info gezocht over hengst Upperten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

info gezocht over hengst Upperten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 00:22

alles is welkom,afstamming nakomelingen bij welk stamboek hij goedgekeurd is/was enz enz enz.

ben heel benieuwd

Z1+4


Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:23

Upperten is een bruine, 167 metende hengst die goedgekeurd was door het KWPN, geb: 09-07-1978. Bij zijn verrichting in 1981 werd hij 17e van de 20. Hij werd omschreven als brutaal en eerlijk met een goed humeur. In de eerste weken was hij onvriendelijk en ongehoorzaam, maar dat is allemaal goed gekomen. Er werd ook gemeld dat hij soms wat moeilijk te rijden is doordat hij zijn rug vasthoudt en dat hij een moeilijke mond zou hebben. Hij zou een matige aanleg als dressuurpaard hebben, voldoende als terreinpaard en ruim voldoende als springpaard.
In 1984 is hij naar de USA geëxporteerd. Tot die tijd heeft ie bij Hr. Jurrius in Dieren gestaan.

Als je wilt kan ik je ook nog een foto mailen (zwart-wit, redelijk duidelijk)

Hoop dat dit een beetje was wat je wilde weten over de hengst zelf...

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 18:00

V. Wiesenklee xx
M. Itodina v.m. Eros
Hij heeft in NL 50 x gedekt en daar uit zijn 34 veulens geboren

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 12:50

de moeder van deze hengst itodina dus is de moeder van mijn paard,daarom was ik wel benieuwd,iemand toevallig nog een afstammelingenrapport en zijn er nog meer goedgekeurde hengsten uit deze fokfam?

alvast bedankt

Z1+4

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:34

Bij mij is verder niks meer bekend over Itodina alleen dat ze in 1967 is geboren. Ik neem aan dat je met fokfam de odina stam bedoelt? Ik zal eens even kijken of deze nog goedgekeurde hengsten heeft gebracht. Ik Weet wel dat het met de merrie Odina is begonnen in 1931, zij is een nakomeling van de hengst Heridon en de merrie Garantie. Odina bracht op haar beurt de merrie Todina, haar vader is de hengst Eugo. Todina bracht de goedgekeurde hengsts Frank v. Akino, de merrie Zadientje v. Kroonprins en Odina v. Keurvorst. Odina bracht weer op haar beurt Vitodina ter wereld, haar vader is Normann een Holsteiner. Vitodina is de moeder van Ditodina v. Wachtmeester v. LÍnvasion (selle francais). Uit Ditodina kwam de merrie Itodina v. Eros en toen weren jou paard en Upperten geboren. Misschien kan het KWPN je nog wel wat meer helpen, gewoon mailen en je vragen stellen, kan wel enige tijd duren voordat je antwoord hebt.
Gr.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers