kleine merrie/grote hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

kleine merrie/grote hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 09:58

Ik heb een merrie van ong. 1.40/1.45 (precies weet ik het niet) En ik wil daar ooit een goede wat grotere dressuurpony uit fokken Cool . Hoe groot mag de hengst nou max. zijn? Niet dat ik tot de max. maat wil maar gewoon even een indicatie geven wat nou veilig is voor mijn meisje...

(tips voor hengsten zijn ook gelijk welkom... *LOL* Schijnheilig )

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...


toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:08

Zou niet weten wat voor maat hengst je er bij kunt doen maar wat veel belangrijker is: je moet weten of de hengst die jij kiest kleiner of groter fokt! Je kunt bijvoorbeeld een hengst van 1.55 nemen maar als hij kleiner fokt schiet je er dus weinig mee op.. dan heb je meer aan 1 van 1.50 die ruim groter fokt. Hoop dat je hier wat aan hebt en dat een ander je wat meer kan vertellen over max. grote.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:17

Je moet eerst en vooral de juiste grootte weten van je merrie, zeker als je ponys wilt fokken, dan kan je je hengsten selecteren naar kwaliteit en grootte. Maar in die eindmaat van ponys zit je er ook wel eens over, het is dus belangrijk dat je de grootte van je merrie weet en dan een passende hengst zoekt.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 10:34

Ik vind die Alabastro wel knap!!

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:42

DJQuarter schreef:
Ik heb een merrie van ong. 1.40/1.45 (precies weet ik het niet) En ik wil daar ooit een goede wat grotere dressuurpony uit fokken Cool . Hoe groot mag de hengst nou max. zijn? Niet dat ik tot de max. maat wil maar gewoon even een indicatie geven wat nou veilig is voor mijn meisje...

(tips voor hengsten zijn ook gelijk welkom... *LOL* Schijnheilig )


Ja, natuurlijk kan dat! Ik zou, als je echt de dressuur in wilt gaan, kijken naar de NRPSers, in Januari hebben ze altijd een prachtige hengsten show waar je je ogen uit kan kijken en vaak ook wat nakomelingen te zien krijgt. Kijk dan naar de d en e pony's dan moet makkelijk kunnen zonder dat je een "raar" gebouwd paard krijgt, ik zou niet snel voor een kwpner kiezen in jou geval.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 10:59

Ja goud! Daar ga ik echt heen! *LOL* Staat tegen die tijd wel in de kalender toch wanneer en waar het precies is? Ow... ik droom van een mooie ruimgangige palomino man! (voor mijn meid dan hè Knipoog )

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, xemmafalcon en 47 bezoekers