Kaiserstern

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Kaiserstern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 20:46

Iemand bekend met de hengst Kaiserstern & zijn nakomelingen ? Alle info is welkom.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:37

volbloed die op de baan heeft gelopen en later bij het kwpn is ggk.

Desiree heeft een 12 jarige Kaiserstern.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:36

Hoi, klopt STeef. Iones is een Kaiserstern. Ik zie er wel eens vossen van maar ook donkerbruinen. Ik ken nog 2 Kaisersternmerries. Het zijn veelzijdige paarden, Goudbergs Ideaal is een grand prix dressuurpaard en een zoon van Kaiserstern. MAar het overleden internationale springpaard Heyman van John Whitaker was ook een Kaiserstern. Kaiserstern zelf is al ongeveer een 6 tal jaar dood. Hij was een zwarte volbloedhengst en hij kwam inderdaad van de renbaan. Kaisersterns zijn niet altijd de gemakkelijksten maar ze zijn goud eerlijk. Ik zou er zo weer een kopen.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 15:55

Desiree schreef:
Kaisersterns zijn niet altijd de gemakkelijksten maar ze zijn goud eerlijk. Ik zou er zo weer een kopen.


Wat bedoel je met "niet altijd de gemakkelijkste ' ? Wat houd dat in de praktijk in ? Heb een merrie gezien van Kaiserstern, inderdaad donkerbruin. Eigenaresse omschrijft haar als looplustig en niet echt makkelijk , maar niet 'gemeen 'ofzo .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 16:06

kaisersterns geven niets cadeau. Zo nu en dan moet je ze eens flink aanpakken (en nu KOM OP!) anders nemen ze een loopje met je. als je te afwachtend bent, worden ze lastig en krijgen ze praatjes. Ze hebben vaak een dominant karakter maar ze zijn eerlijk, en als ze het verdienen incasseren ze een correctie van de ruiter goed. Je hebt hengsten zijn die bekend staan om nakomelingen die veel moeilijker zijn. Zoals Ulft, Uniform, Amor, Michelangelo enz. Vertel eens wat meer over die merrie, wat zit er voor moeder voor?
overigens, ik kan met mijn paard alles: hij springt super en hij zal niet weigeren, hij kan goed dressuren, en ik kan in mijn eentje met hem een buitenrit maken. Ik vertrouw hem voor de volle 100%, maar ik denk dat hij nooit een paard zal zijn voor beginners, alhoewel hij nu soms over kan komen als een brave kloris. Kaisersterns zijn verder over het algemeen degelijke sportpaarden.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 16:24

ik Pb je wel even