Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-05 11:06

Een vriendin van mij wil haar Wolfgang x Lector merrie laten dekken en nou kan het zijn dat deze merrie al erg spoedig hengstig word... We hebben wel een paar favorieten, maar komen er nog niet echt uit...

Belangrijkste punten die de hengst moet verbeteren is de maat, merrie is net 1.60m en hengst moet dus zeker vergroten. Ook mag hij de beweging meer verbeteren...

Hengsten waar we nu aan zaten te denken:
Equador (Voltaire x Joost),
Manhattan (Burggraaf x Abgar xx),
Cavalier,
Tangelo (Narcos II x Laudanum xx) of
Kroongraaf (Burggraaf x Amor)

Andere hengsten zijn ook welkom (met goed onderbouwt waarom ), let wel dat het niet een te duren hengst zijn en dus zeker de maat en de beweging is belangrijk!!

Hoop dat jullie verder kunnen helpen (en zou zo even een foto van de merrie plaatsen)

Groetjes Aniek

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/


Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:18

Dat zijn eigenlijk geen hengsten die de beweging spectaculair verbeteren. Als je toch langs deze lijnen denkt zou ik eerder aan burggraaf zelf denken, vergroot flink en kan volgens mij meer met de gangen doen dan deze hengsten (alleen geen idee wat ie kost..)

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 332 dgn / Nina x Vaderland 275 dgn (18-4)

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-05 11:21


Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

DAANN
Berichten: 86
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:24

Burggraaf staat bij de Radstake in Varsseveld en ik weet zo even niet wat hij kost

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-05 11:29

Ja, heb hem gevonden idd, en net even eigenaresse van het paard aan de lijn gehad, Burggraaf was wel behoorlijk wat duurder...

Ik ben wel erg benieuwd wat jullie van combinatie Manhattan met deze merrie vinden?? (we bleven beide een beetje met deze hengst in gedachten hangen)

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:31

Niet bij burggraaf dekken. Kijk maar eens naar alle merries van burggraaf daar is zijn er maar twee volledig goedgekeurd met alle predicaten ed (en er zijn er heeel veel). Direct fokken met burgraaf is niet echt best. Burggraaf in de moederlijn vererft wel de goede kanten van burggraaf. (is mij verteld op fokkrij cursus)

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-05 11:33

En wat over deze twee genoemde zoons van Burggraaf dan??

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-05 11:49


Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:31

Ik zou de merrie veredelen met 1 van de springende volbloedhengsten als Julio Mariner xx, Roven xx of Painter's Row xx. Daarmee veredel je zowel het uiterlijk als de bewegingen en zeker Painert's Row xx geeft hoogbenige grote paarden. Alle hengsten leveren ook echte topspringers
Anders zou ik gaan voor de zekerhreid van Cavalier.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-05 12:39

Ze mag zeker wat langbeniger enzo... maar ze heeft wel een heel heet en druk karakter... Dus weet niet of dan een volbloed dan erg verstandig is??

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:48

Volbloeds hebben niet per definitie de neiging om het karakter heter te maken er bestaan heel veel koele volbloeds. En het voordeel is dan ook vooral dat ze veredelen maar zou vooral bij hengstenshows gaan kijken want dan kun je hun gedrag bestuderen en het gedrag van hun nakomelingen.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:15

Is Lennard niet iets?? Hij werkt vergrotend en geeft goede bewegingen.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:47

Cavalier zou ik ook kiezen uit het lijstje... Bij een volbloed vraag ik me af of je de maat wel zult fokken die je hebben wilt...

En Cavalier is er nu nog! Ik zou er maar gebruik van maken zolang het nog kan...
Veel succes iig!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:51

Dit zijn zeer grote volbloeds rond 1.70 dus net zo hoog als cavelier en geven ook grote paarden!

Anoniem

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:12

Wolfgang is al vrij ouderwets bloed, ik zou een wat modernere hengst kiezen, en al helemaal geen kroongraaf oid. Het is wel een leuke merrie. Jonge hengsten zijn niet zo duur. Verdiep je eens in UB40, Vincenzo, Upperville.

