkrijgen
ik heb ook een zuihorn en die kan ook super springen (ook zo goed dressuren hoor)
ze lijt veel op hem maar ik heb ook al een paar gehoord die heel erg moeilijk zijn
maar als je de nakomelingen van hem naatrekt dan kom je veel paarden die hoog zijn gekomen in de sport BV lennard (vm notaris) is nu z springen is ook te dekking
luciano (vm voltaire) internationaal 1.30 springen

zuidhorn in ook wel dood maar zoals ik al zij is er nog sperma te krijgen
ook zijn er nog nakomelingne van zuidhorn

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:53

Als je toch op de site van VDLstud gaat kijken, kijk dan ook eens naar Hattrick. Een van zijn zonen is onlangs indoor kampioen geworden bij de jeugd in ik geloof de Z.
Ikzelf heb ook een nakomeling van Hattrick en dat is een schat. Hij is verschrikkelijk leergierig en ook ontzettend lief. Het is een hengst en is wel macho, maar heeft absoluut geen hengstenmanieren.
Bovendien zit achter Hattrick nogal wat topbloed (Ahorn, Nimmerdor, Ramiro).
In ieder geval veel succes met het zoeken.

Groetjes

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 20:43

Creool, de vader van Ontario... Lachen