Gribaldi?? wat weten jullie over hem?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 13:44

Hoihoi,
misschien een raar topic van een gribaldifan om info etc en foto's van gribaldi te vragen, maar ik wil wel eens weten wat jullie van deze hengst vinden en hoe jullie over hem denken en natuulijk van zijn nakomelingen!
groetjes jeannette

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:44

ik heb een tijdje een namkomeling van gribladi gereden
wat was dat een kl*tebok zeg
niet te geloven kon niks naders dan op 2 bene staanof met 4 benen de lucht in vliegen
maarja dit is maar 1 nakomeling van hem voor de rest heb ik er weinig van gezien en de hengst zlef is wel goed geloof ik.... maar die nakomeling die ik heb gereden is een poedersuiker paard

axeltje en ik hebben een blond-IQ Haha!
queen, rust zacht

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 16:21

ik ken geen Gribaldi's persoonlijk, maar heb veel met (bekende) fokkers en handelaren gesproken. ZIj zijn niet zo enthousiast over hem. Het is een mooi paard om te zien, maar heeft een erg lastig karakter en kan nauwelijks springen. Toch zijn er heel veel nakomelingen van hem, die dan voor de dressuur zijn gefokt. Maar nogmaals: ik ken zelf geen gribaldi's heb het alleen van horen zeggen)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 17:43

Het lijkt me op de foto's een prachtig paard met een geweldige zelfhouding. De merrie van m'n vriendin verwacht volgend jaar een veulentje van hem. Volgens mij geeft hij goeie dressuurpaarden, anders zou hij niet zo veel dekkingen hebben. Over het karakter van de nakomelingen kan ik niks zeggen vermits ik (nog) geen nakomelingen ken.
Maar, men legt nogal gauw de karakterfout bij de vader, vind ik. Zelf heb ik een A Lucky One merrie en veel mensen in Belgiƫ zeggen dat hij moeilijke paarden geeft omdat ze er toevallig enkele kennen die moeilijk zijn. Maar, als je dan eens naar de moeder van die paarden gaat kijken, komt dat moeilijke karakter vaak van haar.
Zelf zou ik niet van hem laten dekken omdat ik het nog weinig origineel vind, iedereen wil een Gribaldiveulen fokken. Maar, aan de andere kant moet ik niet veel zeggen, mijn veulentje is een kleindochter van Donnerhall, ook niet bijster origineel natuurlijk.

groetjes

Anja

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 19:38

Ik ken een aantal nakomelingen van Gribaldi. Ze kunnen geen van allen goed springen en zijn lastig in de omgang.
Verder is de helft ervan wat klein gebleven, maar soms zijn ze ook heel groot. Niets van te zeggen dus(de moeders waren allemaal tussen de 1.60 en 1.65m). Maar ik vind dat er wel heel veel veulens van gribaldi zijn nu.

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:34

Ik heb van kenners gehoord dat de nakomelingen van Gribaldi juist een heel fijn en makkelijk karakter hebben. Ik denk dat het probleem van dat karakter hem juist zit in de onkunde van veel ruiters en paardeneigenaren.

Gribaldi is een mooi paard maar veel mensen vergeten dat het wel een Trakhener is met een bloederig karakter. Zeker net geschikt voor de eerste de beste ruiter dus. Een ruiter met verstand en gevoel treft hier juist een super [sport]paard aan maar een mindere ruiter breekt zijn nek Haha!

Bovendien verbaast het me ook niet dat er zo veel verschillende nakomelingen van de hengst zijn. Veel paardeneigenaren met een kromme, kreupele merrie denken een super veulen te fokken door een mooie zwarte hengst te kiezen. Een goed veulen fok je alleen met een Top merrie en een Top hengst!

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 22:22

Wij hebben vijf nakomelingen van hem op de manege (niet als manegepaard overigens). Niks mis met de karakters, twee ervan zijn nog hengst en ook gewoon braaf in de omgang en met (in)rijden. Zijn best mooie paarden uit redelijk eenvoudige moeders.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 11:34

Citaat:
Op 2001-11-30 20:34, schreef Jippie:
Ik heb van kenners gehoord dat de nakomelingen van Gribaldi juist een heel fijn en makkelijk karakter hebben. Ik denk dat het probleem van dat karakter hem juist zit in de onkunde van veel ruiters en paardeneigenaren.

