Donnerhall

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 12:54

Wie kan mij iets vertellen over hoe Donnerhall vererft? Past hij het beste op zwaardere merries of juist niet? Vererft hij grote nakomelingen of niet? Hoe is het karakter van zijn nakomelingen, druk, rustig, moeilijk? Welke kleur geeft hij veel door?
De hengst zelf ken ik dus daar hoef ik verder niets over te weten, ik wil gewoon graag weten of ik er verstandig aan doe mijn merrie volgend jaar te laten dekken door Donnerhall.
Weet iemand misschien een afstammelingenrapport van hem te vinden?

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Offspring
It is nearly impossible to provide a complete survey of Donnerhall’s breeding record here, as it would necessitate the writing of a separate book. In Germany alone he has produced over 50 approved stallion sons and more than 35 State Premium Mares. His son Davignon I was the Federal Riding Horse Champion of 1992. His daughter Primavera was the champion mare of the Oldenburg elite mare show in 1992 and in the same year she was champion riding horse and also third in the federal championships. His daughter Hallo won the elite mare show in Rastede in 1994. Deutsche Einheit was second in the Federal Championships in Verden in 1992 and in the same year she was top-priced lot of all the German Breed Societies auctions reaching DM420,000 (£147,000). Her full brother Duntroon was vice-champion stallion of the Oldenburg approvals in 1993 and in 1994 he won the stallion performance test in Adelheidsdorf. Another top-priced lot of the Vechta sales was the approved stallion Donnerschwee. The approved stallion Don Primero and the mare High Noon 15 made their careers as outstanding dressage horses. High Noon 15 is a full sister to the elite mare Hallo. In 1996 Donnerhall presented Germany’s highest priced auction horse Donatello. For years now Donnerhall has been at the very top of the FN (German) breeding value rating for dressage. His latest highlight was in 1998 where he presented the most expensive foal of all the breed association auctions: Deinhard was sold to The Netherlands for DM 155,000 (£54,500) at the Vechta foal auction.

Donnerhall with
Karin Rehbein


Donnerhall is one of the world's best known dressage horses with numerous number 1 placings in Grand Prix Dressage. He was crowned German Champion in 1994. While competing extensively from 1990-1998, Donnerhall remained the third highest ranking breeding stallion in the World Breeding Federation of Sport Horses. He is the sire of 35 approved stallions and about 30 premium mares. In 1997, Donnerhall had a Dressage index of 159, which placed him 5th in his age group. At the same time, 23 of his offspring were competing in the upper levels in Dressage.


Donnerhall, Donnerluck's grandsire, has met every criterion faced, epitomizing the very best in a successful sporthorse and breeding stallion. Like his sire, Donnerwetter, Donnerhall has produced top performance horses and a striking number of extremely successful stallion sons and grandsons. At his November 1998 retirement from competition in Oldenburg at the young stallion approvals, Donnerhall was surrounded by nine of his approved breeding Stallion progeny, most of whom were either champions or reserve champions of Bundeshampionats, 100 day tests or regional championships, and all of whom have produced champion offspring.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:12

Naar wat ik heb horen zeggen past Donnerhall juist bij bloederige paarden, doordat hijzelf wat een zwaarder type vererft en een redelijk nuchter karakter.
Dit is wel van horen zeggen! Ik ben erg benieuwd naar de andere reacties!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:07

Heb op het Hengstendepot in Moritzburg mooie nakomelingen van Donnerhal gezien.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:36

janna rijdt een donnerhall!!! moet je haar anders maar ff vragen!! Haar paar is in elk geval mooi Party!! (een vos)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 18:43

Hum, ik heb geen ervaringen met Donnerhall-nakomelingen, maar ik heb wel gehoord dat het vrij duur is om door hem te laten dekken (100 000 BEF of 50 000 gulden)!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 19:16

Uhh, Dorien, het dekgeld van Donnerhall is 5.000,- een nulletje teveel dus Lachen

Passimo
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 19:49

Nakomelingen van Donnerhal kunnen nog wel eens klein uitvallen. Het beste past een grotere merrie met genoeg bloed. Let wel nakomelingen van Donnerhal kunnen ook wel eens last hebben van een losse knie (heb er al veel gezien die dit hebben). Veel succes!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 20:02

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 20:39

Ik schrok al van het dekgeld (50000 gulden) Haha! , gelukkig was het 'maar' 5000. Op zich nog zat.
Janna, jij zou de gok dus wel wagen? Jij kent die merrie ook die ik bedoel dus, Lotje. Dit is een Balzflug. Is die combinatie ooit weleens geprobeert? Een soort kruising tussen een Oldenburger, Trakehner en Kwpn........ Verward Ze meet 1.67 m.
Is dat genoeg? Kan niemand een afstammelingenrapport vinden zoals wij dat in Nederland hebben? Misschien van toen hij jong was? Vererft hij vaak zijn eigen kleur door? Wel erg mooi. En karakter? Donnerstern is erg moeilijk heb ik gehoord.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:09

Hoi

Wat ze mij over Donnerhall verteld hebben : hij vraagt bloed, fokt soms vrij klein, geeft brave en slimme paarden die goed bewegen.
Zelf heb ik een kleindochter van Donnerhall en al wat ze over opa Donnerhall zeggen, klopt perfect. Balte heeft een zeer braaf en rustig karakter, beweegt goed en geniet van aandacht. Toen ze 14 dagen oud was, kwamen er collega's met kleine kindjes op bezoek. Wel, zij stond vooraan in de stal te pronken en te genieten van verschillende paren kleine handjes die haar streelden.
Ik denk dat de combinatie Trakhener met Donnerhall een goed idee is. Mijn merrie voert zelf wel wat bloed en naar het schijnt heeft Donnerhall zelf een klein hoofdje en vererft hij de ene keer een zwaarder hoofd (richting Donnerwetter) en de andere keer zijn hoofdje.
Mijn veulen heeft een fijn en sierlijk hoofdje.
Ik denk echt dat deze hengst een aanrader is, een absolute topper onder de dressuurhengsten. Naar het schijnt wordt zijn sperma slecht (ik heb zelfs gehoord dat het dekgeld 200 000 Bef zou zijn) en zijn nakomelingen worden superduur. Aangezien hij ook al wat ouder wordt, denk ik dat het nu wel het moment is om je van dat prachtige bloed te verzekeren.
Mijn instructrice had een Donnerhall zoon en die was ook braaf en slim. Ze leren erg vlug. Over de vader van mijn veulentje (de jonge BWP-hengst Don Renoir) zei z'n amazone ook dat hij zeer snel leerde en dat haar instructeur soms moest afremmen omdat hij op driejarige leeftijd al zo vlug oppikte. Hij is dit jaar trouwens op vierjarige leeftijd tweede geworden op het nationaal tornooi in de klasse L2. Deze hengst is zwart. Ik denk dat er foto's van hem en van mijn veulentje in m'n profiel staan.

groetjes

Anja

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 23:25

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 10:12

Tja, sneller dan volgend jaar Juni kan toch niet.....ze is nu namelijk dragend dus het kan op zijn vroegst een week na de bevalling. Maar daar houd ik persoonlijk niet zo van. Dus dan een maand na de bevalling.
Het lijkt me wel een gokje hoor. Erg duur gokje ook. Maar ja, als je naar Polansky kijkt (Kostolany (trak) x Donnerhall), dan denk ik: nou, als dat eruit komt. Kwijl
Ik zag gisteren een Donnerstern x Donnerhall. Hoe bedoel je inteelt? Verward Wel een heel leuk paard trouwens. Haha!