Hengst heartbreaker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thomas946
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-12-12

Hengst heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 00:00

Wat vind men van de hengsr heartbreaker?

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Re: Hengst heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:06

Heartbreker zelf weet ik niet zo veel van. ik heb wel een aantal nakomelingen van de hengst gekend. wat mij bij al die nakomelingen op viel is dat ze allemaal vrij klein en compact waren ( sommige had ik zelfs het gevoel dat de rug echt te kort zou zijn voor het echte werk) ik vond ze er wel erg vurig en alert bij staan altijd. qua karakter niet mijn type. erg wantrouwig en temperamentvol. ik moet er wel bij zeggen, ze waren destijds allemaal 3 jaar of jonger.
vrijspringen deden ze stuk voor stuk geweldig!

thomas946
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-12-12

Re: Hengst heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 01:34

Ik heb een merrie die 170 groot is maar wel erg temperamentvol

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Re: Hengst heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:41

1 van de moeders van die paarden was 1.73m de heartbreaker dochter was met 3 jaar 1.59m. ik verwacht niet dat die er nog veel cm's bij heeft gekregen gezien die met haar 3 jaar al best "compleet" was.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Hengst heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 02:58

Heartbreaker zelf is een hengst die op je netvlies blijft staan; een echte eyecatcher. Het karakter wat hij doorgeeft is wel overduidelijk aanwezig, niet gemakkelijk, heet en als je ze echt aan de botten komt kunnen ze je ineens helemaal laten zitten.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Hengst heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 03:36

Heb zelf een 5 jarige nakomeling van hem gereden.
compact gebouwd , zeer heet met veel karakter die meteen liet zien wat ze wou of niet .. eigen willetje dus.
ze was zelf rond de meter 60 tot meter 65.
Kon super springen hier foto
Afbeelding

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 04:56

Heartbreakers... tja, hoe moet je hem en zijn nakomelingen nu goed omschrijven?

Zelf vind ik hem en zijn nakomelingen ronduit fantastisch!
Ik kan er goed mee overweg en zolang de moeder genoeg lengte en massa heeft is de grootte geen probleem.
Ik vind ze over het algemeen correct gebouwd met een mooie bovenlijn en fijne droge benen, maar ze kunnen wel af en toe iets té compact gebouwd, daarom moet er ook lengte vanuit de moederlijn in zitten.
Ze zijn ontzettend temperamentvol, af en toe té werkwillig en zijn snel beledigd, maar ze hebben stuk voor stuk enorm springvermogen, een goede techniek en als ze jouw eenmaal kennen gaan ze voor je door het vuur.

Mijn eigen merrie is van Vancouver d'Auvray (v. Heartbreaker) en heeft ook een overduidelijke handleiding, maar heb haar inmiddels wel in anderhalf jaar tijd als tiener zijnde van het B naar het Z gereden.
Ze zal nooit stoppen of mij eraf willen gooien, maar zodra ik haar onverdiend straf kan ik net zo goed meteen stoppen want dat accepteert ze niet.

Weinig mensen kunnen met hem of zijn nakomelingen overweg, maar als je ermee overweg kan heb je een gouden paard aan! :D

Lida3
Berichten: 340
Geregistreerd: 25-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:35

Ik heb er een uit een zuster van Heartbreaker,zij heet Larisse en qua karakter komt het overeen met wat jullie omschrijven, dus dit moet bij de moeder van Heartbreaker, Bacarole vandaan komen, de moeder van mijn paard had als vader Silvano en zij was een merrie die behoorlijk aan de maat was 1.74 .
Het is heel eenvoudig met hun, behandel je hun met respect dan is er niets aan de hand, maar owee als je
dat niet doet dan veel succes, maar dan wordt het nooit wat, ik zie er de humor wel van in, en het leert je geduld te hebben.
Iedereen die hier komt zegt dat hij mijn paard is en eigenlijk als er een ander opgaat hij er standaard de handrem al op heeft zitten, maar ja ik dwing dan ook niet en toch doet hij alles voor mij, niet dominant naar ze zijn, maar vrienden dan gaan ze voor je door het vuur.