Nakomelingen Krimh?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 22:52

Zoals jullie misschien wel weten, heeft mijn lease merrie een veulen gekregen van de Arabische hengst Krimh. Nu was ik benieuwd of er nog meer mensen een afstammeling van Krimh (v. Komplekt) hebben, met wat informatie en/of foto erbij Of misschien hebben er wel mensen met hun merrie's dit jaar bij Krimh gedekt, hier misschien nog foto's van? Alles is welkom Uit mijn lease merrie Saké (v. Bora) is 6 mei dit jaar een erg mooi en bijzonder lief hengstveulen geboren van Krimh, hij heet MW Kayo en is in mijn bezit, ik ben ontzettend trots op hem In mijn profiel staan meerdere foto's van hem. Maar kom maar op met de reacties! Ik ben benieuwd

Gr. Melina

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:23

Je weet het al, maar ik heb ook een nakomeling van Krimh. Eclipse, mijn 3-jarige ruintje (sinds kort ) die ik zelf gefokt heb uit mijn avs merrie Escala. Tsja, wat kan ik eens zeggen over Eclipse.. hij is een geweldig paard! Hij heeft het gouden karakter van zijn beide ouders georven en de goede beweging en bouw van zijn papa en het mooie koppie van zijn mama. Als ik mijn merrie nog eens zou laten dekken dan zou ik zeker weer voor Krimh kiezen als dekhengst indien mogelijk .

Clip als veulen:
Afbeelding

Clip (vooraan, het witbenige vosje) als 2-jarige in de kudde waar hij ook nu weer gezellig mee op de wei staat:
Afbeelding

Clip als 2-jarige aan het spelen met kuddegenoot en mede arabiertje Sharif:
Afbeelding

Clip nu (helaas geen goede kwaliteit foto):
Afbeelding

silvia83

Berichten: 679
Geregistreerd: 21-03-04

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:54

hoi melina

je weet nmiddels al dat wij ook een nakomeling hebben van krimmh. het is een 4 jarige merrie. erg braaf en lief karakter. onze merrie is dit jaar weer door krimh gedekt. vrijdag de scan afwachten of ze drachtig is of niet.

groetjes silvia

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:02

We hebben sinds afgelopen maandag een kleindochter van Krimh. Een hoogbenig veulen met een mooie opgerichte hals en lange koten.

Afbeelding

Afbeelding

SparklingApp

Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:07

Ik heb een aantal jaren met mijn paarden bij de eigenaresse van Krimh in pension gestaan en het was altijd een super fijn paard!
Ik heb mijn paard toen ook door hem laten dekken en daar rijdt mijn zus nu endurance mee, mijn zus heeft ook nog een appaloosa met als vader Krimh, daar dressuurt ze meestal mee en nu heeft ze daar een veulentje bij, allemaal dieren met een fijn karakter!

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:16

Ik ken ook wel een afstammeling van Krimh. Dat is een leuke en goed sportpony.

Voor een foto of meer info kun je me wel een PB sturen, want om de pony van een ander in het topic te zetten is ook weer zo wat.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 15:50

Wat leuk al die berichtjes te lezen! Van Vikki en Silvia wist ik het al, maar toch leuk dat jullie nog een paar foto's/info toevoegen! Maar Clip is dus inmiddels geruint, wanneer ga je bezig met inrijden? Tegen die tijd echt foto's plaatsen hoor En Silvia, ik duim voor je dat ze drachtig is!

En MissSisa, ik heb jou een pb gestuurd, ik ben wel benieuwd naar een foto/info van deze krimh!

Zo te lezen geeft Krimh fijne karakters door, moet ik zeggen dat ik dit bij Kayo al erg terug zie, hij is eigenlijk (nog) heel makkelijk voor een hengstje en is dol op aandacht!

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen op bokt zijn, die met Krimh gefokt hebben of een jonge Krimh kennen!

