Iemand een nakomeling van Hassan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 23:34

Wie kent/berijdt/heeft een nakomeling van Hassan van Meerdaalhof (Leuven, België)?
Is een bonte BWP'er en zijn vader is Samber.

evt. plaatjes?

dit zijn er enkele die ik ken/gekend heb:

Picasso
Poncho
Ushuaïa
Roefel
Sudan
Ukke

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...


Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:32

Is hij goedgekeurd voor BWP?
Ik kan me niet herinneren dat er ooit een bonte hengst gekeurd is voor BWP ?


groetjes

Anja

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-01 10:55

Als de moeder n BWP'er is is t paard t dan ook? Of ligt t aan de vader? Samber is KWPN, geloof ik. Weet niet of ie goedgekeurd is voor het stamboek-dekt wel vaak, ze fokken bij ons op de manege wel het meest BWP'ers.

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 12:35

Een BWP-er is ingeschreven in stamboek BWP. Moeder is dan een BWP-er, tenzij ze uit een ander stamboek komt maar dan wordt ze slechts in het hulpstamboek opgenomen.
Laat je je BWP-merrie dekken door een goedgekeurde BWP-hengst dan kan je veulen BWP papieren krijgen. Veulens uit BWP-moeders maar met vaders uit andere stamboeken kunnen ook opgenomen worden. Er is een lijst vanuit welke stamboeken dat kan.
Bvb ik laat mijn BWP-merrie dekken door een Duitse hengst, dan kan het veulen in het BWP-stamboek opgenomen worden.

groetjes

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:06

Ik heb ook nog nooit over Hassan van het Meerdaalhof gehoord. En op de site van het BWP kan je alle actieve en niet meer actieve dekhengsten raadplegen en daar heb ik 'm ook niet gevonden.
Ben je zeker dat hij BWP is?

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-01 14:36

Zijn vader is Samber (KWPN)dus misschien staat ie bij t hulpstamboek? Waar kun je die lijst (ook vh hulpstamboek) met hengsten raadplegen?

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:41

BWP heeft geen hulpstamboek voor dekhengsten. Ik vermoed dat hij niet gekeurd is en dat men hem gewoon als eigen dekhengst gebruikt. Als je op kleur wil fokken en je eerder richt op de recreatieruiter is dat geen probleem.
Is het Meerdaalhof geen manege ?

groetjes

Anja

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 17:09

Dat zal t zijn, als eigen dekhengst.
Maar dan kunnen er toch nog zijn die n nakomeling van m hebben? Bij ons laten ze de fokmerries ieder jaar dekken door bekende (BWP) hengsten.

Meerdaalhof is idd naast fokkerij (vooral BWP) ook een fijne manege!

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 21:19

Ja, dat zou natuurlijk kunnen maar aangezien dit een Hollands forum is, is de kans natuurlijk heel klein. Jammer dat er zo geen (groot) Vlaams forum bestaat want dan zou ik de vorige eigenaars van mijn 4-jarige merrie kunnen proberen op te sporen.

groetjes

Anja

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 21:02

Nee, we staan idd op alle (paarden)gebied nog ver achter in B
-geen leuk en goed (!) forum
-geen leuke paardentijdschriften
-...

Zuuuuuuuucht...

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eva1969, Lalladidoo en 51 bezoekers