Arabierenvraagje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Arabierenvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 12:17

Ik was net weer even bezig met het uitpluizen van mijn pukkies stamboom...nou is het volgens haar papier zo dat Taki Pan de vader is van Taktika en Krona de moeder...maar volgens een stamboom op internet is Krona de vader en Taki Pan de moeder... Verward: Verward: Verward: Weird...ik ben nu wel heel nieuwsgierig...ik vind Taki Pan eigenlijk wel meer een hengstennaam, maar ja...het blijft vreemd. *grinnik* Dus als iemand het weet...
Laatst bijgewerkt door vikki op 19-12-01 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 14:17

Wat raar!!! Misschien een foutje op je papier (en anders op die internetsite), want anders zou ik het ook niet weten. Misschien maar weer eens het AVS lastigvallen om het te vragen. Ik vind Taki Pan ook meer een hengstennaam...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 20:38

Taki pan is inderdaad een hengst het is pools voor "deze meneer"
Taki pan is de vader van Taktika en de moeder is Krona v Kann, de merrie is geboren in 1943. Van priboj en taktika stam de bekende Pietuszok. Taki Pan een bruine werd geboren in 1937 uit de beroemde Dziwa, een dochter van Abu Mlech. Taki pan is een zoon van Kaszmir, Farys 2 uit Hebda v Hermit.

Als je meer wilt weten (ik heb de complete pedigrees) moet je het maar eventjes zeggen, gr gabrycha

Bron: 50 years of breeding pure blood arabian horses in poland in their genealogical charts 1918- 1968, zdislaw rozwadowski

Araby w polcsze Roman Pankiewicz

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:31

Ik denk dat je het beste even het stamboek kan bellen om te vragen wat het nu echt is.
Dan weet je het.
//\\//\\zzzzzl Robbie

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:22

He robbie, ik heb wat boeken thuis liggen met een heel hoop alleen maar bloedlijnen in kaart gebracht, in dat boek staat taki pan ook in en die info die hierboven staat kan de telefoniste bij het avs ook niet uit haar bolle kopje halen....
MAW wat er staat klopt gewoon dusss gr gabrycha Knipoog