Fokken met Cassini ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Fokken met Cassini ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 19:45

Hallo,

Graag zou ik dit jaar mijn merrie laten dekken. We denken dat het Cassini wordt ( foto en meer uitleg kan je oa. vinden op www.keros.be )

Onze merrie:
* Calipso 3 x G Ramiro Z x Almé x Gotthard
Volle broer is goedgekeurde dekhengst + spring 1.60 onder John Whitaker.
* Moederlijn van moeder = dezelfde vaderlijn als RATINA Z, REBEL 1 ( goedgekeurde hengst ), RANDEL Z ( goedgekeurde hengst )
* donkerbruin
* 1.62
* langgelijnd
* werklustig karakter
* weinig front
* veel springvermogen
* genoeg bloedvoering
* heeft nog nooit een veulen gehad
* 7 jaar oud

Punten die verbeterd moeten worden:
* meer front
* maat ( merrie fokt waarschijnlijk groot door )

hengst: moet maat doorfokken en koel in het hoofd, weinig bloed

Onze voorkeur gaat naar Cassini. Welke zijn de plus-en minpunten van deze hengst om mee te fokken ? Deze nakomelingen hebben over het algemeen een haast onbegrensd vermogen en liggen goed in de markt. Niet dat we het veulen willen verkopen maar dit is toch een teken dat de nakomelingen goed moeten zijn anders is er toch niet zo'n vraag naar. We zijn zelf absoluut geen handelaars, deze merrie is ons eningste paardje Clown

De hengsten waar wij zelf nog aan gedacht hadden maar er totaal de plus-en minpunten niet van kennen zijn:

* Indorado
* Up to Date ( Darc-zoon, Belgische hengst )
* Nagano ??
*.... welke hengsten stellen jullie voor ?

Graag, naast de hengst, ook vermelden met de site van de hengstenhouderij en evt. ook dekgeld.

besita

Re: Fokken met Cassini ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:41

beste katrien ,je hebt hierover al een topic geopend en daar hebben we je al vragen over je merrie gesteld die je niet beantwoord hebt .We hebben toen gevraagd naar die volle broer van je merrie van volgens mij heeft Withaker geen Calypso 3 onder het zadel en zeker geen gekeurde hengst!!
verder moet je wel duidelijk weten dat je bij Keros dekt met Cassini II en dat is en Groot verschil met DE CASSINI I .de cassini II is pas acht en over zijn nafok kan nog niet veel gezegd worden terwijl Cassini I zelf GP heeft gelopen en ontelbare producten het zeer goed doen in de springsport .De I zijn veel gevraagd dat spreekt voor zich .Ik kocht laatst ook een Cassini maar liet toch eerst nog de papieren faxen het bleek een II te zijn ,ik heb hem dan ook niet genomen hoor !!

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:06

De hengst die hier bedoeld wordt is querelle (calypso 3*ramiro*alme*gotthard) staat volgend mij bij withaker en loopt dikke tour. (zie ook www.suls.be)
Maar heb een tijdje nix meer gehoord van deze hengst sprong als jong paard super

Over cassini 2 weet ik weinig /cassini 1 is haast niet te krijgen

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 22:04

Als ik bij mij merrie Holsteinse papieren aan laat vragen, kan ik dan dekken van Cassini I en tegen welke prijs ?

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:17

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=359228

katrienh schreef:
Ik weet dat het moeilijk is om sperma van Cassini 1 te krijgen. Eerlijk gezegd was het niet de bedoeling om van Cassini 1 te dekken, maar Cassini 2. Het sperma van Cassini 1 is simpelweg te duur: 5000 euro
Sorry voor het vergeten te melden...
Wat is de site van Van Daele ? Ik weet Cassini 2 alleen te staan bij keros ( www.keros. be )

Dubbelpost en spreekt zichzelf constant tegen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:38

Dubbelpost met hierboven genoemd topic.