Gr. Melina

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:45

Clip is 9 juni 3 geworden en precies 3 weken voor zijn verjaardag gecastreerd. Deze zomer mag hij van mij nog lekker onbezonnen jong zijn en op het land spelen met zijn vriendjes, ik haal hem er alleen af als de smid komt, als hij ontwormd moet worden, als hij bijgevoerd moet worden en dat soort dingen. Na dit weideseizoen gaan we denk ik heel rustig aan beginnen er een stuur en een rem op te zetten door met de dubbele longe te werken en als hij dat braaf op heeft gepakt gaat er -eveneens heel rustig aan- iemand op zijn ruggetje . Ik denk dus dat we eigenlijk heel elementair met hem gaan werken na dit weideseizoen en dat we dat als hij 4 is een beetje uit gaan breiden. Dus zeg maar met 3,5 stuur, rem en versnellingen installeren en met 4 verfijnen en uitbreiden. Ik ben echt reuze benieuwd hoe mijn kleine man het gaat doen.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:47

Ik ken ook een Krimh, maar ik denk dat dat dezelfde is als die die MissSisa bedoeld... Ik heb Krimh zelf ook wel eens gezien, wat een heerlijk beest. Zelf hou ik er wel van, een beetje krimh-bloed. Goede karakters en fijne sportpony's.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:00

Ook ik heb een krimh merrie.

Afbeelding

voor meer foto's zie mijn profiel.

silvia83

Berichten: 679
Geregistreerd: 21-03-04

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:00

hey melina

goed nieuws!!!!! debora is weer drachtig van krimh!!!!!
ben er erg blij mee

groetjes silvia

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 18:27

Gefeliciteerd!!! Ik ben benieuwd wat voor veulentje eruit komt, hopelijk weer zo'n mooie als Indymo!

Iedereen bedankt voor de reacties! Leuk om te lezen, dat er vrij veel mensen een Krimh bezitten of kennen.

Gr. Melina

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:31

Ik ken(de) er meerdere in de endurance.

Een volbloed Arabiertje, mocht klasse 3 starten maar is een half jaar geleden helaas overleden. Hij had een gezwel bij zijn borst en op een gegeven moment was hij gewoon op. Heel jammer en heel verdrietig, het was zo'n gaaf paardje.

En een NRPS'er, als twee druppels water zijn vader, maar dan met drie witte benen in plaats van vier. Hij loopt inmiddels klasse 4:
http://www.carlabosch.nl/gallery/albums ... .sized.jpg
(foto: Carla Bosch)

Er zijn er nog meer, maar dit zijn er twee die mij nu te binnen schieten.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 18:38

Leuk zeg, dat ze ook in de endurance sport uitgebracht worden! Ik ben ook zo benieuwd hoe die mijne uitgroeit, ik zou in de toekomst ook wel endurance willen starten, lijkt me super. Ik hoop dat hij net zo stoer word als zijn paps

hoihoihoi
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-01-05

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:01

hallo Melina

Ik heb een nrps merrie van 15 jaar en die hebben we dit jaar door krimh laten dekken en is alweer 3 maandjes. Mijn pony is Z2-dressuur , Z2 Springen En Z sgw. en krimh ook is echt heel leuk:):):)

Liefs Wendy(L)

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 22:37

Hee wat leuk Wendy!! Heb je misschien een foto van jou merrie? En wanneer is ze precies door Krimh gedekt? Tegen die tijd maar een paar foto's sturen, als het veulentje er is, ben benieuwd!!

Ik heb zelf nog een paar foto's van Krimh gevonden, misschien wel leuk om hier even te plaatsen, voor de geïntresseerden!

Krimh in zijn jongere jaren

Afbeelding

Een foto van dit jaar, toen hij het preferentschap kreeg!!!

