hoe fokt Sandro Boy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen België

hoe fokt Sandro Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 21:48

Weet iemand hoe Sandro Boy fokt ?
Ik denk eraan om mijn Accord II merrie ervan te laten fokken.
In tegenstelling tot de meeste Accord's is onze merrie eerder van het bloedtype.

ancara
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:15

Hallo,Ik heb gehoord dat hij heel goed fokt, als je je merrie vol krijgt natuurlijk. Mijn ervaring is nogal slecht qua vruchtbaarheid. Waar denk je te laten dekken en wat zijn de voorwaarden?

just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 22:21

Er is in België een man die sperma verdeelt. De voorwaarden zijn 800 of 1000 Euro per insiminatie geloof ik... Maar als je naar Schockemöhle zelf gaat, dan moet je eerst 1000 Euro betalen en pas nadien (bij drachtigheid de rest (nog eens 1500 Euro als ik mij niet vergis).
Ben wel bang dat het sperma niet goed is.
Heb vorig jaar onze Accord II merrie niet drachtig gekregen van Chambertin...
Onze Purioso merrie krijgt binnen twee weken een veulentje van Contendro I. Daar al afstammelingen van gezien ?

Heb ook nog sperma van Concetto Famos. Zou die niet passen op een Purioso merrie (kon iets chiquer zijn, maar een degelijke merrie).

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: hoe fokt Sandro Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:09

In tegenstelling tot de meeste Accord's is onze merrie eerder van het bloedtype.

Hoe kom je bij deze bewering als ik vragen mag? Als ik kijk naar Acorado diens zoon abke en albatros dat zijn stuk voor stuk mooie fijne paarden....

Contendro 1 zijn zonen vind ik erg aansprekend en ze doen dat waarvoor ze gefokt zijn namelijk springen en misstaan in type en beweging zeker niet kinderen konden alleen wat meer maat hebben.Meerdere dochters van het hannoveraner verband hebben vorig jaar freispringen wettbewerb gewonnen.(zie voor info pagina van horsegate)


Van concetto famos heb ik slechts een handjevol veulens gezien, op zich gezien de bouw van concetto zelf waren de veulens verrassend chique maar daar valt eigenlijk weinig over te zeggen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 00:31

Contendro I is in zijn nafok goed, alleen de maat is een aandachtspunt.

Van Contendro II heb ik ook interessante veulens gezien, oa vorig jaar 1 uit de volle zus van Corland.

just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:44

Ik heb zelf nog niet zo veel Accord's gezien. Behalve dan de gekeurde hengsten enz...
Men heeft mij echter verteld dat Accord een bloedmerrie nodig heeft.
Onze merrie is mooi en modern gemaakt maar het veulen mag niet "minder" massa enz... hebben.
Zal wel te maken hebben met het bloed van haar moeder : Golspring (Gotthard) x Radetzky (Ramses x) x Entflug hann. (Entspurt xx).