Welsh A hengst gezocht (omg. Zeeland)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Welsh A hengst gezocht (omg. Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 20:28

Ik had net een leuke hengst voor mijn welsh A merrie, gaat hij dit jaar de sport in. helaas dus voor mij (en mijn pony)
weet iemand een leuke hengst voor een welsh a merrie?
Ik ben wat dat betreft beter thuis in andere rassen en het is voor mijn pony ook de eerste keer dat ze gedekt gaat worden.
het liefst zoek ik een hengst een beetje in de buurt van de provincy zeeland, maar ik weet niet of ze bij de welshjes ook insemineren en met de hengsten reizen?
Ik had zelf wel een ideetje, namelijk Vennebos Summer Fun?
kent iemand deze hengst?
hij heeft in ieder geval in Breda gestaan, misschien nu nog wel? Verward

[Edit] erg lange titel ingekort [/edit]

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:04

er staat een welsh A hengst in Wouw dacht ik, weet het niet zeker. Misschien komt ie naar onze hengstenshow op maart. Weet ook geen naam.......

gr linda

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:57

weet een aantal hengsten die staan in Rhoon.
Als je meer wil weten pb je maar.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:33

Summer Fun ken ik wel, maar dat was vast niet het enige wat je wou weten Haha! Hij was ook op de keuring afgelopen weekend, is nu even in een mindere periode qua kleur...Verder leuke hengst om te zien Lachen

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 00:41

Margje schreef:
Summer Fun ken ik wel, maar dat was vast niet het enige wat je wou weten Haha! Hij was ook op de keuring afgelopen weekend, is nu even in een mindere periode qua kleur...Verder leuke hengst om te zien Lachen

weet je verder nog iets over hem te vertellen?
ik weet dat het een schimmel is van 1.19 m.
ken je ook zijn afstammelingen?
hoe deed hij het op de keuring?
alvast bedankt

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 09:10

Hoi, Summer Fun won zijn rubriek als driejarige. Is dus een goede hengst. Als 4-jarige moest hij zijn kopplaats inleveren aan IJsselvliedt's Sven. Vader is Lange Voren Charles, een hengst die nooit op de keuring geweest is. Fokker/eigenaar van Charles is een van de beste fokkers van Nederland. De moeder van Charles was Glenfield Chocolate Cream, een merrie die heel dicht bij het nationale kampioenschap is geweest. De vader van Charles is de hengst Lange Voren Napels. Napels is zelf ook 1e geweest als driejarige. Zijn volle broer was Lange Voren Norman, een plaatje van een hengst. Wij wilden bij Napels gaan dekken vorig jaar, maar helaas ging dat niet door. Misschien proberen we het dit jaar weer.

De moeder van Summer Fun is Zonneweide's Prinses. Je kan Prinses en Summer Fun zien op de site van Rhode Thielen in Gilze (vlak bij Breda). Summer Fun staat bij de hengsten. Vreemd genoeg is de naam die bij hem staat Lacy Rupert, maar je kan hem goed herkennen aan zijn kleur (http://www.stalvennebos.nl). Rhode heeft ook nog wel meer hengsten. Heides Glyndwr is daar een van.

Joost