wie heeft er een nakomeling van kroongraaf?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SilenSilvano
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Leeuwarden

wie heeft er een nakomeling van kroongraaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 15:06



hallo

De papa van mijn paard is kroongraaf.
En kzou wel eens willen weten wie er meer een nakomeling van kroongraaf hebben en hoe die eruit zien en wat informatie ensow.
Lijkt me leuk om te horen.
Kga hem trouwens binnenkort een x op zoeken kben benieuwd Knipoog

Groetjes en xxx Sil

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:31

Volgens mij was er laats ook al een topic over Kroongraaf, zoek ff via de zoekfunctie dan vind je vast wat

inib
Berichten: 358
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:29

Wij hebben een Kroongraaf X Schalkhaar op de manege, een superfijn paard alleen vreselijk groot met zijn 6 jaar zo'n beetje 1.76 mtr en volgens mij komt er nog wel een cm bij. Het is een ruin, donkerbruin en makkelijk te rijden door iedereen, hij is wel vrij sterk maar voor we hem kregen heeft hij alleen voor de wagen gelopen en recreatief dus het zal allemaal nog wel wat makkelijker worden.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:48

TequilaRos schreef:
Volgens mij was er laats ook al een topic over Kroongraaf, zoek ff via de zoekfunctie dan vind je vast wat

Hoi, dat was een oud topic, waarop niet meer gereageerd kon worden. Vandaar dit nieuwe topic.

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:29

TequilaRos schreef:
Volgens mij was er laats ook al een topic over Kroongraaf, zoek ff via de zoekfunctie dan vind je vast wat


Klopt, ik had er een over geplaatst, maar ik kan em niet erg trug vinden Verward

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:31


risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:23

Hoi!!

Mijn bijrijdpaardje is ook een kroongraaf ( x voltaire x Sans peur x abgar). % jarige merrie, 1.64m en bruin van kleur. Ze is op zich makkelijk te rijden, amar zeker niet een beginnerspaardje. Ze heeft namelijk nogal wat energie en zeker nu het kouder word tis dat extra te merken. Verder wil ze je nog wel eens uitproberen, maar gemeen zal ze nooit doen, gewoon jongigheid zeg maar....
Ze wil graag voor je werken en leert op zich ook best snel. Leuk paardje om te rijden, maar soms wle een uitdaging!!
Foto's staan in mijn profiel.

JO!!

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:23

mh ging wat mis, moest 5 jarige merrie zijn....

SilenSilvano
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 01:07

hallo

ik ken et die van mij probeert je oowk uit en hij iss idd oowk errug fris sowals gister dan ben je effe heerlijk bezig dan liep iej lekker en ineens slaan de stoppen om en ging iej pal op de rem hij ziet gewoon spoken en ging de andere kant op jah toen verloor ik mijn balans en viel ik eraf mah die van mij leert oowk al snel kheb em een half jaar onder et zadel en iss in juli 6 geworden

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:52

Hoi!!

Klopt doet sunday soms ook. Dan loopt ze best lekker en ineens is de deur waar ze net ook al tig keer langs kwam toch eng.

Als je kroongraaf binnenkort trouwnes gaat opzoeken zoals je zegt en je maakt foot's dan houdt ik me aanbevolen!!

JO!!

SilenSilvano
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 14:04

haha jah dat ken ik wij hebben 2 binnenbakken en we staan er nu bijna 2 maanden op die stalling mah in allebeide bakken zijn 2 deuren en in allebeide blijft hij ze eng vinden terwijl ik er elke dag wel tig keer langsrijd haha
jah klopt we gaan em es binnenkort opzoeken mah kneem fotowtoestel mee mah dan laat ik ze wel effe zien Lachen

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:37

Heeft die van jou ook wel eens dat iets waarvan je zelf dnekt dat eht eng is dat ze daar totaal niet van onder d eindruk is en iets wat ze normaal al wel ziet dat dat wel eng is?

Voorbeeldje. Komend weekend is kerstconcours bij ons op stal en daar ga ik onze eerst epoging tot ene B proefje doen;-). Er zijn nu twee spiegeld bijgehangen )op korte zijde bij C. die zijn doodegn, duurde heel lang voor ze er normaal langs wilde en is zelfs paa rkee romgedraaid en probeerde weg te rennen.
In de hoeken er tegenover stonden in elke hoek 2 knalgroene jerrycans.....maar ja dacht ze die dingen zijn toch neit eng....

Raar joh, spiegels vindt ze normaal wel leuk namelijk. Enne kinderwagen in de bak vond ze laatst ook al niet eng, maar een vogeltje wat op eht dak gaat zitten dus weer wel...

JO!!

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:13

he blonde sil,

ik heb kroongraaf erg goed gekend want hij heeft een hele tijd bij ons op stal gestaan. echt een schat van een beest er waren alleen met rijden opgegeven moment wel wat problemen omdat ie niet meer wou springen. Verder was het toen een heel mooi beest. Maar ik heb hem een tijd geleden nog gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem amper herkende zo dat ie eruit zag. Het leek haast een fokmerrie (niets tegen fokmerrie's maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel), dus ik hoop niet dat je teleurgesteld word als je hem ziet, ik weet trouwens niet hoe er momenteel utziet. Maar toen ie in ieder geval goed in de spieren stond enzo echt een heel mooi beest. Maar als ie er nog steeds zo uitziet als toen moet je er wel goed doorheen kijken want het is echt een superpaardje hoor!!! En ook echt een koppie om bij weg te dromen Knipoog
suc6 met je eigen paardje

-x- Hanneke

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:34

ik heb n kroongraaf nakomeling.
hij is zeker niet de gemakkelijkste maar hij is wel eerlijk.
wat de ruiter fout doet daar reageerde hij gelijk op.
verder heeft hij n zeer eigenzinnig karakter.
en hij is zeker niet andermans vriendje.
maar verder is ie best lief hoor Knipoog
en hij is ook nergens bang van loopt zo over n zeiltje heen.

