Voeren van merrie als veulen er van af is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cindy4
Berichten: 14
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel

Voeren van merrie als veulen er van af is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 14:05

Hallo,
Binnenkort gaat mijn veulen bij de merrie vandaan. Maar nu is mijn merrie vrij mager. Wie heeft er tips om te zorgen dat mijn merrie hierdoor niet nog meer van afvalt. Ben nu al extra aan het bijvoeren, maar dacht altijd als het veulen er van af gaat de merrie dan niet zo veel krachtvoer mocht.

Alvast bedankt.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:17

Even voer terugnemen voor en na het afspenen tot de spanning van het uier is. Daarna kan je haar weer lekker in conditie voeren.

Desnoods in die schale periode wat extra wortels en appels geven, dat heeft geen invloed op het zog.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:26

Mijn merrie is er zo eentje die ook snel invalt, maar op een suiker- en eiwitarm dieet staat. Ik voer haar nu 2x per dag 2 scheppen muesli zonder haver (met extra betacaroteen), daaroverheen een flinke scheut plantaardige olie en bergen goed hooi. Gaat prima zo. Als het veulen erafgaat sla ik de muesli een paar dagen over en krijgt ze de olie over het hooi. Plantaardige olie zorgt ervoor dat het verteringsproces langzamer verloopt (minder honger) en zorgt toch voor een beetje vet, zodat ze niet teveel terugvalt.

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Earth, mOamm, s0173957 en 59 bezoekers