Zijn GRIBALDI nakomelingen moeilijk??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:02

Bacannie schreef:
Zelf ben ik bezig met de aanschaf van een Gribaldi x Balzflug x Amor, een merrie van 2 jaar oud.


Dat kan er maar eentje zijn!! Die van Rene Franssen! Ik kan me niet voorstellen dat er nog zo eentje met dezelfde bloedvoering loopt!
Die moeder had ik graag als jong paard gehad maar ze was al wat ouder en nooit bereden helaas.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:26

Dan hoe je alleen je papier te laten zien als je de ring in komt en dan krijg je alleen voor de moed al een WP Haha! Haha! Haha! Haha!


Geintjuh

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:00

gijsenkim schreef:
Dan hoe je alleen je papier te laten zien als je de ring in komt en dan krijg je alleen voor de moed al een WP Haha! Haha! Haha! Haha!


Geintjuh


Hihi nou nou nou nou nou... Tong uitsteken
Mensen vragen het vaak aan me maar ik krijg mn winstpunten niet zomaar kado hoor! Tong uitsteken

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:44

Suzanne F. schreef:
Dat kan er maar eentje zijn!! Die van Rene Franssen! Ik kan me niet voorstellen dat er nog zo eentje met dezelfde bloedvoering loopt!
Die moeder had ik graag als jong paard gehad maar ze was al wat ouder en nooit bereden helaas.


Zó, jij houdt dat stevig bij! Cool Inderdaad hebben we het nu over die bewuste 2-jarige! Wat leuk dat jij dat bijhoudt! Ik hoop dat ze goedgekeurd wordt, keep mij fingers crossed! Ik vind het zo'n leuk dier maar ja dat zijn ze allemaal daar... Bloos ik kon haast niet kiezen (welke is niet leuk Verward ) maar deze was echt de leukste had ik het idee. Ik geloof dat het wel klikte. Ze viel mij meteen de eerste keer op... mmm, ik kan bijna niet wachten tot ze komt maar ja, dat duurt misschien nog even... Weideseizoen hè? Haha!

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:52

gijsenkim schreef:
Dan hoe je alleen je papier te laten zien als je de ring in komt en dan krijg je alleen voor de moed al een WP Haha! Haha! Haha! Haha!


Geintjuh


Schei uit hoor! Anders durf ik niet meer... Knipoog hahahahahaha! We zien het wel, waar een wil is is een weg! Alleen één probleem... we hebben een regel op stal, vallen is gebak, dat wordt dan (volgens de berichten) uitdelen Clown

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:56

Mijn Gribaldi jaarling komt van de winter een paar maandjes thuis bij de oudere paarden, leert ze direct manieren en als ik dit allemaal lees, dan begin ik maar meteen met een opvoed cursus; preventief Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:09

Bacannie schreef:
Zó, jij houdt dat stevig bij! Cool Inderdaad hebben we het nu over die bewuste 2-jarige! Wat leuk dat jij dat bijhoudt!



Heeft niks met bijhouden te maken.. Knipoog Ik ken haar al vanaf veulen en kon dr zelf ook kopen maar dat was niet mijn prijsklasse. Tong uitsteken
Ik heb toen in dat jaar bij Rene Franssen wat paarden gereden en heb alle veulentjes dus gekend die toen geboren zijn. Deze sprak me qua bloedvoering natuurlijk enorm aan omdat ik een moord zou doen voor een Balzflug x Amor merrie. En natuurlijk omdat ze nauw verwant is aan die van mij; Gribaldi x Balzflug x Pion x Amor! Cool

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:13

Was het een leuk veulen? Ik kan me er niets bij bedenken... het zal vast wel! Als je nog leuke dingen te vertellen hebt, PB me dan Haha! ik zou dat héél erg leuk vinden. Heb je haar onlangs nog gezien? Ze ziet er nu niet heel florisant uit maar ja, twee jaar oud hè? Hij heeft ook nog een vol zusje staan, ook een heel leuk ding. Als je wat foto's wil zien vanaf de camera zeg je het maar... kwalitatief niet zo heel mooi maar ja, kan je ze misschien een beetje vergelijken! Al vind ik die van jouw al een heel stuk voller eruit zien! Maar ja, het blijven net toverballen tot hun vierde jaar! Bloos!

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:04

gribaldi staat wel samen met houston, balzflung, belisar, purioso, ixion ,jazz en coctail op de lijst van lastige paarden.
Maar als je ze eenmaal hebt waar je ze wilt hebben............

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:28

GribaldiFAN schreef:
En anders wil ik je er best een stel laten zien. Ik denk dat je aardig versteld zult staan wat een fijne paarden die hengst brengt!


Haha, ik wil er best een aantal zien hoor Haha!

Die van mij is een grote knuffelkont, maar op stal ook wel een beetje dommig, maar ook vreselijk nieuwsgierig en ondeugend........
Onder het zadel is hij soms superbraaf en soms enorm kijkerig, wel is hij supersnel en kan hij zeer "mooie" pirouettes maken, vanuit draf pats in galop, echt en geweldige oefening Bloos! Tong uitsteken

Even serieus, hij kan supersjouwen, het is echt een showbinkie (volgens de toeschouwers dan hé, ik ben meestal op zo'n moment bezig hem uit te zitten en hem in de gaten te houden ivm zijn "pirouettes" Knipoog maar hij is pas onder het zadel dus bij hem kan het ook nog jeugdigheid zijn Haha!

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:39

je moet ook bedenken dat de rol van de moeder nog groter is dan die van de vader. Dit wordt vaak onderschat!!!!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:54

trisca schreef:
je moet ook bedenken dat de rol van de moeder nog groter is dan die van de vader. Dit wordt vaak onderschat!!!!


Wat dat betreft namen wij dus een hele grote gok: Gribaldi x Michelangelo
Sommige bokkers kennen het hele verhaal achter deze combinatie, maar ik moet zeggen: Joris Goedbloed! Kan zo een demonstratie geven bij Emiel Voest. 3,5 jaar en zo koel en makkelijk. Kan dus eigenlijk ook niet aan de moederlijn liggen, moet bij zijn opfok vandaan komen.

Het is gewoon wiskunde: - plus - = +

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:15

Jaike schreef:
Haha, ik wil er best een aantal zien hoor Haha!

Dat is te regelen. Stuur maar een pb

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:26

amondi schreef:
Wat dat betreft namen wij dus een hele grote gok: Gribaldi x Michelangelo
Sommige bokkers kennen het hele verhaal achter deze combinatie, maar ik moet zeggen: Joris Goedbloed! Kan zo een demonstratie geven bij Emiel Voest. 3,5 jaar en zo koel en makkelijk. Kan dus eigenlijk ook niet aan de moederlijn liggen, moet bij zijn opfok vandaan komen.

Het is gewoon wiskunde: - plus - = +


Grappig, ik blijk dus volgens sommige mensen levensmoe te zijn, ik heb een CocktailxMichelangelo, laatst was ik op les bij Judith Scholte en zij vertelde mij, dat het stoute juist bij Michelangelo vandaan kwam.
Dus zij is eigenlijk dubbel erfelijk belast.... ach... zolang ik maar lol met haar heb.
Die Gribali's bij ons op stal, zijn eigenlijk redelijk 'koel' in de 'kop'. Maar wel heeel slim, weten toch altijd weer onder het werk uit te komen. Is altijd weer interessant wat ze nu weer 'verzinnen' om hun ruiters scherp te houden Haha!

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:36

Als ik de meeste reacties lees, vergt de gemiddelde Gribaldi nakomeling een bovengemiddeld getalenteerde ruiter. Aangezien de grootste groep ruiters "gewone" amateurs zijn zullen ze waarschijnlijk minder goed met een moeilijk paard overweg kunnen. Dat zou betekenen dat er elk jaar 300 tot 400 Gribaldi nakomelingen gefokt worden die bij een zelfde aantal zeer goede stuurlui terrecht moeten komen. Gribaldi is niet de fokhengst van mijn keuze.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:51

Ik zie ook genoeg recreatie en basis ruiters met veel plezier op een gribaldi rondcrossen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:05

Ik wacht eigenlijk nog steeds op de lijst sportpaarden versus KWPN dekkingen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:42

Sprak laatst een jongen uit zeeland, die dacht dat alle lastige gribaldi's in het zuiden liepen en dat wij hier in het noorden de braven hebben lopen. Ik weet dan ook idd niet beter dat gribaldi niet overdreven lastige nakomelingen geeft. Zelfde is met Kimberley zo. In het zuiden lopen en flink wat lastpakken van rond en hier in het noorden is er niks dan lof over de kimberlet nakomelingen.

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:25

De enige hengsten van wie ik het wist dat nakomelingen eventueel 'lastig' zijn zijn Jazz en Pion en dat eigenlijk ook alleen maar van horen zeggen. Van Gribaldi wist ik het niet. Ken eigenlijk ook niemand met een gribaldi. De enigen die ik ooit gezien heb zijn de merries op NMK.

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:31

Oh, nee sorry ik lieg... heb er voordien 3 gezien waarvan er maar 1 onder zadel liep en 2 jonge paarden. Bereden paard was heel erg lief en 2 jonge paarden naar mijn mening eigenlijk ook wel. Ze vielen mij alleen niet direct op omdat ze (toevallig) alle drie een steekloop hadden en daar val ik niet zo op. Zal wel aan moederlijn gelegen hebben...

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:28

Ik heb een tijdje bij Edward Gal op stal gewerkt en Gribaldi is zelf in de omgang een superlief paard. Als je daar iets moest leren, dan leerde je dat op Gribaldi want die deed toch geen pas verkeerd.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:08

Sjappie schreef:
Ik heb een tijdje bij Edward Gal op stal gewerkt en Gribaldi is zelf in de omgang een superlief paard. Als je daar iets moest leren, dan leerde je dat op Gribaldi want die deed toch geen pas verkeerd.


Kijk, dat is nog eens leuk werk Haha!

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:38

het lijkt altijd mooier dan het is...

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:41

Vriendin heeft gribaldi merrie en het is een goed paard niet moeilijk wel flink aan het been

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:38

Sjappie schreef:
het lijkt altijd mooier dan het is...


Ja.....daar weet ik helaas ook alles vanaf
Maar ja, Gribje heb IK nog nooit iets meegedaan Tong uitsteken Haha!