Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Nicole288 schreef:Stukje uit het boek "de kleur van het paard" van jeanette gower:
Verkregen vlekken
Witte vlekjes ter grootte van een duimnagel, die zich meestal bij jonge volwassen paarden ontwikkelen, worden verondersteld het gevolg te zijn van een genetisch gestuurde depigmentatie, hoewel neit bekend is op welke manier deze eigenschap zich laat doorgeven. De grootte van dergelijke vlekjes verandert gewoonlijk niet, al kan hun aantal gedurende het paardenleven wel groeien. Ze komen bij elke kleur voor. Soms kunnen verkregen vlekken optreden als gevolg van niet-erfelijke oorzaken, zoals beschadiging van haarzakjes door een virus of externe parasieten.

Elisa2 schreef:dat hebben die van mij niet,dat zijn echt gewoon witte haartjes..
:Ralinda schreef:bij mijn paard is vandaag de homeopaat geweest voor de witte plekjes. ze heeft een calcium te kort en daardoor krijgt ze witte vlekken.
Pally schreef:Mij is verteld dat het komt omdat de oma van mijn paard een schimmel is.