Afbeelding

Gr. Melina

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 08:25

Melina schreef:
Leuk zeg, dat ze ook in de endurance sport uitgebracht worden! Ik ben ook zo benieuwd hoe die mijne uitgroeit, ik zou in de toekomst ook wel endurance willen starten, lijkt me super. Ik hoop dat hij net zo stoer word als zijn paps


Ik ook . Dat gaat wat worden; allemaal Krimhetjes in de endurance... . Eclipse is trouwens mega snel, hij staat met zijn kudde op de grote wei en niet een van de paarden lijkt ook maar te kunnen tippen aan zijn snelheid. Laatst werd er een nieuw paard bij gezet -en NRPS ruin van 3- dus de hele kudde in rumoer en in volle galop er achter aan. Clip stond bij de sloot te drinken en zette de achtervolging pas in toen de rest een voorsprong had van ca. 150 meter en het duurde letterlijk slechts enkele tellen voor hij ze ingehaald had en geen van de anderen kwam meer aan hem voorbij . We stonden met z'n 4en met open mond te kijken, het was zo'n mooi gezicht dat ik wel kon huilen Jouw Krimhie wordt ongetwijfeld ook zo'n stoer lekker ding Melina! Ik kan niets dan goeds zeggen over Krimh nakomelingen, prachtige paardjes voor zover ik ze 'ken'. Leuke foto's van Krimh trouwens! Weet jij toevallig waar hij tegenwordig gestald staat?

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 18:22

Een geweldige actie van Clip!! Ik hoop dat Kayo ook zo'n snelheidsduivel word Stuur Silvia83 even een pb'tje, zij weet precies waar Krimh nu staat, ik geloof op een paardenmelkerij in Brabant. Ina is verhuist naar Frankrijk, maar Krimh staat nog wel in Nederland.

Gr. Melina

JTtje
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-07-05

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:36

Hey,

Ik heb ook een nakomeling van Krimh. Het is een ruin van 11 jaar. Hij is gek op springen maar western vind ie ook leuk. Zeker leuke pony's van Krimh!
Ik weet alleen niet hoe ik een foto kan toevoegen

hoihoihoi
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-01-05

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:36

hallo melina ik kan wel foto's op msn sturen van haar niet hier op de site lukt me niet sorry. als je ze wil zien moet je je msn maar geven! kusjes Wendy

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:42

Ik heb er afgelopen weekend nog een gezien op de Groningse Kampioenschappen
Dat was Kasjan Al Flevo Lodge en die is onder Sylvana Wezeman nog Gronings Kampioen geworden in de Z2 bij de pony's

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 20:27

Ik dacht dat kanshebber een krimh zoon bij een paardenmelkerij staat.

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:42

Wij hebben ook een Krimh, Knock Out genaamd.Zij 2e wedstrijd was op het NRPS kampioenschap,mocht die gelijk door naar de finale van het B springen.Helaas was toen de pijp leeg maar hij pakt alles geweldig aan een heel lief karakter.Hij is nog hengst en mijn 12 jarige dochter rijdt hem.In Wieringerwerf heeft die zijn eerste SGW.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:33

gabrycha schreef:
Ik dacht dat kanshebber een krimh zoon bij een paardenmelkerij staat.

Kanshebber is iig jarenlang in de springsport uitgebracht door Liseth Vetker uit Wierden. Zij heeft ook internationaal met hem gesprongen.

Grappig, Kanshebber ken ik nog van toen hij naar de hengstenkeuring zou gaan. Ik heb een winter les gehad van/bij Ina Majoor en daar zag ik Krimh en Kanshebber regelmatig. Ik was toen al Krimh-fan, heb daar ook op een paar andere nakomelingen van hem gereden.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 23:47

Afbeelding

Deze lijkt trouwens wel een beetje op Kayo, zo met dat blesje en dat hoofdje. Inderdaad precies een Krimh, gaaf dier hoor Zijn echt stoere pony's en paarden die veel in de spring/SGW of endurance sport lopen.

Leuk om te lezen dat er meer zijn met een Krimh!

Karin, wanneer jij meer foto's hebt van kinderen van Krimh uit de endurance sport, zijn allemaal welkom, alleen maar leuk om halfbroertjes/zusje te zien van mijn veulen!

Gr. Melina