wanneer naar de hengst?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

joeykyra

wanneer naar de hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 19:32

onze merrie is denk ik vandaag net hengstig geworden...morgen zal het wel goed zichtbaar zijn want ze laat het dan duidelijk zien.moet ik haar dan direct naar de hengstenhouder brengen of kan het tot zaterdag wachten???ze is meestal een dag op 6,7 hengstig.groetjes van ons

lucas03

Re: wanneer naar de hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:19

Ik laat mijn merrie als ze hengstig is (2e dag of zo) altijd even scannen door de DA en die kan mij dan vertellen of het eitje goed is , of dat we nog even moeten wachten of zo.

succes

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:41

Als ze 6-7 dagen goed hengstig is kan je best wachten tot zaterdag, dan zullen ze haar waarschijnlijk zaterdag en maandag dekken.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:43

meestal springt het ei pas aan het einde van de hengstigheid. Mijn merrie stond vorig jaar bij de hengst toen ze hengstig werd en ze is toen hele hengstigheid lang om de dag gedekt, maar het had pas bij de laatste dekking gepakt.
Bij ons op stal scanne ze de merries ook op het ei zodat ze niet voor niks aan het dekken of insimineren zijn.

Dreams can come true DM Safira (Forelock's Shaheen x DM Samara) Born 19 april 2016!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie