Candy Surprice

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Candy Surprice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 11:40

Voor Fokkerij op school moet ik een verslag maken over een paard/pony en daarbij een zo groot mogelijk deel van de bloedlijn uitwerken.

De merrie waarover ik het wil gaan doen, heeft als vader de hengst (of inmiddels ruin Tong uitsteken) Candy Surprice.

Nou vroeg ik me af of iemand misschien weet in welk jaar hij is gecastreerd en wat de reden daarvoor was?
En in welke periode hij succesvol was onder Jenny Zoer, en op welk niveau dat was?

Bvd Lachen


Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:31

Kun je het beste even Anna 42 een pbtje sturen, hij is eigenaar geweest van Candy Suprise en weet alles over de afstamming.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:04

Ik heb een artikel geschreven over de moeder/stam van Candy Surprice, link staat onderaan in mijn profiel. Als je nog meer vragen hebt over de stam hoor ik het wel.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:16

Heb ook wel informatie trouwens over Candy Surprice.

Candy Surprice NRA 92.0007.89 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 09-06-1989
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.67 m
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1994
Stap 7
Draf 7
Galop 8
Rijproef 7
Springen vrij 7.5
Springen ohz 8
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9

Totaal: 70.50 punten (max 90)
Plaatsing: 7e van 29 (18)

Fokker: G.H. Ooyman-Wensink, Halle

Candyboy x Rianne Pref Prest Lovers van Amor Pref x Katincka van Little Star ox x Harita Sgldt van Boudewijn x Sarita van Amburg Pref x Marita van Bernhard Sgrt x Harita van Vomburg x Bercona van Tebertus x merrie van Hockwold Cadet GPS

Andere goedgekeurde KWPN hengsten uit fokfam 326
*Kroongraaf 92.4535 Stb, 27-04-1992, zwart, 1.68 m, 21 cm

Andere goedgekeurde KWPN zonen van Candyboy
*geen

1991 november Ermelo: 1e goedkeuring NRPS

Verrichting Ermelo 1992 NRPS
stap V, draf V, galop G, dressuur V, vrij springen G, parcours springen V, steeple ZG, karakter V, gedrag G, algemene indruk G.

Aangewezen Ermelo 1993 (december) bij herkeuring KWPN
Rijtypische hengst die iets langer gelijnd zou kunnen zijn. Het fundament is licht. Moeder Rianne is een volle zuster van het internationale springpaard Surprice (v. Amor, ruiter Rob Ehrens). Een zoon en een dochter van Rianne zijn uitgebracht als internationaal springpaard.

Moederrapport 1994
Rianne is een 19-jarige iets beknopt aandoende merrie, die zich goed bewaard heeft. De merrie heeft een goed, sprekend hoofd. De hals is goed. De schoft is goed ontwikkeld, maar iets kort. De schouder is goed van lengte en ligging. Rug en lendenen zijn goed. De croupe is wat plat, doch goed gespierd evenals de achterhand. Het beenwerk is hard en goed gesteld. De voeten zijn goed van vorm. De stap heeft voldoende ruimte en kracht. De draf is krachtig, goed gedragen en heeft souplesse.
Stokmaat: 1.64 m

Verrichting Ermelo 1994 (14-03 t/m 21-05)
Eerlijk en betrouwbaar. Ruim voldoende bereidheid om te werken, laat zich fijn rijden. De basisgangen zijn lichtvoetig en elastisch, maar zouden iets ruimer mogen zijn. Laat zich in dressuurwerk ruim voldoende rijden, geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel. Ruim voldoende aanleg als dressuurpaard.
Laat zich bij het springen goed rijden, geeft zijn ruiter een goed gevoel. Is voorzichtig, heeft veel afdruk, goede beentechniek en bascule, ruim voldoende vermogen. Veel aanleg als springpaard.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Afstammelingen 1995 (veulens)
De veulens vormden een weinig uniforme collectie. De ontwikkeling varieerde van voldoende tot goed. Het type was wisselend; sommige veulens waren voldoende langgelijnd, anderen stonden in het vierkantsmodel.
Het hoofd is sprekend. De lengte van de hals wisselt van kort tot ruim voldoende. De veulens hebben meestal weinig nek en de hals komt vaak diep uit de borst. De schoft heeft een goede lengte en ontwikkeling. De voldoende lange schouder zou nog wat schuiner moeten liggen. De rug is nogal kort, de lendenen zijn goed aangesloten en gespierd. De gespierde croupe is goed gevormd en heeft voldoende lengte. De broekspier loopt wat rond. De schenkel is goed gespierd. Het voorbeen is strak, het achterbeen is goed gesteld. Het fundament is fors ontwikkeld.
De stap heeft een beperkte ruimte en doet wat stug aan. De draf geeft een wat wisselend beeld te zien. De meeste missen souplesse en ruimte. De veulens draven echter wel met een goede afdruk en een goed gebruik van de gewrichten.
De veulens liepen bij royaal ontwikkelde moeders.
Geen veterinaire bemerkingen.

Kort samengevat: matig uniforme collectie voldoende tot goed ontwikkelde veulens die langer gelijnd moeten zijn. Ze bewegen met voldoende afdruk en goed gebruik van de gewrichten maar komen souplesse en ruimte te kort.
Getoond: 15 veulens uit 32 dekkingen.

1998 gecastreerd

1999 (januari) vanwege minder dan 10 nakomelingen op de keuringen wordt de beoordeling van zijn 3-jarige nakomelingen 1 jaar uitgesteld.

Wachthengst 2000 (januari)
Naar aanleiding van de beoordeling van de 3- en 4-jarige nakomelingen wordt Candy Surprice op wacht gezet. In twee seizoenen zijn er minder dan 10 nakomelingen op de keuringen verschenen.

Competitie
1994-1995 Springen Cat. B -- 62 punten, 4e plaats

Dekstation
1994-1998 H. ten Hoor, Langedijke

Fokregistratie
Totaal 44 veulens uit 79 dekkingen (fokregistratie onvolledig).

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 11:08

Bedankt! Ik zal Anna42 even PB'en..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mevr_Meeuw en 200 bezoekers