kosten aankoop dressuurveulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:34

ceasario schreef:
Dat de prijzen heden naar verhouding in t.o.v. 100 jaar zijn teruggebleven.
Of ik zie het verkeerd.?


Dan moet je ook de tussenliggende jaren nemen en alleen die van Trakehners want daar gaat dit over. Overigens kregen die boeren gewoon afgesproken prijzen. De meesten hadden niets te vertellen over dekking etc. Het leger en de vorst bepaalde de keuze en kochten de veulens.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:09

alja schreef:
ga morgen naar jaarlingen en een 2,5 jarige kijken van Houston en daar word het zelfde geld voor gevraagd dus ben benieuwd als er wat voor me bij zit Haha!

Scheve mond Voor een 2,5 jarige kan ik die prijs niet helemaal volgen hoor, is dat niet een beetje heel erg goedkoop?

Wat verwacht je eigenlijk van het paard? Is het voor jezelf? Gezelligheid, sport? Wat voor ideeen heb je voor de toekomst met een nieuw paard?

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:25

Voor een 2,5 jarige kan het heus hoor!
Ken mensen die vorige maand een 2,5 jarige ruin van 1.65m hoog hebben gekocht voor een luttele 500 euro, ja met papieren en met een aardige kleur.
Verkoper had haast, zal in faillisementssituatie...

Je kan echt wel mazzel hebben hoor. Niet alles wat laag geprijsd is, is foute boel.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:36

Ik zeg ook niet dat zoiets foute boel is, maar dat het goedkoop is.
Als iets goedkoop is, ben ik altijd weer nieuwsgierig waarom dan.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:55

sarabande schreef:
Overigens kregen die boeren gewoon afgesproken prijzen.


Is dat nu anders.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:37

ceasario schreef:
Is dat nu anders.


Ja niemand is nu zeker van afzet, die boeren wel die fokten voor het leger. Ook anders is (daar heb je even overheen gelezen) dat die boeren de partnerkeuze niet bepaalde, ook dat is anders.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:08

Je had een type voor het leger en een type voor op het land. "But Trakehnen was much more than horses and people, operating one of East Prussia's biggest agricultural farms with 900 cows, 600 sheep and other farm animals. At this agricultural farm, a stock of 500 Trakehner horses was only used for farm work."

Alleen paarden die van de staatsstoeterij kwamen werden trakehners genoemd, de rest Oost-Pruissen. Het zou me verbazen als die niet zelf de hengsten kozen.

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 21:08

holly schreef:
:\ Voor een 2,5 jarige kan ik die prijs niet helemaal volgen hoor, is dat niet een beetje heel erg goedkoop?

Wat verwacht je eigenlijk van het paard? Is het voor jezelf? Gezelligheid, sport? Wat voor ideeen heb je voor de toekomst met een nieuw paard?


het paard is voor mezelf en wel bedoeld om er de sport mee in tegaan, en er dan uithalen wat er in zit Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 07:37

Zannekin schreef:
Alleen paarden die van de staatsstoeterij kwamen werden trakehners genoemd, de rest Oost-Pruissen. Het zou me verbazen als die niet zelf de hengsten kozen.



Off-topic
Weet jij/iemand toevallig meer over deze hengst.
Leefde ongeveer 50 jaar geleden.

Afbeelding

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:05

nog eens offtopic:
Woaw, dat is een mooie schimmel
Doe mij maar zo eentje!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:12

Slechte voeten...
Verder natuurlijk een plaatje zoals je van de Trak's mag verwachten.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:19

Hij doet me wat kortbenig aan en staat wat hol in de knieen voor. Ook ben ik niet zo gecharmeerd van het achterbeen Schijnheilig

Verder wel een fantastisch mooi plaatje van een paard, welke is dat?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:15

Het is Hundamus met het dubbele hertegewei brandmerk. Deze foto is gemaakt op de staatstoeterij Posadowo in Polen

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:30


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:37

alja schreef:
het paard is voor mezelf en wel bedoeld om er de sport mee in tegaan, en er dan uithalen wat er in zit Haha!


