Welke bloedlijn achter een paard??

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

carlijn83

Welke bloedlijn achter een paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 21:34

Aangezien ik nu aan het rondkijken ben voor een nieuw paardje, kom je heel veel verschillende hengsten achter die paarden tegen.
Nu was ik ff nieuwsgierig naar jullie mening,

Wat voor bloedlijn zien jullie het liefst achter een paard? Welke is populair en bijvoorbeeld voor- en nadelen.

Alle reacties zijn welkom!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 09:57

verwacht je nu een kant en klaar antwoord? Sorry, maar die kunnen we niet geven. Te veel keuze.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 12:26

Een beetje volbloed in de 3e generatie het liefste. En dan in de 2e generaties duits bloed en verderop een beetje volbloed en bij de vader duits bloed en een heel klein beetje volbloed.

Maar dat geldt niet van elk paard.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 12:35

Ik zie graag wat gelders bloed in de moederlijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 12:46

Hangt wel heel sterk af van wat je met het paard wil gaan doen!
Een springpaard zal beter kunnen springen dan dressuren, veel dressuurpaarden hebben niet echt talent voor het hogere springwerk. Wil je lange afstand rijden, is wat arabisch bloed wel handig. Wil je tuigen, tja, wat moet je dan met een Rubinstein....
Wil je ermee fokken voor handel, dan is een commerciele bloedvoering wel eens handig. (bekende namen verkopen nu eenmaal beter)
Dus bepaal eerst wat je met het paard wil doen.

Ik rijd middelmatig dresuur, ik kijk dus om naar een paard wat in staat is om mij met lichte aanleuning te laten rijden en wat goed kan bewegen. Wat het papier zegt, is dan niet zo heel belangrijk, maar ik vind het wel leuk om te weten waar mijn paard van af stamt....

Misschien als je omschrijft wat je met het paard wil doen, dat je reacties krijgt waar je wat meer aan hebt....

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 16:08

Het is niet zo zeer dat ik zeg maar 'advies' wil over een goede bloedlijn, ik was alleen erg nieuwsgierig naar wat jullie nou het meeste aanspreekt.

Ik zoek een dressuur paard. Waar echt wat in zit zeg maar.
t liefst een beetje compact gebouwd, met mooi front, en van redelijke hoogte, aangezien ik zelf 1.80 ben Lachen

Dus ik snap ook wel dat er heel veel keuze is en een kant een klaar antwoord moeilijk is, maar k ben nou eenmaal nieuwgierig aangelegd Pling

Jade

bloedlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:01

bloedlijnen kunnen mij niet veel schelen, er zijn er een paar die ik zeker NIET wil hebben, maar heb niet echt iets van ja, dat is DE vader voor het ideale paard. hij moet kunnen lopen en hij moet een karakter hebben wat mij ligt (ik val op bloed) verder kan het me niet echt schelen. heb zelf een damiro die ontzettend op zijn vader lijkt

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie