Amulet x Flamingo X Linards

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsecrazy

Amulet x Flamingo X Linards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:06

IK heb een merrie met de afstammeling Amulet X Flamingo X Linards.

Zij er nog meer mensen met een afstammeling van Amulet, Flamingo of Linards(of allemaal)?

Wat is je ervaring met deze bloedlijn(en)?

Mijn merrie is bruin met 4 witte benen en een schuin lopend blesje. Volgens mij wel redelijk typerend voor een Amulet.

Ik heb van horen zeggen dat Amuletten vaak lastig zijn. Mijn merrie vind ik helemaal niet zo lastig maar ze is wel snel heet. Ik kan maar moeilijk op haar doorzitten, want ze gooit best hoog op.

Ze is gek op springen en trekt erg aan op de hindernissen. Ze is echter niet erg voorzichtig.

Klinkt dit bekent of juist niet? Ik hoor het graag. Foto's welkom.

Ik ben nog nieuw bij Bokt.nl en weet nog niet hoe ik foto's moet plaatsen. Zodra ik erachter ben plaats ik wel een foto van mijn merrie.

horsecrazy

Re: Amulet x Flamingo X Linards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:22

Is er niemand met een afstammeling van Amulet?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:16

horsecrazy schreef:
IK heb een merrie met de afstammeling Amulet X Flamingo X Linards.

Zij er nog meer mensen met een afstammeling van Amulet, Flamingo of Linards(of allemaal)?

Wat is je ervaring met deze bloedlijn(en)?

Mijn merrie is bruin met 4 witte benen en een schuin lopend blesje. Volgens mij wel redelijk typerend voor een Amulet.

Ik heb van horen zeggen dat Amuletten vaak lastig zijn. Mijn merrie vind ik helemaal niet zo lastig maar ze is wel snel heet. Ik kan maar moeilijk op haar doorzitten, want ze gooit best hoog op.

Ze is gek op springen en trekt erg aan op de hindernissen. Ze is echter niet erg voorzichtig.

Klinkt dit bekent of juist niet? Ik hoor het graag. Foto's welkom.

Ik ben nog nieuw bij Bokt.nl en weet nog niet hoe ik foto's moet plaatsen. Zodra ik erachter ben plaats ik wel een foto van mijn merrie.

Ik heb ook een Amulet (x Jasper). ulisse is ook een merrie met een brede witte bles (zie mijn fotootje), en vier witte benen. Ze is een "echte" Amulet qua uiterlijk.

ulisse is niet echt lastig, maar wel heel erg kijkerig. Ook moet je haar niet "pushen", want dan wordt ze wel heel vervelend en gooit ze de kont tegen de krib. Ze wil met "respect" behandeld worden Bloos Knipoog . Ik rijd haar het liefst zonder zweep, en met sporen.

ulisse gooit ook hoog op, maar als ze fijn nageeflijk en over de rug loopt, dan kan je goed op haar zitten. Dressuur vind ze niet echt leuk, maar springen en buitenrijden vind ze het einde. Springen en galopperen zijn haar favoriete bezigheden. Vorig jaar heb ik met haar aan een oefencross meegedaan, dat was erg leuk. ulisse is met springen juist wel heel voorzichtig, kijkt heel goed, en wil geen balken raken. Als het niet kan (écht niet kan), dan weigert ze, maar dan ben je blij dat ze weigert Haha!

Ik kan heerlijk alleen met haar buitenrijden. Met meer paarden kan ulisse vooraan lopen maar ook wel helemaal achterin. Als er maar geen paarden op haar kont lopen, dan mept ze. Tong uitsteken

Over het algemeen komt het me dus wel bekend voor wat je schrijft.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:05

Mijn vorige paard was een ruin van Amulet x Triton.

Op zich een mooi paard om te zien. Ca. 1.68m en goed gebouwd, alleen zijn hals was tamelijk lang en dun (helemaal voor een ruin)
Hij had erg goede gangen en kan aardig springen. Qua hoogte sprong hij vrij makkelijk, maar hij was wat traag in z'n voorbenen. Het zag er gewoon niet zo mooi uit.

Hij had een erg lastig karakter. Hij was erg onzeker, maar daarbij ook nog eens moeilijk over te halen wat voor je te doen. Het was vaak best wel drama. Op stal maar rondjes draaien, zijn eten verknoeien en hij sprong uit de wei over het hek van 1.30m. Verder erg lastig met meelopen. Overal naar kijken en drama's van maken.

Met rijden was hij zo ontzettend kijkerig, dat het vaak echt niet leuk meer was. Kijken, schrikken en omdraaien. Echt totaal geen vertrouwen hebben. Net voor ik 'm verkocht kon ik 'm vrij probleemloos rond rijden in de bak, maar lekker ontspannen rijden was het nooit.
Ook de trailer was een probleem. Iedere keer weer iets erger. Op het laatst steigerde hij zo als hij erin moest dat zijn benen op het dak van de trailer kwamen terwijl hij op de laadklep stond.

Ik zat toen in een verhuizing/ verbouwing en kon niet vaker dan 4x per week rijden. Terwijl hij het echt nodig had om heel intensief begeleid te worden. Ik was langzaam de strijd moe en was bang geworden.
Ik vond het heel moeilijk, maar heb 'm te koop gezet. Het vertrouwen was van 2 kanten weg.