Wat een vrij leuke plek om te snuffelen is, is de vondst, daar staan toch regelmatig wat goedkopere paarden in.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:59

alja schreef:
liever geen duitse teksten in mijn topic Haha!

ik wil dus liever een hengst omdat ik merries genoeg op stal heb en ook bij mij lijd dat tot trappen, piepen enzz en daar heb ik eigenlijk wel genoeg van, als ik mijn manegemerries vandaag nog kon ruilen voor ruinen deed ik dat gelijk Haha!

en ik vind een papiertje bij een hengst eigenlijk wel net zo belangrijk als een merrie, bij een veulen weet je toch nooit wat je koopt en het papier kan dan nog wel iest uitwijzen.
maar ja dat is mijn bescheiden mening Haha!

ik kon gister een ohorn x damiro kopen voor minder dan 1500 euro, merrie en had goede gangen, moeder was keur/preverent en het was een prachtig ding om te zien. maar heb het niet gedaan omdat ik dus eerst wou weten wat er allemaal op de markt tekoop is.

ga morgen naar jaarlingen en een 2,5 jarige kijken van Houston en daar word het zelfde geld voor gevraagd dus ben benieuwd als er wat voor me bij zit Haha!


morgen is alweer geweest Haha!
ik ben benieuwd of het wat was, en zo niet waarom niet..


ik ben ook wat rond aan het kijken,maar diegene die ik leuk vind zullen wel te duur zijn(staat nl geen prijs bij..)


Off-topic om welke rede laat een fokker een hengstveulen al ruinen?
Medische oorzaak waarschijnlijk, maar wel opmerkelijk..

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:48

Missouri schreef:
Hij doet me wat kortbenig aan en staat wat hol in de knieen voor. Ook ben ik niet zo gecharmeerd van het achterbeen Schijnheilig

Verder wel een fantastisch mooi plaatje van een paard, welke is dat?


De voorbenen zijn precies in verhouding met de romp. Hol in de voorbenen is hij zeker niet. Dit hele paard is perfect in de verhoudingen. Dit is type van een sportpaard zoals bij het EASP staat voorgeschreven. Gelet op zijn kleur zal hij op deze foto al op een behoorlijke leeftijd zijn. Vandaar wellicht dat hij wat sleets in de benen is.

De moderne Trakehners, op een enkele uitzondering na, kunnen niet in de schaduw staan van dit magnifique paard.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:50

Anna42 schreef:
Dit hele paard is perfect in de verhoudingen. Dit is type van een sportpaard zoals bij het EASP staat voorgeschreven.


Ehm... paard staat in het EASP type DUS is dit het perfecte paard?

Ja, ja... ahaaa... EASP-ers zijn dus perfect. Okee, weer wat geleerd.

Voor de TS: Koop dus een EASP-er, maakt niet uit hoe die eruit ziet, dat is het perfecte paard.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:00

Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:09

Missouri schreef:
Ehm... paard staat in het EASP type DUS is dit het perfecte paard?

Ja, ja... ahaaa... EASP-ers zijn dus perfect. Okee, weer wat geleerd.

Voor de TS: Koop dus een EASP-er, maakt niet uit hoe die eruit ziet, dat is het perfecte paard.


Lezen en begrijpen wat er geschreven wordt valt voor het pennyniveau niet altijd mee.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:10

Het is niet zo moeilijk, Anna. Gewoon lezen wat er staat en dan de logische conclusies eruit trekken.

O, wacht... dat was JIJ die niet zo goed was in logica he! Bloos

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:22


Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 17:39

gerrie, ik snap jouwn vraag niet helemaal over hengstveulens al laten ruinen?
ligt dat aan mij ( zoekt blonde smily Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:10

holly schreef:
:\ Voor een 2,5 jarige kan ik die prijs niet helemaal volgen hoor, is dat niet een beetje heel erg goedkoop?

Wat verwacht je eigenlijk van het paard? Is het voor jezelf? Gezelligheid, sport? Wat voor ideeen heb je voor de toekomst met een nieuw paard?



Feit is en blijft dat heel veel mensen nu hun veulens weg willen hebben omdat er de ruimte niet voor is. Alles moet nu naar binnen en als je er zelf de plek en het geld voor hebt kan je naar mijn mening rond deze tijd best goede veulens voor een mooie prijs krijgen (ook toekomstige sport- en fokmerries).

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:14

alja schreef:
gerrie, ik snap jouwn vraag niet helemaal over hengstveulens al laten ruinen?
ligt dat aan mij ( zoekt blonde smily Haha!


ik ben geen fokker Haha! dus ik vraag me af waarom een fokker die beste bloedlijnen gebruikt een hengstje laat casteren nog voordat ie 3 jaar is?

nogmaals het zal wel iets medisch zijn Verward


of heb ik het mis ?