SilenSilvano
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 01:03

haha jah ken et want soms staat er oowk wel eens een stoel in de bak in et hoekje en dan denk ik van goh dat zal iej wel eng vinden mah neej dat dus weer niet mah dan die deuren dus wel weer :S echt heel vaag mjah komt allemaal hoop ik wel Knipoog

SilenSilvano
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 01:06

heey hanneke
dankjewel... mah kzie het wel het lijkt me gewoon leuk om de vader van mijn paard te zien kvind dat wel intressant momenteel zijn we oowk al bezig met mijn paard te springen en gaat best goewd moet ik zeggen kben er nog niet sow lang mee bezig mah kwil wel de springkant op in de wedstrijden want dat vind ik echt het leukst Lachen

SilenSilvano
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 01:09

heey janne nou die van mij zie je echt niet over een zeiltje heen lopen haha Knipoog
mah dat wat je zegt hij iss niet andermans vriendje dat klopt bij mij oowk
het paard van mijn zusje iss eigenlijk zijn vriendinnetje en ze stonden es een x met zijn2en in et land en was er een ruin uitgebroken en kwam bij hun in het land nou heeft em helemaal te pakken gehad zag er niej sow best uit was in de nacht gebeurd mah dat was nog op de oude stalling waar we nu staan hebben we hem al met 2 andere ruinen gehad en 2 merries en dat ging gelukkig wel goewd hij speelde er nou mer mee Haha! anders kan hij nooit een x in een leuk groepje staan in het land en dat was wel jammer geweest

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:28

wij hebben ook een kroongraaf afstammeling. Een kroongraaf x haarlem. hij wil altijd voor je werken en heeft veel vermogen en springt overal over. Hij springt momenteel L maar mag naar de M

johanna13
Berichten: 221
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: in een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:20

mijn merrie komt wel uit dezelfde merrie als kroongraaf

Ania

Berichten: 6111
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 01:46

Ik heb ook een kroongraaf (x nimmerdor x duc de normandie) 2 jaar Zwart hengst.
En inderdaad dezelefde kenmerken als hiernboven:
eenkennig, kijkerig, een een aandachttrekker!
Afbeelding
Afbeelding

Ps: Mijn leraar paardenhouderij waarschuwde mij voor een kroongraaf, zijn ze echt zo moeilijk?? Ik merk wel dat hij kijkerig is maar hij is helemaal niet schrikachtig en hij leert graag..

SilenSilvano
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 22:09

ik heb dat oowk vaker gehoord
ik kwam toen es op de manege in zwolle waar de vriendin van mijn papa toen reed en ze had verteld dat we nieuwe paarden hadden en toen vroegen ze of er oowk papieren bij zaten en toen zei ik dus dat zijn papa kroongraaf iss toen was et meteen van jah en ik heb gehoord dat die heel moeilijk zijn te rijden kdenk nou kheb er wel effe problemen me gehad mah toen ik em had was iej net 2 weken onder et zadel duss jah das logisch mah echt moeilijk vind ik hem nou niet hij iss idd wat schrikachtig en kijkerig mjah dat hebben wel meer paarden duss jah

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 01:00

Hoi!!

sunday is weer bezig geweest hoor....hadden gisteren eerste wedstrijd en tsja dat ging eigenlijk heel goed maar ben er wel afgevallen. Ze ahd nog nooit een wedstrijd gelopen dus ik dacht zo lang ze ontspannen blijft ben ik tevreden is namelijk al hele klus bij haar. Ze was ook redleijk ontspannen tot ik toch maa rprobeerde aan te galopperen. Tsja dat had ik beter niet kunnen doen, resulteerde namelijk in een giga race en bokpartij met als resultaa tik op de grond. Heb gelukkig niks behalve nu wat spierpijn en blauwe plekken.
Daarna weer erop en proef afgemaakt. Ze was ineens zo braaf, was denk ik ook geschrokken. Hoe dan ook, ben alsnog 5e geworden en heb d epechprijs. jammer dat het niet gefilmd was, heb gehoord dat het echt erg hard en hoog ging......Maar ja daar had ik op dat moment zelf ff geen tijd voor om over na te denken.....

Hoor idd ook vaker dat kroongraaf nakomelingen moeilijk te rijden zijn. Sunday is inderdaad zeer zeker geen beginnerspaardje, daarvoor heeft ze teveel energie en gebruiksaanwijzing. Maar echt moeilijk tsja weet nie tof ik het zo moet omschrijven. Ze heeft gewoon streken en is vooral nog er gonervaren in sommige dingen. Ze snapt het soms gewoon niet meer, pakt dan haar bit en gaat er vandoor....
Maar als je onder moeilijk paard verstaat een paar dmet gebruiksaanwijzing wat absoluut niet te rijden is door beginners en ook niks is voor mensen die van zichzelf beetje bang zijn ja daar voldoet ze inderdaad aan.

Ze heeft gewoon truukjes die je door moet hebben en moet vooral nog erg erg veel leren....

JO!!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:10

ik heb er 1 gekend, die was toen 4 jaar en net zadelmak, het was een flink paard als je m zo zag, maar heel erg slap en wat bang.

SilenSilvano
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 22:20

matcho iss idd oowk geen beginnerspaardje
kheb vandaag gesprongen met em ongeveer de 10e x ofsow en kheb een steilsprong 70 cm gedaan nah dat vind ik al best wel goewd voor hem jullie denken misschien laag mah ik ben der wel trots op want sowlang iss iej nog niet onder et zadel

mah wat bedoel je precies met slap?