Info en Foto's gezocht van Bismarck en Zuidhorn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amazone
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-01-02

Info en Foto's gezocht van Bismarck en Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 14:31

Hallo, ik heb een afstammeling van Bismarck en de vader van moederskant in Zuidhorn. Ik zou graag wat info willen over deze hengsten en hun prestaties, en wat foto's zou ook geweldig zijn!
Alvast bedankt!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:33

De vader van Bismarck Trakhener:

Afbeelding

de hengst zelf kan ik zo 1 2 3 geen plaatje van vinden

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 02:31

Ik heb zelf een nakomeling van Bismarck gehad, ik kan wel wat foto's en info opzoeken.

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 15:00

hoi ik heb ene nakomeling van zuidhorn en ik heb bijna alle foto's van die stamboek zegmaar
over zuidhorn heb ik veel info en ook over le val blanc ook heb ik wat overde moeder van zuidhorn (rita)
mail me even dan kan ik even kijken of ik wat kan mailen anders stuur ik het wel op

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 18:50

Zuidhorn
81.6786
Donkerbruin
1.67 m

Le Val Blanc xx x Sineada pref



Zuidhorn is de enige goedgekeurde zoon in Nederland van de in 1981 overleden en in Frankrijk gefokte volbloed Le Val Blanc xx (v. Val de Loir xx, vv. Vieux Manoir xx; de meest invloedrijke volbloedhengst van Frankrijk). Tal van nakomelingen van Le Val Blanc xx (geboren 1969, 1.63m)
(Le Val Blanc xx) zijn (waren) actief in alle disciplines van de sport. Van moederszijde is Zuidhorn gefokt uit een sterke Holsteiner merrielijn (stam 49, de F-lijn), waaruit de degelijkheid spreekt die we zo graag gecombineerd zien met de Engelse volbloed. Zijn moeder, de model preferente merrie Ritta, is een rechtstreekse nakomeling van de preferente Sineada die maar liefst 17 goedgekeurde hengsten bracht, terwijl we zijn bloed via moederszijde in maar liefst 50 goedgekeurde hengsten tegenkomen.
(Sineada pref)

Zuidhorn behaalde een indrukwekkende cijferlijst waarop 4 keer een 9 voorkomt en bovendien een 10 voor trainingsgedrag. Zuidhorn was daarmee dan ook de absolute kampioen van zijn jaargang (de jaargang die ook toppers als Zeoliet bracht). Hij heeft in alle gangen veel takt en regelmaat en heeft veel springvermogen en zeer goede manieren. De jury omschreef Zuidhorn als een hengst met zeer veel aanleg als dressuur-, spring- en terreinpaard. In het seizoen 1985/96 kwam Zuidhorn in de hengstencompetitie uit in zowel het springen als de dressuur. Hij eindigde hierin bij het springen op een derde plaats en werd in de dressuur tweede! Daarmee heeft hij zijn grote klasse en veelzijdigheid bewezen. Hij is Z-springen en ZZ-dressuur geworden.
(Zuidhorn, lang geleden)

Zuidhorn heeft veel goede afstammelingen die met een eerste premie bekroond zijn en velen werden kampioen. De goede exterieurvererving blijkt uit het hoge percentage sterpredikaten van de nakomelingen. Naast een goed exterieur vererft Zuidhorn prestatievermogen. Een groot aantal merries behaalde op de IBOP een AA, dan wel A predikaat. Ook in de springsport doen de nakomelingen van Zuidhorn van zich spreken. Drie kinderen waren zeer succesvol tijdens de UTV van 1990 in de springcompetitie voor 4-jarigen, waarbij Everglade (nu internationaal springpaard onder Marleen Brugman) zelfs de finale won. Voor de dressuursport zijn Zuidhorn zijn nakomelingen zeer gevraagd. Veel kinderen van Zuidhorn zijn zowel voor de spring- als de dressuursport naar het buitenland verkocht.
---------------------THE LEADING STALLIONS 1994-1995-------------------------

(Zuidhorn)

Bekendste nakomelingen van Zuidhorn:

*Lennard (mv.Notaris) goedgekeurde KWPNdekhengst, momenteel Z-springen onder Jur Vrieling(Lennard)

*Jumper (mv.Purioso) goedgekeurde NRPS/ZfDP dekhengst, momenteel ZZ-springen onder Jur Vrieling (hij was winnaar van de rubriek Promising Stallion in Zwolle 2001) / 1.40 m springen

*Luciano (mv.Voltaire) goedgekeurde NESdekhengst, momenteel internationaal 1.30 m onder Claudia Roossien
(Luciano)

*Juliaan (mv.Purioso) goedgekeurde ZfDP dekhengst

*Cavex Twilight Girl (stb.naam Heidelinde)(mv. Wellington), internationaal springen onder Katina Lampe

*Figaro afgekeurde KWPNdekhengst (was "te grof"), nu succesvolle dekhengst in Australië

*Jucarlos (mv.Joost) dekhengst in Portugal

*Ilan (mv.Elan xx) Wereldkampioen 7-jarige springpaarden Lanaken onder Rob Ehrens (ben het jaar vergeten) nu internationaal springen

*La Vie internationaal springen 1.30 m onder Sjaak van der Lei

*Everglade internationaal springen 1.30 m onder Madelein Brugman (voorheen internat. door andere ruiter)

*Kommandeur succesvol dressuurpaard in ZZ-licht onder Sylvia Naagen

Plingamorkus (mv.Joost) succesvol in het buitenland

Plingaydreamer internationaal springen

*Unique Surprice succesvol dressuurpaard (ik geloof Prix st. Georges niveau) onder Nikki Huisman (ja de dochter van)

*Eduard (mv.Octrooi) Intermediaire I dressuur onder Aat van Essen

*Irrisistable internationaal springen 1.40 m onder Wiljan Laarakkers

*Chaplin was een succesvol springpaard onder Chiel Pouwels

(Zuidhorn)
-------------------------------------------------------------------
Wat ik weet over Zuidhorn´s nafok is dat hij vrij veel wit fokt, en soms lastige karakters. Dat is echt een eigenschap die je vaak hoort, mijn eigen merrie had daarentegen een engelenkarakter! Ach, uitzonderingen bevestigen de regel?
------------------------------------------------------------------
verrichtingsexamencijfers:
VERR. 81.6786: Stap 8 Draf 8 Galop 8,5 Rijproef 8,6 Springen 9 Vrij Springen 8,5 AGP(=?) 8 Trekproef 9 Karakter 9 Stalgedrag 9 Trainingsrapport 10

Afbeelding