Gribaldi is een mooi paard maar veel mensen vergeten dat het wel een Trakhener is met een bloederig karakter. Zeker net geschikt voor de eerste de beste ruiter dus. Een ruiter met verstand en gevoel treft hier juist een super [sport]
paard aan maar een mindere ruiter breekt zijn nek Haha!

Bovendien verbaast het me ook niet dat er zo veel verschillende nakomelingen van de hengst zijn. Veel paardeneigenaren met een kromme, kreupele merrie denken een super veulen te fokken door een mooie zwarte hengst te kiezen. Een goed veulen fok je alleen met een Top merrie en een Top hengst!

Ik sluit me hier volledig bij aan!
Ik heb dat dus ook met mij eigen paard dat is een michelangelo maar dus ook trakhener volgens echte paarden mensen een top paard maar een gewone ruiter durf ik er niet op te zetten terwijl mijn trainer er alles mee kan. Hij zei gisteren nog tegen mij dit is een paard met bloed en die moet je ook zo behandelen! veel mensen kunnen dit niet en daardoor krijgt het paard de schuld!
met slechte karaktereigenschappen ga ik er vanuit dat een paard je zowat de stal uitslaat steigert, bokt, bijt etc
Ik denk niet dat die er zoveel zijn als mensen beweren. Ik vind het wel heel merkwaardig deze reacties te horen omdat ik vrij veel gribaldi's ken en er zit er geen een bij die ook maar een vlieg kwaad doet! en ze zijn ook nog eens erg mooi en erg goed dat was ook de reden voor ons om ermee te dekken! en we hebben nu een erg lief en super chique veulen!
Maarja je moet niet vergeten naar de merrie te kijken!!
groetjes jeannette

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 14:35

Citaat:
Op 2001-11-30 20:34, schreef Jippie:
Gribaldi is een mooi paard maar veel mensen vergeten dat het wel een Trakhener is met een bloederig karakter.

Een bloederig karakter... wat klinkt dat eng!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 15:13

Ik sluit me ook helemaal aan bij jullie, Jeanette en Jippie.
Zo was het ook met A Lucky One, hij voert tamelijk veel bloed en als dan de nakomelingen in handen van weinig fijngevoelige ruiters vallen dan krijgt het paard inderdaad de schuld !
Wat betreft de moeders hebben jullie ook groot gelijk. Veel mensen fokken trouwens ook op naam, ze kiezen een bekende hengst ook al past die niet bij hun merrie of bij hun manier van rijden.
Zo vind ik Weltmeyer een prachtige hengst, die mooi beweegt maar ik weet dat hij makkelijk paarden geeft die lang in de rug zijn en ik rij liever op compacte paarden, dan moet ik zo'n hengst dus niet kiezen.
Jammer dat veel mensen maar fokken op goed geluk en zo de kansen van hun fokproduct al hypothekeren.

groetjes

Anja

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:43

GRIBALDI!!!!1 mijn super hengst!!! ik heb gribaldi tijdens een van uytert show gezien en was meteen weg van hem! voopral nu ik ook verschillende nakomelingen ken! ze zijn stuk voor stuk super in de omgang, hebben een uitstraling waar je u tegen zegt en springen kunnen ze niet echt, maar lopen wel! Ze zijn zo lief en aanhankelijk en bereid om voor je te werken! Maar als ze onder het zadel zijn en ze vinden iets moeilijk worden ze heet! maar ze zijn heel gewillig!
Gribaldi en nakomelingen vind ik geweldig (degene die ik ken dan!) Haha!

....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 09:36

/wat weet ik van Gribaldie? Prachtig paard, kan ook goed lopen. Maar..... er wordt veel te veel mee gefokt. Hij zou voor mijn merrie geschikt zijn, maar ik hoef hem niet meer. Ik kies voor varieteit in de fokkerij. Ik denk dat het waardevoller is voor de KWPN fokkerij als mensen een hengst kiezen die minder vaak gefokt heeft. Uiteraard moet het wel een goede sporthengst zijn.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:24

Gribaldi Kwijl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie