Gran Corrado

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Casper1985
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Beek

Gran Corrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 21:35

Ik heb zelf een 2-jarige hengst van
Gran Corrado (Grannus x Corrado x Landgraaf)

De moeder is een ster preferente merrie van Farn (3/4 volle zus van de moeder van het Olympiade paard It's Otto, de in Italiƫ goedgekeurde hengst Sir-Otto-S en Kingston)
De Farn merrie stamt uit de van oorsprong Hannoveraanse Schangane-lijn die garant staat voor vele internationale sportpaarden en dekhengsten, dit is nl een zeer sterke moederlijn.
Ik vraag me af wie nog meer een Gran Corrado heeft en of iemand weet of de hengst groot fokt?
De hengst (21-06-2002) meet nu ongeveer 1.60-1.61 en de Farn merrie was met haar 1.61 aan de kleine kant.
De hengst is zeer braaf en het is echt een prachtbeest om te zien; prachtig groot oog (waarschijnlijk van Farn) en een super mooi koppie! Hoop alleen dat de hengst wat meer maat krijgt.
Misschien dat iemand mij wat kan/wil vertellen over zijn/haar Gran Corrado, over de hengst zelf heb ik genoeg informatie, ik weet ook dat hij op wacht gezet is bij het KWPN. Het blijft natuurlijk wel hardstikke interessant bloed om mee te fokken.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:07

Ik ken er wel een paar, mijn wedstrijdmerrie 1.68 groot. Een ruin die vorig jaar verkocht is van 1.72. En mijn volgende wedstrijdpaard (nog niet ingereden) die is momenteel drie jaar en 1.65 groot.