kijk op http://www.kwpn.nl/cms/index.jsp?menuId=406
daar staan de verrichtingsonderzoeken met cijfers van 2004 en 2005.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:21

oosterhoff schreef:
Niet bij burggraaf dekken. Kijk maar eens naar alle merries van burggraaf daar is zijn er maar twee volledig goedgekeurd met alle predicaten ed (en er zijn er heeel veel). Direct fokken met burgraaf is niet echt best. Burggraaf in de moederlijn vererft wel de goede kanten van burggraaf. (is mij verteld op fokkrij cursus)


fokkerij cursus van het kwpn? Dit zeiden zij bij zijn Preferent verklaring in 2000:
Burggraaf is deze eer (pref) te beurt gevallen vanwege zijn langdurige en naar verwachting blijvend positieve bijdrage aan de fokkerij van het kwpn. hij heeft tot op heden 9 zonen nagelaten. de grote verdienste van burggraaf is dat hij niet alleen een opvallend prestatievererver blijkt te zijn, maar bovendien jaarlijks goed scoort op de exterieurindex.
Illustratief in dit opzicht is het verhoudingsgewijs GROTE aantal dochters dat voor hoger predikaat in aanmerking kwam. van de 519 aangeboden merries zijn er 227 ster verklaard, 67 keur verklaard en inmiddels nog eens 3 merries preferent verklaard. (stand 2000)

Vraag me toch af of Cavalier de beweging echt gaat verbeteren?
Dan vind ik Lennard idd een mooiere optie.

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 332 dgn / Nina x Vaderland 275 dgn (18-4)

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-05 14:21

Zo'n jonge hengst lijkt me toch nog al link... omdat je nog niet weet hoe die fokken...
Hij moet toch echt wel wat vergroten omdat de merrie zo klein is...
Dus liever een hengst waarvan meer bekend is wat tie doet

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

gait
Berichten: 30
Geregistreerd: 29-06-05

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:28

Ik zou zelf niet voor die hengsten gaan. Zijn allemaal hengsten die de maat niet echt vererven. Ik zou zelf kiezen voor een Tenerife ( Raphael x ahorn). Tenerife is een grote sjieke hengst die spectaculair springt. Zijn veulens zijn goed aan de maat en hebben allemaal goede bwegingen. Dekgeld is 800 euro.

Mansolein

Berichten: 2348
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Frankrijk

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:29

Mij lijkt tenerife ook geen verkeerde keuze. Maar misschien is lupicor ook wel wat. Deze hengst fokt flink vergrotend en zijn nakomelingen lijken veelbelovend. Hij heeft ook een goed nakomelingen rapport.

http://www.mansolein.com alle info over onze stal en fokkerij.
Geïnteresseerd in fokkerij? Word gratis lid van Mansolein's E-magazine. Voor meer informatie mail of zie http://www.mansolein.com

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:57

Mansolein schreef:
Mij lijkt tenerife ook geen verkeerde keuze. Maar misschien is lupicor ook wel wat. Deze hengst fokt flink vergrotend en zijn nakomelingen lijken veelbelovend. Hij heeft ook een goed nakomelingen rapport.


Maar Lupicor is wel duur.
Tenerife is idd ook wel een optie voor deze merrie.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 23:44

Iig geen equador daar ken ik meerdere e ponys van en paarden rond de 1,60. Lijkt me duidelijk.

En waarom geen duitse hengst?

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:32

Ik denk dat Emilion van Wellington ook misschien wel een leuk idee is. Of Lancaster een zoon van Libero H. Ook lijkt Landlord me een goede keuze.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:45

Misschien Lake Bid , die van de HBC stal, 450 euro dekgeld en register a bij kwpn.....ggk voor holstein...

Goed bewegend dier en mooi type...wel schimmel overgens...

Hij was bij het kwpn aangewezen voor de verrichting volgens mij....

Lennard kan ik me ook wel in vinden...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Welke hengst op deze merrie (Wolfgang x Lector)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:33

Ein weiterer Hengst verstärkt den Hengstbestand des Niedersächsischen Landgestüts Celle. Ab sofort steht TINKA’S BOY von Südpool- Zeus- Orloff den hannoverschen Züchtern über die Zentrale Pferdebesamungsstation Celle zur Verfügung. Der Preis pro Inseminationsdosis Tiefgefriersperma beträgt 1.000.-- Euro.

TINKA’S BOY ist einer der erfolgreichsten Hengste im Turniersport. Er ist über Jahre in den vordersten Rängen der WBFSH-Liste zu finden gewesen und führt diese zur Zeit an. Allein 35 mal war dieser Hengst erfolgreich in Springen der schweren Klasse. Markus Fuchs (Schweiz) errang mit ihm unter anderem die Silbermedaille bei den Europameisterschaften in Hickstead und gehörte mit ihm zur Silbermedaillenequipe bei den Olympischen Spielen 2000 in Sydney. Seine größten Erfolge errang dieses Paar sicherlich mit dem Sieg im Großen Preis in Aachen 2004 (18.04.2005).


Als je het via Hannover doet krijg je bij het veulen een A-reg-papier.
Anders een B-reg. (AES gekeurd.)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 bezoekers