Gelukkig heeft hij een heel goed tehuis gekregen. Mensen die rij-technisch beter waren dan ik en er ook nog eens heel veel tijd en training in gespendeerd hebben. Hij had het gewoon niet beter kunnen treffen.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 06:26

Ik heb een Amulet x linards x Lucky Boy gereden. Nou deze was met het zadelmak maken geen lieverdje! Zoals ik in een eerder topic heb verteld, gooide hij zich op de grond als je een voet in de beugel wou steken. Dit is allemaal goed gekomen. Het was een schimmel van 1.73. Binnen 4 wedstrijden L dressuur. Liep met veel afdruk en veer! Gooide ook ontzettend op, maar dat vind ik prettig! Kon zeer goed springen. Werd ook snel heet! Maar ging voor je door het vuur! Hij is verkocht, en loopt nu nationaal in het buitenland. Ik heb helaas geen foto's van hem,want dit is al een jaartje of 7 geleden. Toen had ik nog geen digi hahaha.

horsecrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 07:44

Had even een paar dagen niet gekeken of ik berichtjes had. Leuk om van jullie allemaal te horen.

Ik vind het erg leuk dat er toch wel veel overeenkomsten zijn.
Die van mij is ook best wel kijkerig maar ik kan er wel gewoon op rijden.
Je kunt ook wel alleen een buitenrit met haar maken, maar dan is ze toch een stuk heter en is het niet erg ontspannend voor mij.
In een groep is ze dan de rust zelve. Ze hoeft niet zo nodig voorop of zo.

Ze is inderdaad gek op springen. Weigeren doet ze eigenlijk niet en dat is voor mij als een wat onzekere springruiter wel prettig. Ik kan haar er nog zo beroerd voorzetten ze springt altijd. Alleen wordt ze wel erg heet met springen. We hebben heel veel oefeningen gedaan om er wat rust in te krijgen. Is ook wel beter geworden.

Ik zag dat een Amulet geblesseerd was en nu weer in training is. Wat was de blessure?
Die van mij is een tijd kreupel geweest. Foto's en van alles gedaan maar was niks op te zien. Na een paar maanden in de wei, ben ik de training weer rustig gaan oppakken. ZIet er goed uit tot nu toe.

Bedankt voor de reacties.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:06

horsecrazy schreef:
Ik zag dat een Amulet geblesseerd was en nu weer in training is. Wat was de blessure?
Die van mij is een tijd kreupel geweest. Foto's en van alles gedaan maar was niks op te zien. Na een paar maanden in de wei, ben ik de training weer rustig gaan oppakken. ZIet er goed uit tot nu toe.

ulisse was nu voor de tweede keer kreupel sinds ik haar had. De eerste x hebben ze ook nix gevonden. Ook foto´s ed. zelfde verhaal. Toen zes weken op rust gezet, en daarna is het 2 jaar goed gegaan. Tot januari van dit jaar. ulisse heeft zich buiten verstapt, en toen was ze kreupel rechts. Paar dagen op rust. Rechts was beter, maar nu was ze links kreupel. Nog even afgewacht, toen naar de da. Kon op foto´s ook nix vinden. Weer naar huis, training rustig opbouwen. Na twee weken niet beter (ook niet slechter). Andere da. Die keek direct naar haar rug omdat ze afwisselend links en recht onregelmatig liep. Bleek dat ze haar hele rug had vastzitten. Waarschijnlijk omdat ze moeite heeft met ontspanning (en ik met het werken naar ontspanning toe, slechte begeleiding), en overgang van hooi naar kuil en basisbrok naar sportbrok (andere stal). Nu, na ong. zes acupunctuur behandelingen en de osteopaat gaat het heel goed (afkloppen, daarom onderschrift). ulisse is veel vrolijker en voorwaartser (nu soms wel heel erg voorwaarts hahaha) . Alleen moeite met ontspanning blijft, vooral bij het doorzitten.

Oh ja, heb ook nog een nieuw, lekker breed zadel voor haar gekocht. En andere instructrice die me beter begeleidt.

horsecrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 08:31

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:40

K rij ook op een Amulet!! Ze is van iemand anders, maar k rij r wedstrijden mee! Ze kan zeer rustig zijn met dressuur, maar als r hindernissen in de buurt zijn wordt ze zeer heet en snel. Wel leuk, maar af en toe net iets te. Voor buitenritten is ze te bang. Heb t wel meerdere malen geprobeerd, maar stond geregeld op de achterbenen. Verder ben k echt super trots op haar. Heb volg. wk ons 4 concoursje samen en ze pakt t super aan!! Echt niks over te klagen. Zie ook Bij Horses At Work en dan Rivella Light @ ch Winterswijk. grzz k

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:49

Ik heb een amulet x gurioso (als ik het goed heb)
het is soms een muitertje, maar verder een super lief beest. vooral op stal doet ze echt geen vlieg kwaad. ze kan super springen met dressuur is ze wat kijkerig...
het is echt een typische amulet. Witte sokken, bruine kleur, witte bles!! k zal es een poging doen er wat foto's op te zetten. k ben benieuwd naar jullie amuletten!!! k wou er zelf net een forum over openen Clown

helaas, alleen springfoto's. de dressuur foto's wouden niet!

Afbeelding

Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 09:25

niemand foto's van zijn haar amulet??? Clown

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:57

Heb een linards gehad. Was zz-zwaar dressuur. Wel een enorme boef.