info over de hengst MURANO

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

staljaim

info over de hengst MURANO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 08:17

hoi, wie weet er meer over deze hengst,
v. is Burggraaf
waar staat ie, sport, foto enz... nakomelingen

gr. claudia

22-4-15 fief en guin naar nieuwe baas, hoop dat ze net zoveel van ze gaan houden als ik doe!
6-1-2014 Jordan, zal j nooit vergeten je was alles voor mij. Xx!!
31-5-13 R.I.P. Ientje je was mijn super mams&oma, gelukkig nog 2 kids van je.

TequilaRos

Re: info over de hengst MURANO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:44

Murano (Burggraaf x Saluut x Solaris xx)
Geb. datum: 24 april 1994
Kleur: bruin
Stokmaat:

Verrichting Ermelo 1997 (10-09 t/m 19-11)
Eerlijk, betrouwbaar, ongecompliceerd en zeer evenwichtig. Moet af en toe aan het werk worden gezet en laat zich dan goed bewerken.
De stap is voldoende ruim en krachtig, maar zou meer regelmaat moeten vertonen. In draf toont de hengst een goede balans en voldoende souplesse, maar hij zou meer afdruk en ruimte moeten tonen. In galop beschikt Murano over veel balans en voldoende ruimte. Als dressuurpaard heeft Murano voldoende aanleg en geeft zijn berijder een voldoende gevoel.
Murano springt voldoende van de grond, maar zou iets patenter mogen zijn. Hij laat een goede voorbeentechniek zien, gebruikt de rug voldoende en maakt de sprong achter goed af. Murano toont over ruim voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard ruim voldoende tot veel aanleg. Hij laat zich zeer fijn rijden en geeft zijn berijder een goed gevoel.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Aan de buitenzijde van de linkersprong is een harde verdikking aanwezig, ontstaan na trauma op jonge leeftijd. Deze chronische afwijking heeft geen invloed gehad op het functioneren van Murano tijdens het verrichtingsonderzoek. Zonder aanwijsbare oorzaak ontstonden vanaf 30-10 opgelopen achterbenen. Middels hydrotherapie en beweging is de zwelling afgenomen.

Stap 6
Draf 6.5
Galop 7.5
Aanleg dressuur 6.5
Subtotaal dressuur 26.5
Plaatsing dressuur 4e
Afdruk 7
Techniek 7.5
Vermogen 7.5
Aanleg springen 7.5
Subtotaal springen 29.5
Plaatsing springen 6e
Puntentotaal 56.00
Plaatsing 5e van 9 (7)
Jaar verrichting 1997
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1999 (veulens)
Zeer uniforme collectie zeer royaal ontwikkelde veulens. Ze hebben veel ras en uitstraling en staan goed in het rechthoeksmodel. Ze zijn iets hoogbenig. Het hoofd is sprekend. De nek is lang en de hoofd/halsaanzet licht. De lange hals is goed gevormd en gespierd en is goed aangezet. De lange schoft is goed ontwikkeld. De schouder heeft een goede lengte, maar zou iets schuiner moeten liggen. De rug is goed van lengte, vorm en bespiering. De lendenpartij is sterk gespierd en goed aangesloten. De soms sterk hellende croupe is goed van lengte en bespiering. De lange schenkel zou beter bespierd moeten zijn. Het iets tere voorbeen is goed van lengte en is doorgaans goed gesteld. De koten zijn lang en de voorvoeten zijn vaak steil. De voetas is meermalen gebroken. Het achterbeen is lang, met een lang pijpbeen, en soms gebogen. De stap is ruim, matig krachtig en wat stug. De veulens draven met voldoende afdruk, met ruim voldoende ruimte en een goede voorbeentechniek. De draf mist kracht en gedragenheid. In galop missen de veulens kracht, afdruk en balans.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 15 veulens uit 49 dekkingen.

Afstammelingen 2003 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Murano is één jaar uitgesteld (vanwege minder dan 10 nakomelingen op de keuringen).

Afstammelingen 2004 (januari; 3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen blijft Murano voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Van Murano werden drie van de tien opgenomen dochters ster. Murano scoort voor exterieur boven het gemiddelde. De hals is lang, de hoeven zijn breed en hij lijkt voor de overige exterieurkenmerken vrij gemiddeld te scoren.

Laurien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:34

Dit is een dochter van murano.
Superfijn beestje
Helaas is ze eind december afgemaakt Verdrietig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tulandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 17:35

Ik ken ook een murano, leonie_M kan je daar meer over vertellen. Een erg sjiek beestje, met hele mooie ruime gang. Echt een dressuurtalentje. Hij leek trouwens niks op deze merrie, turano was veel slanker.

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:29

jeetje, ik vind deze merrie op de foto mooi van model, je wilt toch niet beweren dat leonie een mager sprietje heeft waar je de ribben bij kan tellen?

Wie glimlacht in plaats van te keer te gaan, is altijd de sterkste :-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:47

Ik kende ook een Murano X Belisar..paard was toen 3 jaar..1.75cm en lang en slungelig..hij had ruime mooie gangen..had wel iets mooier gebouwd kunnen zijn..alles was echt lang aan hem..maar hij was supersloom..en intelligent..zo'n paard dat een paar passen beweegt als je met de zweep achter hem aan rent,maar er gelijk mee stopt als jij ook stopt..en dan kon je doen wat je wilde hijw as niet onder de indruk..voordeel hij was te lui om te schrikken..nadeel..je werkt jezelf helemaal in het naadje..paard was toen nog niet onder het zadel trouwens..kan zijn dat het nu een heel ander paard is..

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:57

Ik heb idd een tijdje een 4 jarige Murano gereden. Het was een klein paardje(rond de 160 )met een beetje een ponyuitstraling. Maar hij was wel fijn te bewerken. Galop was super. Draf had hij erg veel moeite met zijn tact. Maar kon wel lekker ruim bewegen.

Afbeelding

Afbeelding

UTILE DULCI: ZZ-licht + M spr + klasse 1 endurance (verkocht)
SJEF (h'adelphos) M1 + 4

staljaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-05 18:39

Tot zover iedereen alvast bedankt, super hoor, en ik zie in de andere murano's toch gelijkenis met Vero..

Maar meer info altijd welkom, ook wat ze in de sport doen enz.

gr. claudia

22-4-15 fief en guin naar nieuwe baas, hoop dat ze net zoveel van ze gaan houden als ik doe!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:21

Staat hij nog ter dekking? Enzo ja, waar dan?

http://www.mansolein.com alle info over onze stal en fokkerij.
Geïnteresseerd in fokkerij? Word gratis lid van Mansolein's E-magazine. Voor meer informatie mail of zie http://www.mansolein.com

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:31

vorig jaar werd hij door robert vos gereden als ik het me goed herinner, geen idee of hij daar nog steeds staat.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

staljaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-05 07:41

Ik weet alleen dat hij nu voor de 2e x het 1.30m heeft gewonnen deze winter, de Divoza bokaal...

waar hij nu staat geen idee...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie