Merrie die constant hengstig is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Merrie die constant hengstig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 20:14

Wat moet ik doen bij een merrie die telkens hengstig is?

Groetjes
Denise

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:29

Toch even de DA bij halen. Hele cyclus in de war. Zal denk ik aan de medicijnen moeten. Heb ik ook al eens gehad en ze was ook niet drachtig te krijgen. En blijf je die merries dekken dan heb je kans dat ze vuil worden worden.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:58

Deze vraag wou ik binnen kort ook gaan stellen. Wij hebben sinds iets meer dan een week een merrie. Ze was hengstig toen ze kwam. Kan op zich. Maar ze is nu nog steeds onwijs hengstig. Zeker met Dennis in de buurt. Erg lastig dus. Het was de bedoeling dat ze met Dennis in de wei zou komen en alleen appart als ze hengstig zou zijn. Ze heeft wel al veel veulens gehad(is al kroon merrie). Iemand een oplossing?(het kan nog net gewoon hengstig zijn bij haar hoor)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:04

Nou een week dat is nog niet abnormaal, het is nog niet zo heel warm weer dus de eirijping duurt ook wat langer. Die merrie van ons was 2 weken hengstig en na 2 normale dagen werd ze weer hengstig, je werd er niet goed bij

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 08:30

TIP:

www.homeovet.nl een emmer Hormonal bestellen. Dit zijn kruiden die je over het voer strooit en binnen 2 weken moet je verschil merken (bij die van mij dan). En het werkt echt!
De kruiden werken in op de hormoon balans tijdens de hensgtigheid en daar tussenin en tempert het een beetje.

Mijnes was dus niet te rijden de week voor de hengstigheid, supersloom de week van de hengstigheid en vaak nog 1,5 week hengstig ook.
T gaat nu geweldig, kan weer gewoon rijden en na 4 dagen is het over.

Viv