IxIon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

misssixty

IxIon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 11:12

Mijn pony heeft geen papieren, maar toen ik hem kocht wist z'n vorige eigenaar wel te vertellen dat het een Ixion afstammeling was. Nou maakt me dat verder niet zoveel uit wat voor afstammeling het is maar goed als ik er evnt nog achter kan komen wat zn vader is is dat wel weer handig voor de verkoop Pling

Weet iemand hoe je nog achter de vader van een pony kunt komen en of dat niet te veel geld kost?

En heeft iemand ook informatie of foto's van de hengst Ixion? Ik weet alleen dat hij al overleden is en dat hij in Nietap stond.

Hopelijk kan iemand mij helpen?

marquez1

Re: IxIon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:37

Ik ken een ixion dochter, dit is ook een e-pony. Heel braaf, terwijl ze nog wel eens van ixion zeggen dat die niet zulke brave karakters zou doorgeven. Maar dat is alles wat ik ervan weet ik ken de hengst zelf verder niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:17

Ixion stond er inderdaad om bekend dat hij nog wel eens een moeilijk karakter bracht. Ixion was een NRPS gekeurde schimmelhengst, een Anglo Arabier. Als ik mij niet vergis van Inschallah. Stokmaat +/- 1.60 m. De hengst was in ieder geval niet fokzuiver schimmel. Ik heb een Ixion op stal gehad van een kennis. Ook een voskleurige e-pony. Deze was niet zo lief', en dat is voorzichtig uitgedrukt.
Misschien kan het NRPS je meer info geven. Als je meer zekerheid wilt hebben over de afstamming kun je een DNA-test laten doen. Maar als het een ruin is zou ik die kosten besparen en gewoon lekker plezier aan je pony beleven.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:36

Ik heb ook een Ixion afstammeling, een merrie van 1.68m. Op stal en in de wei een rustig dier maar onder het zadel kan ze heel heet zijn.

Je kunt via DNA laten uitzoeken of de vader van je pony inderdaad Ixion is.

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:09

diti is ixion (1993):
Afbeelding
Afbeelding

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 23:12

En springen kunnen ze !!

De meesten dan.

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:28

Ik ben kort geleden op zoek gegaan naar een paard voor een vriendin van mij.
We zijn toen uitgekomen bij een afstamming van Ixion, schimmel en ongeveer 1.66m groot.
Het belangrijkste was voor mijn vriendin dat hij heel braaf was en nou dat is hij zeker!
Hij vind echt alles goed en is erg braaf met rijden. Het is een echt all-round paard, hij heeft M-dressuur gelopen en L-gesprongen en daarnaast ook nog wel eens een cross gelopen. Ik hoop dat ze heel veel plezier aan dit paard zal hebben en anders kan ze hem altijd nog als sinterklaaspaard verhuren! (het grote voordeel van een (brave) schimmel!)

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 09:11

toen ik mijn paard kocht moesten we er nog een bij kopen wand ze waren aan elkaar gehecht.
daar op stal hadden ze nog meer paarden ook een hengst ( die staat ter dekking ).
die hengst was een nakommeling van Iixon ( schrijf je dat zo ??).
mijn paard was daar ook door gedekt.. en daar kwam antharus van die hebben we nu nog steeds een geweldige paardje.(s) misschien laten we beauty nu weer er door dekken Knipoog

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:54

eldango hier op bokt heeft ook een ixion afstamming, en dat is idd ook een goede springer!
is een schimmelmerrie, maar volges mij zat in haar bloedlijn zelfs 2 x ixion..
en het is zeker niet de makkelijkste merrie! heel vriendelijk maar wel een eigen karaktertje

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:50

Heel oud topic en daarom een slotje.